Marimekko on lanseerannut Cliniquen kanssa sarjan päivittäiseen kauneudenhoitoon tarkoitettuja tuotteita, jotka on kuvioitu Marimekon ikonisin kuosein.
Marimekko for Clinique -sarjan tuotteet tulevat myyntiin Cliniquen verkkokauppaan tammikuussa 2018 ja jälleenmyyjien liikkeisiin helmikuun alussa, tuotteita tullaan myymään rajoitetun ajan ympäri maailmaa johtavissa tavarataloissa sekä verkossa.
”Tässä tuotesarjassa Marimekolle tunnusomainen moderni estetiikka ja Cliniquen raikas energisyys inspiroivat ja voimaannuttavat naisia tarjoamalla heille valinnaniloa jokaiseen päivään”, sanoo Cliniquen globaali brändijohtaja Jane Lauder.
”Tuotteisiin valitut kuosit kuuluvat Marimekon historian tunnistettavimpiin ja suosituimpiin kuvioihin. Ne ilmentävät hienosti taitoamme luoda vaikuttavia painokuvioita hyödyntämällä värien päällekkäin painamista ja yllättäviä väriyhdistelmiä”, kertoo Marimekon kuviosuunnittelusta vastaava Minna Kemell-Kutvonen.
Marimekko on myös tuonut Microsoftin kanssa markkinoille Marimekko-kuvioisia lisätarvikkeita Microsoftin Surface Pro- ja Surface Laptop -laitteisiin. Mallistoon sisältyy neljä kuviokalvoa, kaksi kankaista koteloa sekä kaksi Type Cover -näppäimistöä. Marimekko-kuoseja nähdään myös vaatemallistossa, jonka Marimekko ja globaali japanilainen vaatebrändi Uniqlo lanseeraavat naisille.