Stockmann ottaa käyttöön Paptic Tringa -materiaalista valmistetut lähetyskuoret ja ostoskassit. Yritys järjestää myös rahoituskierroksen kevään aikana.
– Haluamme tarjota asiakkaillemme yhä enemmän vastuullisia vaihtoehtoja, ja pilottiin valitsemamme Suomessa kehitetty kuitumateriaali vastaa erinomaisesti tähän tavoitteeseen. Verkkokauppapakkaus ja ostoskassi ovat tuotteita, joilta vaaditaan laatua ja kestävyyttä. Viime vuosina verkkoasiointi on lisääntynyt, kasvu jatkuu, joten myös myös vastuullisen pakkausmateriaalin hyöty korostuu, Stockmannin epäsuorista hankinnoista vastaava Heli Aarra Hyytinen sanoo tiedotteessa.
Paptic on suomalainen innovaatio, joka mahdollistaa muovin korvaamisen erilaisissa pakkauskäytöissä, joka on tehty uusiutuvista raaka-aineista (selluloosa). Se on kierrätettävä paperin tai kartongin kanssa ja biohajoaa teollisessa kompostoinnissa. Materiaali myös hylkii vettä.
– Olemme ylpeitä yhteistyöstä Stockmannin kanssa verkkokauppapakkausten tuomiseksi suomalaisten kuluttajien käyttöön. Prosessi ideasta toteutukseen on sujunut mallikkaasti. On ollut ilo tehdä yhteistyötä yrityksen kanssa, joka on todella sitoutunut kestävään kehitykseen, kommentoi Papticin tuotepäällikkö Tommi Lehtisalo toteaa.
Paptic Oy hakee suomalaisilta sijoittajilta 5 miljoonan euron sijoitusta kansainväliseen kasvuun
Paptic järjestää yhdessä Springvestin kanssa 22.4. 2020 – 29.5.2020 rahoituskierroksen, jossa suomalaisille sijoittajille tarjotaan mahdollisuus osallistua 5 miljoonan euron rahoituskierrokseen. Rahoituksen avulla yhtiö tulee kasvattamaan erityisesti kansainvälistä näkyvyyttä ja myyntiä nopeasti kasvavassa ympäristöystävällisten joustopakkausmateriaalien markkinassa.
– Aina vuodesta 2015, jolloin perustimme Paptic Oy:n, olemme saaneet yhteydenottoja suomalaisilta sijoittajilta mahdollisuudesta tulla mukaan. Tämä oli keskeinen syy käynnistää Springvestin avustamana suomalaisille sijoittajille suunnattu osakeanti. Haemme tämän nyt kerättävän viiden miljoonan euron lisäksi 2 miljoonan euron sijoitusta strategiselta partnerilta vielä vuoden 2020 aikana. Rahoituksella Paptic tähtää yli 20 miljoonan euron liikevaihtoon jo vuonna 2022, toimitusjohtaja Tuomas Mustonen toteaa.
Paptic on suomalainen startup-yritys, joka perustettiin vastaamaan yhteen maailman suurimmista haasteista – muovijätteen kertymiseen luontoon. Papticin missio on tarjota vastuullisille yrityksille materiaaleja, jotka mahdollistavat vaivattoman siirtymisen muovipakkauksista ympäristöystävälliseen vaihtoehtoon.