Tammi-helmikuussa Coca-Cola- ja Coca-Cola Zero -pullojen etiketeissä on uudenvuodenlupauksia. Pulloissa on 27 erilaista lupausta, nettikaupassa 170 ja mahdollisuus laatia omia lupauksia. Erikoisetikettien avulla yhtiö kannustaa suomalaisia tekemään tulevasta vuodesta omissa ajatuksissa paremman kuin koskaan ennen.
Uudenvuodenlupaukset ovat sekä 0,5 litran että 1,5 litran kierrätysmuovipulloissa. Suomenkielisten lisäksi valikoimassa on kaksi ruotsinkielistä lupausta. Lupausetiketillä varustetut juomat ovat myynnissä tammi–helmikuun ajan vuonna 2021.
Netissä voi printata tölkkiin oman lupauksensa
Coca-Cola on avannut uuden nettisivun, jossa voi tilata lupauksen sisältävän Coca-Cola-tölkin omalla tekstillä tai valita tölkkiinsä jonkin sivustolta löytyvästä 170 lupauksesta. Sivusto on osoitteessa: store.coca-cola.fi
Tölkkeihin voi valita esimerkiksi lupauksia uskoa unelmiin enemmän joka päivä, kysyä useammin mitä kuuluu tai ihailla joka päivä elämän pieniä asioita. Pulloissa olevat 27 lupausta taas kannustavat suomalaisia esimerkiksi osoittamaan toisilleen rakkautta, olemaan enemmän läsnä, uskomaan itseensä ja arvostamaan itseään, uskomaan huomiseen, pyytämään anteeksi, ihailemaan erilaisuutta ja hymyilemään enemmän.
Lupauksia, jotka on mahdollista pitää
Suomen Coca-Colan viestinnästä ja yhteiskuntasuhteista vastaava Théa Natri huomauttaa, että yleensä on vaikeaa tehdä sellaisia uudenvuodenlupauksia, jotka on mahdollista pitää. Coca-Cola haluaa tarjota suomalaisille mahdollisuuden toisenlaisten uudenvuodenlupausten antamiseen tärkeimmän viestintäkanavansa, juomapakkausten välityksellä.
– Koronakriisi on osoittanut, kuinka ihmiset kykenevät auttamaan muita, sysännyt meidät miettimään elämäämme ja opettanut meitä arvostamaan sellaisia asioita, joita olemme ehkä aiemmin pitäneet itsestäänselvyytenä. Valitsemalla lupauksen sisältävän pullon voit samalla sitoutua tekemään tulevasta vuodesta omissa ajatuksissasi paremman kuin koskaan ennen, Natri jatkaa.
Myös julkkikset eri puolilla Eurooppaa osallistuvat uudenvuodenlupausten antamiseen. Tammikuun alusta alkaen Coca-Colan digitaalisilla kanavilla julkaistaan heidän haastattelujaan, joista käy ilmi, kuinka vaikuttavia pienet, henkilökohtaiset, toiveikkaat lupaukset voivat olla. Tunnetuin lupauksenantajista on yhdysvaltalainen laulaja-lauluntekijä, näyttelijätär ja malli Katy Perry.
Packnews.fi kannattaa yhtä valmiiksi painatettua lupausta muita enemmän: ”En roskaa ja palautan pullot kierrätykseen”.