The Change Book -raportti keskittyy innovaatioihin

Teksti:Aino Laine
JULKAISTU: 2022-02-02
PÄIVITETTY: 2023-01-18


Neste on tänään julkaissut uuden markkinoihin ja innovaatioihin keskittyvän englanninkielisen raporttinsa nimeltä The Change Book. Raportissa kootaan yhteen validoituihin tietoihin perustuvia Nesteen asiantuntijanäkemyksiä muun muassa lainsäätäjien käyttöön uusiutuvan ja kiertotalouteen perustuvan tulevaisuuden luomiseksi. Julkaisu keskittyy kolmeen keskeiseen teemaan, joita ovat vastuullisuuden ja kiertotalouden kasvava merkitys kuluttajille, teollisuuden uudet mahdollisuudet päästövähennyksiin sekä vastuullisen liikkumisen edellyttämä kehitys ja innovointi.

Julkaisu tarjoaa tietoa ja vastaa keskeisiin kysymyksiin siitä, miten maailmanlaajuista sääntelyjärjestelmää sekä kuluttajien ja kiertotalouden välisiä yhteyksiä tulisi kehittää. Raportti käsittelee myös sitä, miten laajempaa teollista päästövallankumousta voidaan johtaa ja miten tehdä liikenteestä globaalisti kestävää. Ennen kaikkea The Change Book on kutsu yhteistyöhön, jonka tarkoitus on vauhdittaa vastuullisessa muutoksessa tarvittavien uusien teknologioiden kehitystä.

– Tutkimustieto osoittaa selvästi, että kaikki ratkaisut päästöjen vähentämiseksi on otettava käyttöön. On tärkeää voida hyödyntää eri raaka-ainevaihtoehtojen täysi valikoima sen sijaan, että yrittäisimme arvailla ja valita yksittäisiä teknologisia ratkaisuja. Tarvitsemme läpimurtoja luovia innovaatioita ja keskittymistä tutkimukseen ja teknologian kehittämiseen, jotta pystymme tarjoamaan kustannustehokkaita ja arvoa luovia ratkaisuja tulevaisuudessa, sanoo Nesteen innovaatiojohtaja Lars Peter Lindfors.

Kiihtyvä ilmastokriisi vaatii nopeita ja konkreettisia toimia. The Change Book -raportin avulla Neste kutsuu yrityksiä ja tutkimuslaitoksia yhteistyöhön kehittämään innovaatioita ja teknologioita, joita tarvitaan nopeuttamaan vastuullista muutosta.

Jatka lukemista

Dovelta uudelleentäytettävä deodoranttipakkaus

Dove on julkistanut ensimmäisen uudelleentäytettävän ja -käytettävän deodoranttinsa.
11272_pe_dove_canada2_888904

Arla ryhtyy vastaanottamaan maitoa uusilta maidontuottajilta

Fazerille viime vuosina maitoa Kaakkois-Suomessa ja Uudellamaalla tuottaneet maitotilat siirtyvät tuottamaan maitoa Arlan jalostettavaksi.
arla-uusi

R-kioski korvaa 10 miljoonaa kahvikupin kantta kuitukansilla  

R-kioski siirtyy käyttämään täysin kierrätettäviä, uusiutuvista ja sertifioiduista raaka-aineista valmistettuja muovittomia Huhtamäen kuitukansia noutokahvikuppien kansina.
vastuullinen_kahvi_rkioski_2023-VERKKO

DS Smith lahjoitti Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien keräysastiat

DS Smith on suunnitellut ja valmistanut Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien kierrätysastioita take away-pakkausten kierrätyksen edistämiseksi osana korkeakoulun koordinoimaa RUOKO-hanketta ja osana DS Smithin kestävän kehityksen strategian mukaisia toimia.
Ruoko

Uusimmat uutiset

Kaksoisetiketit pelastavat oluen

Jos sinulle jäi yksi tai useampi pullo Eriksbergin jouluolutta pyhien jälkeen, voit muuttaa ne yksinkertaisella kädenliikkeellä pääsiäisoluiksi. Carlsberg ja Eriksberg ovat miettineet tämän asian tarkoin.
julpaskolen_pressbild-1x

Jaakko Nikkilä valittiin Billerud Europen toimitusjohtajaksi

Billerud on nimittänyt Jaakko Nikkilän Billerud Europen toimitusjohtajaksi ja konsernin johtoryhmän jäseneksi.
Jakkox

Tässä on vuoden 2025 Pantone-väri

Pantone Color Instituutti valitsi Mocha Moussen vuoden 2025 Pantone-väriksi
PTN_COY_Hero_Primary_Cropping_1920x1080_2024-0911

HolyGrail 2.0 lisää kiertotaloutta digitalisoimalla pakkaukset

AIM:n (European Brands Association) projektipäällikkö Jan ’t Hart esitteli mielenkiintoista HolyGrail 2.0 -projektia AIPIA World Congress 2024 -tapahtumassa Amsterdamissa. Siinä käytetään digitaalisia vesileimoja, jotta pakkausjäte voitaisiin lajitella tarkemmin ja samalla kierrätyksen laatu nousisi. Tavoitteena on parantaa kiertotaloutta.
Lenor-codes