Ohjelmatalo Chili Publish on julkaissut opaskirjan digitaalisen painamisen hyödyntämisestä pakkausten kustomointiin, versiointiin ja personointiin.
Kirja opastaa pakkausten tilaajia ja niiden valmistajia siitä, mitä digitaalista tekniikkaa tarvitaan ja miten sitä voidaan käyttää. Kirja kertoo tiedotteen mukaan laajasti pakkaustuotannon tämän päivän trendeistä ja tekniikoista, joilla voi menestyä markkinoilla.
Kirjan on toimittanut tuotepäällikkö Geert Fransen Chili Publish -yhtiöstä.
– Pakkaaminen on kehittynyt, ja nyt pakkaus on itsessään markkinoinnin kanava. Sen vuoksi pakkaamisen on seurattava markkinoinnin trendejä, Fransen sanoo.
Kirjassa käsitellään erityisesti pakkausten kustomointia ja alueellisten versioiden tekemistä sekä yksilöllisten pakkausten tekemistä. Kirjan nimi on “Digital Packaging: A Box Full of – ization Potential”. Sen voi ladata ilmaiseksi Chilin sivuilta. Yhtiön järjestää aiheesta myös webinaareja.