Linkosuon uutuustuote Rouskis! -välipalakorput suunniteltiin lasten toiveita kuunnellen. Toivemaut Suklaahippu ja Kanelipulla saapuvat kauppojen korppuhyllyihin kevään kuluessa ja ne on pakattu helposti avattavaan pikku pussiin. Visuaalisen ilmeen ja nimen suunnittelusta vastasi Packdesign ID.
Linkosuon brändi-ilmettä on kehitetty entistä hyväntuulisemmaksi ja aurinkoisemmaksi, mikä näkyy myös pakkausuudistuksissa ja uusissa tuoteilmeissä. Uusimpana tuotelanseerauksena markkinoille saapuvat erityisesti lasten tarpeisiin kehitetyt runsaskuituiset, vähemmän sokeria sisältävät Rouskis! -välipalakorput. Lapset olivat mukana tuotekehityksessä ja tuotemaut kehitettiin heille mieluisiksi.
Tuotesarjan visuaalinen konsepti rakennettiin kohderyhmälle houkuttelevaksi: hyväntuulinen ja iloinen pakkausilme on helposti lähestyttävä ja se erottuu helposti kaupan korppuhyllystä. Sarjan visuaalinen brändäys edustaa uutta, leikkisää ajattelua, sillä myös tuotelogo muuttaa muotoaan pakkauksesta toiseen.
– Varsinkin välipalatuotteet kulkevat usein mukana ja niitä nautitaan pitkin päivää ”lennossa”. Tällöin on tärkeää, että myös pakkaus on helppo avata arkipäivän eri tilanteissa. Rouskis! -välipalakorppujen pakkauksiin tuommekin nyt uuden repäisyavauksen, jonka ansiosta pussin saa vaivatta auki pienemmilläkin käsillä. Helppo repäisyavaus tulee kevään aikana myös uudistuviin RuisSport-tuotepakkauksiimme, kertoo Tanja Muranen Linkosuon Leipomosta.