Syöminen muuttuu ja monipuolistuu, mutta klassikkotuotteet pitävät pintansa kuluttajien suosikkeina ja lempiruokina. Laatikoiden tarina alkaa vuodesta 1957, jolloin Saarioisten kartanolla Sahalahdessa syntyi radikaali ajatus: ryhdyttiin valmistamaan tuoretta, valmista ruokaa, joka myytäisiin koteihin valmiiksi pakattuna. Saarioinen lähti valmistamaan päivän ruoan valmiiksi työstä kotiin palaaville suomalaisille.
65 vuotta myöhemmin Saarioinen on valmisruokien markkinajohtaja. Vaikka syöminen monipuolistuu, laatikot ovat säilyttäneet asemansa suomalaisten suosikkeina. Yli 80 prosenttia valmisruokaa ostavista suomalaisista kertoo syövänsä niitä vähintään kuukausittain.
Huhtikuussa Saarioinen käynnistää laatikkoruokien kunniaksi Laatikoilla kasvaneet -kampanjan. Laatikkoruokien tarinaa vahvistetaan myös uudella pakkausdesignilla, joka on herkullinen, houkutteleva ja selkeä.