Tietoa tuotteen ilmastovaikutuksista pakkauksiin

Teksti:Johanna Nikunen
JULKAISTU: 2020-08-14
PÄIVITETTY: 2023-01-18


Maailmanlaajuinen elintarvikeyritys Upfield, jonka brändejä ovat esimerkiksi Flora, Becel, ProActiv ja Blå Band, aikoo painattaa vuoden 2021 loppuun mennessä ​​yhteensä 100 miljoonaan pakkaukseensa tiedot tuotteen ilmastovaikutuksista.

Tavoitteena on auttaa kuluttajia tekemään tietoisia päätöksiä valitsemiensa elintarvikkeiden ilmastovaikutuksista. Upfieldin viime vuonna julkaistun raportin mukaan kuluttajakäyttäytymiseen vaikuttaa tieto ilmastovaikutuksista ostopäätösten tekemisen yhteydessä. Kun kuluttajat voivat vertailla suoraan eri elintarvikeryhmiä, he valitsevat helpommin ruokia, joilla on pienemmät ilmastovaikutukset.

Kuluttajilla on taipumus aliarvioida syömiensä elintarvikkeiden ilmastovaikutuksia, joten tieto auttaa valitsemaan terveellisempiä, mutta myös kestävän kehityksen mukaisia elintarvikkeita.

– Elintarvikkeiden pakkausmerkinnät tarjoavat kuluttajille tärkeitä tietoja mm. aineosista, terveyshyödyistä, allergeeneista, säilyvyydestä ja tuotteen käytöstä. Lisäämällä pakkauksiin tietoa ilmastovaikutuksista kuluttajat ymmärtävät ruokavalintojen vaikutukset ilmastoon. Tarjoamalla avoimesti tietoa tuemme kuluttajien siirtymistä tekemään kestävän kehityksen ruokavalintoja. Kehotamme muitakin alan yrityksiä tarjoamaan ilmastovaikutuksia koskevia tietoja pakkauksissaan, toteaa Upfieldin yhteiskuntasuhde- ja viestintäjohtaja Jeanette Fielding.

Unileverin aiemmin omistama Upfield on maailmanlaajuinen kasvipohjaisia elintarvikkeita valmistava yritys ja maailman suurin kasvimargariinien ja -juustojen tuottaja, jolla on yli 100 tuotemerkkiä.

Jatka lukemista

Dovelta uudelleentäytettävä deodoranttipakkaus

Dove on julkistanut ensimmäisen uudelleentäytettävän ja -käytettävän deodoranttinsa.
11272_pe_dove_canada2_888904

Arla ryhtyy vastaanottamaan maitoa uusilta maidontuottajilta

Fazerille viime vuosina maitoa Kaakkois-Suomessa ja Uudellamaalla tuottaneet maitotilat siirtyvät tuottamaan maitoa Arlan jalostettavaksi.
arla-uusi

R-kioski korvaa 10 miljoonaa kahvikupin kantta kuitukansilla  

R-kioski siirtyy käyttämään täysin kierrätettäviä, uusiutuvista ja sertifioiduista raaka-aineista valmistettuja muovittomia Huhtamäen kuitukansia noutokahvikuppien kansina.
vastuullinen_kahvi_rkioski_2023-VERKKO

DS Smith lahjoitti Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien keräysastiat

DS Smith on suunnitellut ja valmistanut Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien kierrätysastioita take away-pakkausten kierrätyksen edistämiseksi osana korkeakoulun koordinoimaa RUOKO-hanketta ja osana DS Smithin kestävän kehityksen strategian mukaisia toimia.
Ruoko

Uusimmat uutiset

Drupa alkaa pian – tässä on kuusi trendiä, joita kannattaa pitää silmällä

Kahdeksan vuoden tauon jälkeen pääsemme jälleen Drupa-messuille ja näemme, mitä toimittajat uskovat meidän tarvitsevan. Tästä löydät kuusi trendiä, joita kannattaa seurata messuhalleissa.
drupa24_12x

Pakkausautomaatio säästää monella tavalla verkkokaupassa

Suomalainen logistiikkayhtiö Inex Partners Oy on tehnyt yhteistyötä SEE:n (aiemmin Sealed Air) kanssa kehittääkseen pakkausautomaatiota.
SEE-I-Pack

Metsä Boardin taivekartonkikone on nyt Euroopan suurin

Metsä Groupiin kuuluva Metsä Board vihki 11. huhtikuuta käyttöön uudistetun taivekartonkikoneen Ruotsin Husumissa.
Ribbon-has-been-cutx

Kp lanseerasi ensimmäisen sataprosenttisesti kierrätetyn muovisen elintarvikerasian

Klöckner Pentaplast (kp) ilmoittaa saavuttaneensa tärkeän virstanpylvään elintarvikepakkausteollisuudessa. Se esitteli ensimmäiset elintarvikerasiat, jotka on tehty pelkästään kierrätetystä PET:stä (rPET), joka on valmistettu pakkauksista.
KP-trayx