Satavuotiaan Suomen kunniaksi joukko nuoria on mukana luomassa tulevaisuuden makeisklassikoita yhdessä Pandan kanssa. Graafisen suunnittelun nuori lupaus Jirka Väätäinen on uudistanut Panda Suomi -konvehtien pakkausilmeen.
Pakkauksen raikas sinivalkoinen värimaailma toistuu konvehtien kääreessä, jossa nähdään tyylitelty Suomen lippu.
Nykyiset Panda Suomi -konvehtimaut, maitosuklaa ja mustikka-vanilja, saavat rinnalleen uusia makuvaihtoehtoja, kun Helsingin yliopiston elintarviketeknologian opiskelijat tekevät tuotekehitystyötä ja makuideointia osana kurssityötään.
Opiskelijoiden kehittämistä konvehtimauista kaksi otetaan mukaan tuotantoon, ja nämä kaksi uutta Panda Suomi -konvehtimakua ovat valikoimissa tämän vuoden syksyllä. Syksyn ajan kuluttajilla on mahdollisuus kertoa mielipiteensä, kumpi opiskelijoiden kehittämistä konvehtimauista on tulevaisuuden makeisklassikko ja jatkaa Panda Suomi -konvehtivalikoimissa pysyvästi.
”Pandan makeisia on valmistettu Vaajakoskella, Jyväskylän kupeessa, vuodesta 1920, eli lähes koko itsenäisen Suomen ajan. Haluamme tukea nuoria kasvamaan suomalaisen elintarviketeollisuuden tulevaisuuden tähdiksi, sillä he ovat avain tuotekehityksen jatkuvuuteen ja kehittymiseen”, sanoo markkinointi- ja viestintäjohtaja Ritva Mäenpää Orkla Confectionery & Snacks Finland Ab:lta.