Fazer-konserni ostaa Pohjoismaiden johtavan smoothiebrändin Frooshin. Fazer laajentuu näin uuteen tuotekategoriaan ja laajentaa läsnäoloaan vähittäiskaupassa.
Froosh on tiedotteen mukaan smoothiebrändien ykkönen Suomessa ja Ruotsissa sekä vahva kakkonen Tanskassa ja Norjassa. Oston myötä Fazer astuu uuteen tuotekategoriaan ja laajentaa läsnäoloaan vähittäiskaupassa.
Froosh tulee osaksi Fazer Lifestyle Foods -liiketoiminta-aluetta, missä sen pohjalle rakentuu terveellisten hedelmäpohjaisten tuotteiden valikoima. Fazer Lifestyle Foods keskittyy maidottomiin viljasta valmistettuihin tuotteisiin, kasvispohjaisiin aterioihin ja mukaan otettaviin juomiin ja ruokiin. Liiketoimintaryhmään kuuluvat myös Fazer Mylly (ml. aamiaistuotteet, kuten puurot ja myslit) sekä Bioferme (Yosa-tuotteet).
Froosh on ruotsalainen yritys, joka toimii Pohjoismaissa ja jonka vienti kasvaa nopeasti. Fazer osti yhtiön Unilever Venturesiltä, joka on ollut Frooshin pääomistaja vuodesta 2008.
Frooshin toimitusjohtaja Brendan Harris on nimitetty Fazer Lifestyle Foodsin toimitusjohtajaksi ja Fazer-konsernin johtoryhmän jäseneksi.