Uudenvuodenlupaus printtinä pulloon

Teksti:Johanna Nikunen
JULKAISTU: 2021-01-04
PÄIVITETTY: 2023-01-18


Tammi-helmikuussa Coca-Cola- ja Coca-Cola Zero -pullojen etiketeissä on uudenvuodenlupauksia. Pulloissa on 27 erilaista lupausta, nettikaupassa 170 ja mahdollisuus laatia omia lupauksia. Erikoisetikettien avulla yhtiö kannustaa suomalaisia tekemään tulevasta vuodesta omissa ajatuksissa paremman kuin koskaan ennen.

Uudenvuodenlupaukset ovat sekä 0,5 litran että 1,5 litran kierrätysmuovipulloissa. Suomenkielisten lisäksi valikoimassa on kaksi ruotsinkielistä lupausta. Lupausetiketillä varustetut juomat ovat myynnissä tammi–helmikuun ajan vuonna 2021.

Netissä voi printata tölkkiin oman lupauksensa

Coca-Cola on avannut uuden nettisivun, jossa voi tilata lupauksen sisältävän Coca-Cola-tölkin omalla tekstillä tai valita tölkkiinsä jonkin sivustolta löytyvästä 170 lupauksesta. Sivusto on osoitteessa: store.coca-cola.fi

Tölkkeihin voi valita esimerkiksi lupauksia uskoa unelmiin enemmän joka päivä, kysyä useammin mitä kuuluu tai ihailla joka päivä elämän pieniä asioita. Pulloissa olevat 27 lupausta taas kannustavat suomalaisia esimerkiksi osoittamaan toisilleen rakkautta, olemaan enemmän läsnä, uskomaan itseensä ja arvostamaan itseään, uskomaan huomiseen, pyytämään anteeksi, ihailemaan erilaisuutta ja hymyilemään enemmän.

Lupauksia, jotka on mahdollista pitää

Suomen Coca-Colan viestinnästä ja yhteiskuntasuhteista vastaava Théa Natri huomauttaa, että yleensä on vaikeaa tehdä sellaisia uudenvuodenlupauksia, jotka on mahdollista pitää. Coca-Cola haluaa tarjota suomalaisille mahdollisuuden toisenlaisten uudenvuodenlupausten antamiseen tärkeimmän viestintäkanavansa, juomapakkausten välityksellä.

– Koronakriisi on osoittanut, kuinka ihmiset kykenevät auttamaan muita, sysännyt meidät miettimään elämäämme ja opettanut meitä arvostamaan sellaisia asioita, joita olemme ehkä aiemmin pitäneet itsestäänselvyytenä. Valitsemalla lupauksen sisältävän pullon voit samalla sitoutua tekemään tulevasta vuodesta omissa ajatuksissasi paremman kuin koskaan ennen, Natri jatkaa.

Myös julkkikset eri puolilla Eurooppaa osallistuvat uudenvuodenlupausten antamiseen. Tammikuun alusta alkaen Coca-Colan digitaalisilla kanavilla julkaistaan heidän haastattelujaan, joista käy ilmi, kuinka vaikuttavia pienet, henkilökohtaiset, toiveikkaat lupaukset voivat olla. Tunnetuin lupauksenantajista on yhdysvaltalainen laulaja-lauluntekijä, näyttelijätär ja malli Katy Perry.

Packnews.fi kannattaa yhtä valmiiksi painatettua lupausta muita enemmän: ”En roskaa ja palautan pullot kierrätykseen”.

 

Jatka lukemista

Dovelta uudelleentäytettävä deodoranttipakkaus

Dove on julkistanut ensimmäisen uudelleentäytettävän ja -käytettävän deodoranttinsa.
11272_pe_dove_canada2_888904

Arla ryhtyy vastaanottamaan maitoa uusilta maidontuottajilta

Fazerille viime vuosina maitoa Kaakkois-Suomessa ja Uudellamaalla tuottaneet maitotilat siirtyvät tuottamaan maitoa Arlan jalostettavaksi.
arla-uusi

R-kioski korvaa 10 miljoonaa kahvikupin kantta kuitukansilla  

R-kioski siirtyy käyttämään täysin kierrätettäviä, uusiutuvista ja sertifioiduista raaka-aineista valmistettuja muovittomia Huhtamäen kuitukansia noutokahvikuppien kansina.
vastuullinen_kahvi_rkioski_2023-VERKKO

DS Smith lahjoitti Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien keräysastiat

DS Smith on suunnitellut ja valmistanut Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien kierrätysastioita take away-pakkausten kierrätyksen edistämiseksi osana korkeakoulun koordinoimaa RUOKO-hanketta ja osana DS Smithin kestävän kehityksen strategian mukaisia toimia.
Ruoko

Uusimmat uutiset

Aiothan osallistua Packnorth Award 2024 -kilpailuun?

Ilmoituksia Packnews Award -kilpailuun saapuu nyt tiheään tahtiin Packnewsille. Mittelö järjestetään neljättä kertaa, ja tänä vuonna palkintojenjakotilaisuus pidetään Scanpackissa. Luvassa on mielenkiintoisia uutuuksia.
kilpailu

Löysikö Lessebo Paper vuoden kesähitin?

Kysymykseen miltä paperi kuulostaa, on vihdoin saatu vastaus. Lessebo Paper otti rohkean askeleen perinteisen visuaalisen muotoilun ulkopuolelle ja tutki tätä hieman outoa kysymystä. Tuloksena on Lessebo Paper Player -soitin, joka muuntaa paperin elegantin hiljaisuuden kiehtovaksi äänikokemukseksi.
01_Hero_Lessebo-Texture_Close-up-paper-texture-Morocco_Photo-by-Carl-Anderx

Duni lanseeraa LipLidsin älykannen

Duni Group ja ruotsalainen start-up-yritys LipLid ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jonka myötä Duni Group lanseeraa LipLidsin kannet take-away-mukeihinsa.
dunix

Ruotsin muovipakkausten keräys on kriisissä, toteaa Svensk Plaståtervinning

Ruotsissa on vakava, kansallinen muovipakkausten keräyskriisi, Svensk Plaståtervinningin (Ruotsin muovikeräyksen) toimitusjohtaja Mattias Philipsson sanoo lehdistötiedotteessa.
Foto: Peter Holgersson AB