Leikkikaluja sokeriruo’osta pakkauksissa, jotka ovat peräisin ruotsalaisista metsistä. Näin Dantoy edistää kestävää kehitystä.
– Yrityksessämme kestävä kehitys on hyvin tärkeässä asemassa, Dantoyn Creative Manager Anette Joy – Leikkikaluvalmistajana tehtävämme on osaltamme taata kestävä tulevaisuus sekä lapsille että aikuisille. Sokeriruo’osta valmistettuja leikkikaluja tuottamalla voimme varmistaa, että tuotteet voidaan kierrättää tehokkaasti.
Biomuovin tuotanto on hyväksi myös ympäristön kannalta: sen raaka-aine sokeriruoko sitoo kasvaessaan hiilidioksidia ilmasta ja vaikuttaa siten kasvihuoneilmiöön vähentävästi. Biomuovin valmistuksessa CO2-tasapaino on positiivinen koko prosessissa aina kasvista valmiiseen biomuoviin asti.
Ruskea aaltopahvi uutuutena
Dantoylle on tärkeää tuotannon ympäristövaikutukset alusta loppuun. Siksi yritykselle oli luontevaa miettiä uudelleen pakkausratkaisuja uudelle kestävälle leikkikalusarjalle.
– Halusimme pakkauksen, joka kertoo, kuinka arvostamme ympäristöä säästäviä materiaaleja, Joy selittää.
Pakkausten kehittämisessä Dantoy on tehnyt yhteistyötä DS Smithin kanssa. Tehtävänä on ollut luoda uusi pakkaus, jossa ei ole keskitytty vain ympäristöön ja lapsiin, vaan joka olisi samalla kaunis ja kiinnostava ja houkuttelisi ympäristötietoisia kuluttajia.
Dantoyn suunnittelijat olivat tarkkaan miettineet pakkausta jo ennen kääntymistään DS Smithin puoleen. Dantoyn ja DS Smithin välillä yhteistyö oli jo tuttua, minkä ansiosta uuden pakkauksen kehittäminen tapahtui kivuttomasti. Tuloksena syntyi ruskeasta FSC-sertifioidusta aaltopahvista kokonainen sarja pakkauksia, jotka ovat korkealaatuisia ja joissa on tasainen painopinta, joka mahdollistaa vesipohjaisen ja ympäristöystävällisen fleksopainatuksen suoraan pintaan.
Tavanomainen leikkikalupakkausten yksityiskohta eli muovinen ikkuna on jätetty pois. Tämä mahdollistaa sen, että lapset ja vanhemmat voivat tunnustella tuotetta kaupassa ennen ostamista.
– Yhdessä olemme saaneet aikaan erinomaisen ratkaisun, Anette Joy sanoo. Pakkaus on ympäristöystävällinen, kuvastaa itse tuotetta, puhuttelee ympäristötietoisia kuluttajia ja vetoaa lapsiin.