Ruokatalolle uusi logo ja pakkausilme

Teksti:Aino Laine
JULKAISTU: 2021-09-03
PÄIVITETTY: 2023-01-18


Taloustutkimuksen tekemän Brändien arvostus 2021 -tutkimuksen mukaan Snellman on Suomen arvostetuin lihatuotemerkki, joten muutos haluttiin tehdä harkiten. Edellinen logo on pysynyt suhteellisen samanlaisena vuodesta 1995 saakka ja nyt uudistus katsottiin ajankohtaiseksi.

– Kaksi viimeistä vuosikymmentä ovat olleet Snellmanille hyviä ja koimme, että nyt on oikea aika uudistaa sekä logo että pakkausilme vastaamaan entistä vahvemmin tuotteidemme laatumielikuvaa. Snellmanin vihreä tunnusväri ja perustamisvuosi haluttiin tuoda logoon ja Herra Snellmanin tuttu hahmo pysyy luonnollisesti mukana, sanoo Snellmanin AD Susan Hedman.

Kotimainen työ ja raaka-aine ovat tärkeitä valintakriteerejä monille kuluttajille. Kaikki Snellmanin tuotteet tehdään Pietarsaaressa suomalaisesta lihasta ja tämä kerrotaan nyt uusissa pakkauksissa. Mukana on myös kokonaan uusiutuvan energian käytöstä kertova merkintä.

– Lähdimme hakemaan laadukkuutta ja erottuvuutta pakkauksilla, joissa tuotetta ei ole piiloteltu, vaan se näkyy hyvin. Rauhallisuus ja selkeys ovat olleet tunnusomaisia Snellmanin pakkauksille ja kaikki tärkeimmät tuotetiedot ovat nyt entistäkin paremmin esillä. Haluamme tehdä valinnasta kaupan hyllyllä mahdollisimman mutkatonta, Snellmanin markkinointi- ja viestintäjohtaja Tommi Fors.

Kuluttajatutkimuksessa uusi logo ja pakkausilme koettiin yhtä aikaa moderniksi ja perinteikkääksi. Vastaajien mielestä Snellmanin uusi ilme on helppo tunnistaa ja se viestii perheyrityksestä, joka seisoo tuotteidensa takana.

– Osa tutkimukseen osallistuneista ei ensin edes huomannut muutosta, mikä on pelkästään hyvä asia. Se kertoo meille, että olemme onnistuneet tekemään sopivan hienovaraisen muutoksen ja kehittämään ennestään hyvää eteenpäin, Tommi Fors päättää.

Uusimmat uutiset

Israelin sota pakottaa Landa Digital Printingin vähentämään voimakkaasti henkilökuntaansa

Landa Digital Printing (LDP) on ajautunut kivuliaaseen tehostamisprosessiin, jossa se aikoo irtisanoa yli 100 työntekijää nykyisestä 500:sta, kirjoittaa israelilainen talouslehti Globes.
Landa_01x
Israelin sota pakottaa Landa Digital Printingin vähentämään voimakkaasti henkilökuntaansa

Eurooppalaisen muovinkierrätyksen tila on kriittinen

Kun materiaalien ympäristövaikutuksista keskustellaan, muovin kierrätystä pidetään usein ratkaisuna. Voimme varmasti kaikki olla samaa mieltä siitä, että muovia kierrätetään liian vähän. Sen tehostamiseksi tarvitaan vahvoja toimia ja investointeja. Mutta kierrätys ei ole ainoa asia, joka ratkaisee tulevaisuuden. Nyt näyttää siltä, että kierrätyskapasiteetti vähenee Euroopassa. Yritykset kamppailevat lisätäkseen kierrätysmateriaalien kysyntää ja pitääkseen taloutensa kannattavana.
Atervinningx
Eurooppalaisen muovinkierrätyksen tila on kriittinen

Orapac kilpailee hiomakonepakkauksella Packnorth Award 2025 -palkinnosta

Suomalainen Oy Orapac Ab osallistui Packnorth Award -kilpailuun myös viime vuonna. Nyt yritys ottaa osaa teollisuuspakkaukset-kategoriaan.
orapac_slipmaskin
Orapac kilpailee hiomakonepakkauksella Packnorth Award 2025 -palkinnosta

EUROPEN julkaisi interaktiivisen PPWR-oppaan

Brysselissä toimiva EUROPEN-järjestö on tehnyt interaktiivisen oppaan, joka auttaa yrityksiä täyttämään PPWR:n (Pakkaus- ja pakkausjäteasetus) vaatimukset ja luomaan yleissilmäyksen sääntöviidakkoon. Millainen vaikutus sillä on pakkauksen arvoketjuun?
anne-nygard-KAx_Ok89I7Q-unsplashx
EUROPEN julkaisi interaktiivisen PPWR-oppaan

Jatka lukemista

Dovelta uudelleentäytettävä deodoranttipakkaus

Dove on julkistanut ensimmäisen uudelleentäytettävän ja -käytettävän deodoranttinsa.
11272_pe_dove_canada2_888904
Dovelta uudelleentäytettävä deodoranttipakkaus

Arla ryhtyy vastaanottamaan maitoa uusilta maidontuottajilta

Fazerille viime vuosina maitoa Kaakkois-Suomessa ja Uudellamaalla tuottaneet maitotilat siirtyvät tuottamaan maitoa Arlan jalostettavaksi.
arla-uusi
Arla ryhtyy vastaanottamaan maitoa uusilta maidontuottajilta

R-kioski korvaa 10 miljoonaa kahvikupin kantta kuitukansilla  

R-kioski siirtyy käyttämään täysin kierrätettäviä, uusiutuvista ja sertifioiduista raaka-aineista valmistettuja muovittomia Huhtamäen kuitukansia noutokahvikuppien kansina.
vastuullinen_kahvi_rkioski_2023-VERKKO
R-kioski korvaa 10 miljoonaa kahvikupin kantta kuitukansilla  

DS Smith lahjoitti Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien keräysastiat

DS Smith on suunnitellut ja valmistanut Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien kierrätysastioita take away-pakkausten kierrätyksen edistämiseksi osana korkeakoulun koordinoimaa RUOKO-hanketta ja osana DS Smithin kestävän kehityksen strategian mukaisia toimia.
Ruoko
DS Smith lahjoitti Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien keräysastiat