Ruokatalolle uusi logo ja pakkausilme

Teksti:Aino Laine
JULKAISTU: 2021-09-03
PÄIVITETTY: 2023-01-18


Taloustutkimuksen tekemän Brändien arvostus 2021 -tutkimuksen mukaan Snellman on Suomen arvostetuin lihatuotemerkki, joten muutos haluttiin tehdä harkiten. Edellinen logo on pysynyt suhteellisen samanlaisena vuodesta 1995 saakka ja nyt uudistus katsottiin ajankohtaiseksi.

– Kaksi viimeistä vuosikymmentä ovat olleet Snellmanille hyviä ja koimme, että nyt on oikea aika uudistaa sekä logo että pakkausilme vastaamaan entistä vahvemmin tuotteidemme laatumielikuvaa. Snellmanin vihreä tunnusväri ja perustamisvuosi haluttiin tuoda logoon ja Herra Snellmanin tuttu hahmo pysyy luonnollisesti mukana, sanoo Snellmanin AD Susan Hedman.

Kotimainen työ ja raaka-aine ovat tärkeitä valintakriteerejä monille kuluttajille. Kaikki Snellmanin tuotteet tehdään Pietarsaaressa suomalaisesta lihasta ja tämä kerrotaan nyt uusissa pakkauksissa. Mukana on myös kokonaan uusiutuvan energian käytöstä kertova merkintä.

– Lähdimme hakemaan laadukkuutta ja erottuvuutta pakkauksilla, joissa tuotetta ei ole piiloteltu, vaan se näkyy hyvin. Rauhallisuus ja selkeys ovat olleet tunnusomaisia Snellmanin pakkauksille ja kaikki tärkeimmät tuotetiedot ovat nyt entistäkin paremmin esillä. Haluamme tehdä valinnasta kaupan hyllyllä mahdollisimman mutkatonta, Snellmanin markkinointi- ja viestintäjohtaja Tommi Fors.

Kuluttajatutkimuksessa uusi logo ja pakkausilme koettiin yhtä aikaa moderniksi ja perinteikkääksi. Vastaajien mielestä Snellmanin uusi ilme on helppo tunnistaa ja se viestii perheyrityksestä, joka seisoo tuotteidensa takana.

– Osa tutkimukseen osallistuneista ei ensin edes huomannut muutosta, mikä on pelkästään hyvä asia. Se kertoo meille, että olemme onnistuneet tekemään sopivan hienovaraisen muutoksen ja kehittämään ennestään hyvää eteenpäin, Tommi Fors päättää.

Jatka lukemista

Dovelta uudelleentäytettävä deodoranttipakkaus

Dove on julkistanut ensimmäisen uudelleentäytettävän ja -käytettävän deodoranttinsa.
11272_pe_dove_canada2_888904

Arla ryhtyy vastaanottamaan maitoa uusilta maidontuottajilta

Fazerille viime vuosina maitoa Kaakkois-Suomessa ja Uudellamaalla tuottaneet maitotilat siirtyvät tuottamaan maitoa Arlan jalostettavaksi.
arla-uusi

R-kioski korvaa 10 miljoonaa kahvikupin kantta kuitukansilla  

R-kioski siirtyy käyttämään täysin kierrätettäviä, uusiutuvista ja sertifioiduista raaka-aineista valmistettuja muovittomia Huhtamäen kuitukansia noutokahvikuppien kansina.
vastuullinen_kahvi_rkioski_2023-VERKKO

DS Smith lahjoitti Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien keräysastiat

DS Smith on suunnitellut ja valmistanut Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien kierrätysastioita take away-pakkausten kierrätyksen edistämiseksi osana korkeakoulun koordinoimaa RUOKO-hanketta ja osana DS Smithin kestävän kehityksen strategian mukaisia toimia.
Ruoko

Uusimmat uutiset

Suomalaiskeksintö: pakkauspaperin biomuovikalvo kestää rasvan ja hapen

Suomalainen metsä- ja paperiyhtiö UPM on kehittänyt yhdessä yhdysvaltalaisen Eastmanin kanssa uuden pakkauspaperin elintarvikkeille. Materiaaliin on lisätty rasvan- ja hapenkestävä kalvo, joka on valmistettu selluloosapohjaisesta biomuovista. Näin kertoo Pohjoismaiden biomuoviyhdistys (Nordisk Bioplastförening) verkkosivuillaan.
upm-biobarrier-toppx

Uusi raportti kertoo roskaamisen ja kierrätyksen haasteista saaristossa

Selkeämpi vastuunjako, parempaa yhteistyötä ja vierailijoille helposti saatavilla olevaa tietoa ja materiaaleja. Nämä ovat avainasioita, jotka voivat vähentää roskaamista ja lisätä kierrätystä saaristossa. Useimmat saaristossa vierailevat haluavat valita ympäristön kannalta parhaan tavan toimia, kunhan heille tarjotaan siihen edellytykset. Näin toteavat Pidä Ruotsi siistinä -järjestö, Kuninkaallinen ruotsalainen purjehdusseura (Kungliga Svenska Segel Sällskapet, KSSS) ja Coca-Cola Ruotsi raportissaan.
Pantstudie-framsida

Tyytyväisten näytteilleasettajien mielestä Scanpack 2024 ylitti odotukset

Scanpack täytti 60 vuotta ja on vahvempi kuin koskaan. Pohjois-Euroopan johtava pakkausalan messutapahtuma houkutteli tänä vuonna enemmän kävijöitä ja näytteilleasettajia kuin edellisellä kerralla – ja palaute oli Svenska Mässanin mukaan erittäin positiivista.
60-arx

Metsä Board suunnittelee lomautuksia

Metsä Board varautuu kartongin heikkoon kysyntään ja aloittaa muutosneuvottelut mahdollisista lomautuksista. Ne koskevat 1 000 henkilöä Suomessa.
Metsä