Pilkottujen hedelmien ja kasvisten toimittaja Salico Oy uudistaa Tuorekset-tuoteperhettä. Brändiuudistuksen tarkoituksena on viestiä kuluttajille entistä selkeämmin, mihin tuotteita voi käyttää ja kuinka nopeaa niiden valmistaminen on. Samalla tuoteperhe laajenee kolmella uudella tuotteella.
Maaliskuussa kauppojen heviosastoille saapuvat uutuustuotteet ovat Tuorekset parsakaalimuru (300 g), Tuorekset kukkakaalimuru (300 g) ja Tuorekset kasvisranskalaiset (350 g). Parsakaalimurun ainoa ainesosa on parsakaali ja Kukkakaalimurun kukkakaali. Kasvisranskalaiset on valmistettu porkkanasta, keltaisesta porkkanasta, lantusta ja bataatista.
Kaikki tuoteperheen tuotteet valmistetaan Suomessa, Salicon tuotantolaitoksessa Helsingin Kivikossa ja niillä on suomalaisesta työstä kertova Avainlippu-merkki. Kotimaisia raaka-aineita pyritään käyttämään Tuorekset-tuotteiden valmistuksessa satokausien puitteissa.
Tuorekset ovat pestyjä, pilkottuja ja kuorittuja käyttövalmiita kasviksia. Ne on pakattu ainutlaatuiseen, kuluttajilla testattuun muovipakkaukseen. Niiden muovirasiassa on kasvien soluhengitys huomioiden valmistettu hengittävä kalvo, joka säilyttää kasvikset tuoreina ja vähentää hävikkiä.
Pakkausuudistus tehtiin kuluttajien toiveiden mukaan
Kaikki Tuorekset-tuoteperheen yhdeksän tuotetta on nyt pakattu uudistettuihin pakkauksiin. Pakkausuudistus tehtiin syksyllä 2020 toteutetun kuluttajatutkimuksen perusteella, ja siinä on huomioitu kuluttajien toivomat asiat, kuten tuotteen näkyminen pakkauksen läpi, tuotteen käyttövalmius ja sen sisältämät raaka-aineet sekä valmistusaika.
Kyselyyn vastanneet kuluttajat toivoivat myös, että valmiiksi pilkotut vihannekset pakataan mahdollisimman ekologisesti. Pakkausvalinnassa on mietitty paljon muovin ekologisuutta materiaalina ja niissä käytetäänkin muovia, jonka kierrätysaste on aina vähintään 75 %. Pakkaus on myös täysin uudelleen kierrätettävä, ja sen voi lajitella muovinkeräykseen.