Atria uudisti Forssan salaatin 15 vuotta vanhaa brändiä varovasti. Uudet salaattiastiat ovat entistä kevyempiä ja ulkoasultaan houkuttelevia.
Atrian kuluttajatutkimukset osoittivat, että kuluttaja pitivät vanhan pakkauksen muodosta, koosta ja tyypistä. Uusi pakkaus kehitettiin Atrian, suunnittelutoimiston ja RPC Superfosin kiinteällä yhteistyöllä.
”Premium-salaattibrändi kaipasi uutta pakkausratkaisua, kun vanhaa pakkausta oli käytetty jo lähes 15 vuotta,” selittää Atrian pakkauskehityspäällikkö Janne Hautala. Hänen mukaansa suositun tuotteen brändiä ei haluttu vaarantaa ja haluttiin pakkauksen päivitystä, ei täydellistä muutosta.
Uudessa polypropeeniastiassa on tuotteen mukaan vaihtuva design sivussakin, kun aiemmin vain kansi kertoi tuotteesta. Lisäksi kannen kulmassa on huomion kiinnittävä nostolippa, joka kertoo helposta avaamisesta ja sulkemisesta.
”Uusi design on erittäin hyvä, ja myös asiakkaat näyttävät pitävän siitä,” Hautala sanoo.
Uusi pakkaus on myös 20 % kevyempi kuin aikaisempi ja toimii entistä paremmin Atrian täyttölinjalla.