Sydänmerkit Pirkka ja Pirkka Parhaat -tuotteisiin

Teksti:Johanna Nikunen
JULKAISTU: 2022-06-02
PÄIVITETTY: 2023-01-18


K-ryhmän tavoitteena on lisätä Sydänliiton myöntämä Sydänmerkki noin 200 olemassa olevaan Pirkka ja Pirkka Parhaat -tuotteeseen. Sydänmerkki myönnetään tuotteille, jotka ovat terveellisempiä valintoja omassa tuoteryhmässään.

Sydänliiton myöntämä Sydänmerkki helpottaa terveellisempien valintojen tekemistä, sillä se kertoo, että tuote on tuoteryhmässään parempi valinta suolan määrän sekä rasvan laadun ja määrän suhteen. Sydänmerkki-järjestelmä koostuu yli 50 tuoteryhmästä ja niiden ravitsemuskriteereistä, jotka perustuvat tutkittuun ravitsemustietoon ja -suosituksiin.

Pirkka ja Pirkka Parhaat -valikoimasta löytyy jo Sydänmerkki-kriteerit täyttäviä tuotteita. Sydänmerkin lisääminen noin 200 olemassa olevaan Pirkka ja Pirkka Parhaat -tuotteeseen on yksi konkreettinen keino, jolla K-ryhmä auttaa asiakkaita tekemään terveyden kannalta edullisempia valintoja.

– Sydänmerkki tullaan lisäämään usean eri tuoteryhmän tuotteisiin, kuten esimerkiksi merkin käytön kriteeristöt täyttäviin lihatuotteisiin, valmisruokiin ja maitovalmisteisiin, kertoo Keskon päivittäistavarakaupan vastuullisuusjohtaja Timo Jäske.

Sydänmerkit lisätään tuotteisiin pakkauspäivitysten yhteydessä. Ensimmäiset omien brändien Sydänmerkki-tuotteet näkyvät K-kaupoissa tämän vuoden lopulla.

 

Uusimmat uutiset

Orapac kilpailee hiomakonepakkauksella Packnorth Award 2025 -palkinnosta

Suomalainen Oy Orapac Ab osallistui Packnorth Award -kilpailuun myös viime vuonna. Nyt yritys ottaa osaa teollisuuspakkaukset-kategoriaan.
orapac_slipmaskin
Orapac kilpailee hiomakonepakkauksella Packnorth Award 2025 -palkinnosta

EUROPEN julkaisi interaktiivisen PPWR-oppaan

Brysselissä toimiva EUROPEN-järjestö on tehnyt interaktiivisen oppaan, joka auttaa yrityksiä täyttämään PPWR:n (Pakkaus- ja pakkausjäteasetus) vaatimukset ja luomaan yleissilmäyksen sääntöviidakkoon. Millainen vaikutus sillä on pakkauksen arvoketjuun?
anne-nygard-KAx_Ok89I7Q-unsplashx
EUROPEN julkaisi interaktiivisen PPWR-oppaan

Autonhoitotarvikkeita täynnä oleva joulukalenteri kilpailee Packnorth Award 2025 -palkinnosta

Joulukalenterit voivat näyttää monenlaisilta. Packnorth Award -kilpailuun on saapunut useita erilaisia versioita, joista uusin on DS Smith Packaging Swedeniltä. Yritys on valmistanut kalenterin RW Trading AB:lle, joka toimialaa ovat autonhoitotuotteet.
ds-smith
Autonhoitotarvikkeita täynnä oleva joulukalenteri kilpailee Packnorth Award 2025 -palkinnosta

Emballator rakentaa huippumodernin tehtaan Lempäälään

Emballator rakentaa uuden tehtaan Lempäälään parantaakseen palveluaan nykyisille ja uusille asiakkaille. Uusi tehdas on osa yhtiön strategiaa, jonka tavoitteena on laajentua ja tehostaa materiaalivirtoja. Tehdas rakennetaan yhteistyössä Meijou Oy:n kanssa, sen pinta-ala tulee olemaan 8 000 m² ja sen odotetaan valmistuvan syksyllä 2026.
emballatorx-1
Emballator rakentaa huippumodernin tehtaan Lempäälään

Jatka lukemista

Dovelta uudelleentäytettävä deodoranttipakkaus

Dove on julkistanut ensimmäisen uudelleentäytettävän ja -käytettävän deodoranttinsa.
11272_pe_dove_canada2_888904
Dovelta uudelleentäytettävä deodoranttipakkaus

Arla ryhtyy vastaanottamaan maitoa uusilta maidontuottajilta

Fazerille viime vuosina maitoa Kaakkois-Suomessa ja Uudellamaalla tuottaneet maitotilat siirtyvät tuottamaan maitoa Arlan jalostettavaksi.
arla-uusi
Arla ryhtyy vastaanottamaan maitoa uusilta maidontuottajilta

R-kioski korvaa 10 miljoonaa kahvikupin kantta kuitukansilla  

R-kioski siirtyy käyttämään täysin kierrätettäviä, uusiutuvista ja sertifioiduista raaka-aineista valmistettuja muovittomia Huhtamäen kuitukansia noutokahvikuppien kansina.
vastuullinen_kahvi_rkioski_2023-VERKKO
R-kioski korvaa 10 miljoonaa kahvikupin kantta kuitukansilla  

DS Smith lahjoitti Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien keräysastiat

DS Smith on suunnitellut ja valmistanut Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien kierrätysastioita take away-pakkausten kierrätyksen edistämiseksi osana korkeakoulun koordinoimaa RUOKO-hanketta ja osana DS Smithin kestävän kehityksen strategian mukaisia toimia.
Ruoko
DS Smith lahjoitti Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien keräysastiat