Ruokatalolle uusi logo ja pakkausilme

Teksti:Aino Laine
JULKAISTU: 2021-09-03
PÄIVITETTY: 2023-01-18


Taloustutkimuksen tekemän Brändien arvostus 2021 -tutkimuksen mukaan Snellman on Suomen arvostetuin lihatuotemerkki, joten muutos haluttiin tehdä harkiten. Edellinen logo on pysynyt suhteellisen samanlaisena vuodesta 1995 saakka ja nyt uudistus katsottiin ajankohtaiseksi.

– Kaksi viimeistä vuosikymmentä ovat olleet Snellmanille hyviä ja koimme, että nyt on oikea aika uudistaa sekä logo että pakkausilme vastaamaan entistä vahvemmin tuotteidemme laatumielikuvaa. Snellmanin vihreä tunnusväri ja perustamisvuosi haluttiin tuoda logoon ja Herra Snellmanin tuttu hahmo pysyy luonnollisesti mukana, sanoo Snellmanin AD Susan Hedman.

Kotimainen työ ja raaka-aine ovat tärkeitä valintakriteerejä monille kuluttajille. Kaikki Snellmanin tuotteet tehdään Pietarsaaressa suomalaisesta lihasta ja tämä kerrotaan nyt uusissa pakkauksissa. Mukana on myös kokonaan uusiutuvan energian käytöstä kertova merkintä.

– Lähdimme hakemaan laadukkuutta ja erottuvuutta pakkauksilla, joissa tuotetta ei ole piiloteltu, vaan se näkyy hyvin. Rauhallisuus ja selkeys ovat olleet tunnusomaisia Snellmanin pakkauksille ja kaikki tärkeimmät tuotetiedot ovat nyt entistäkin paremmin esillä. Haluamme tehdä valinnasta kaupan hyllyllä mahdollisimman mutkatonta, Snellmanin markkinointi- ja viestintäjohtaja Tommi Fors.

Kuluttajatutkimuksessa uusi logo ja pakkausilme koettiin yhtä aikaa moderniksi ja perinteikkääksi. Vastaajien mielestä Snellmanin uusi ilme on helppo tunnistaa ja se viestii perheyrityksestä, joka seisoo tuotteidensa takana.

– Osa tutkimukseen osallistuneista ei ensin edes huomannut muutosta, mikä on pelkästään hyvä asia. Se kertoo meille, että olemme onnistuneet tekemään sopivan hienovaraisen muutoksen ja kehittämään ennestään hyvää eteenpäin, Tommi Fors päättää.

Jatka lukemista

Dovelta uudelleentäytettävä deodoranttipakkaus

Dove on julkistanut ensimmäisen uudelleentäytettävän ja -käytettävän deodoranttinsa.
11272_pe_dove_canada2_888904

Arla ryhtyy vastaanottamaan maitoa uusilta maidontuottajilta

Fazerille viime vuosina maitoa Kaakkois-Suomessa ja Uudellamaalla tuottaneet maitotilat siirtyvät tuottamaan maitoa Arlan jalostettavaksi.
arla-uusi

R-kioski korvaa 10 miljoonaa kahvikupin kantta kuitukansilla  

R-kioski siirtyy käyttämään täysin kierrätettäviä, uusiutuvista ja sertifioiduista raaka-aineista valmistettuja muovittomia Huhtamäen kuitukansia noutokahvikuppien kansina.
vastuullinen_kahvi_rkioski_2023-VERKKO

DS Smith lahjoitti Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien keräysastiat

DS Smith on suunnitellut ja valmistanut Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien kierrätysastioita take away-pakkausten kierrätyksen edistämiseksi osana korkeakoulun koordinoimaa RUOKO-hanketta ja osana DS Smithin kestävän kehityksen strategian mukaisia toimia.
Ruoko

Uusimmat uutiset

Muovin kierrätystapojen aiheuttamista päästöistä paljastui isoja eroja

Uusi tutkimus paljastaa merkittäviä eroja muovipakkausten kierrätysmenetelmien vaikutukseta ilmastoon. Niin sanotun downcycling-menetelmän aiheuttamat ilmastovaikutukset ovat lähes yhtä suuret kuin muovin polttamisella.
Plastatervinningx

Trump ei halua "naurettavaa tukea paperipilleille"

Kaikkea maan ja taivaan välillä – näin voi tiivistää Donald Trumpin värikkään presidenttikauden alun.  Nyt huomion kohteeksi nousivat pillit!
sugrorx

Suomen McDonald's käyttää kotimaisia kuitukansia

McDonald'sin juomien muovikannet ovat historiaa, sillä ne on nyt korvattu kotimaisilla kuidusta valmistetuilla kansilla. Ravintolaketju jatkaa muovin vähentämistä asteittain.
McD_Kuitukannet_Kuvaoikeudet_Huhtamaki_hero-desktop

Vaihtaako Metsä valkean kraftlinerin valmistuksen ruokapakkauspapereiksi Husumissa?

Metsä Tissue ja Metsä Board suunnittelevat Husumin tehtailla BM2:n tuotannon muuttamista. Jos investointi toteutuu, tehtailla voitaisiin valmistaa vuodessa noin 80 000 tonnia ruokapakkauspaperia sekä tiivispapereita.
Metsa-husumx