Tesco testaa yhteistyössä suurimpien hammastahnan valmistajien kanssa, kuinka asiakkaat reagoivat ilman pahvipakkausta myytäviin brändihammastahnoihin. Oman brändinsä hammastahnaa Tesco on myynyt ilman sekundääripakkausta viime marraskuusta asti, mikä tulee säästämään enemmän kuin 55 000 kiloa kartonkia joka vuosi.
Uusi kokeilu toteutetaan lähes kolmessakymmenessä Tesco -myymälässä ympäri Iso-Britanniaa. Mukana kokeilussa ovat kaikki tunnetuimmat hammastahnamerkit, kuten Colgate, Oral B, Sensodyne, Aquafresh ja Corsadyl. Jos kokeilu osoittautuu toimivaksi, hammastahnoja aletaan myydä ilman pahvipakkausta myös muissa Tesco -myymälöissä, jolloin kartonkia tulisi säästymään vuosittain 680 000 kiloa. Ilman pahvipakkausta myytävät hammastahnat säästävät tilaa myös kuljetuksessa.