Lidlin oma Veikko-olutbrändi uudistuu, ja uudet tölkit alkavat näkyä Lidlin myymälöissä loppuvuoden aikana. Olutperheeseen on tullut mukaan myös uusi IPA, joka esiintyy uudessa asussa.
Uudet pakkaukset ovat graafisempia ja informatiivisempia. Kaikkiin uusiin Veikko-pakkauksiin on lisätty makuprofiili, joka auttaa asiakasta omantyylisen oluen valinnassa. Pakkauksessa kerrotaan asteikolla 1–5 oluen katkeruus, makeus ja hedelmäisyys.
– Veikko-oluiden brändiä ja pakkauksia haluttiin uudistaa, jotta ne vastaisivat ulkoasultaan tätä päivää. Mielestäni onnistuimme uudistuksessa hienosti. Ulkoasu näyttää graafisemmalta ja siinä on nykyelämään sopivaa särmäkkyyttä. Unohtamatta tärkeitä tietoja, joita kuluttajat kaipaavat, kertoo pakkaus- ja brändiasiantuntija Marko Rossow.
Ajanhenkiset ja katu-uskottavat V-kuvitukset tölkkien kyljissä, tyylikkäissä väreissä ovat kuvituksia veikon elämänmatkan varrelta. Ison V-kirjaimen avulla löytää Veikon aina helposti ja veikkomaiset iskulauseet tuovat hymyn huulille sekä itselle että kavereille. Koko kansan Veikko on seurallinen ja sympaattinen kaveri. Jokaisessa Veikko-tuotteessa on vanhoistakin pakkauksista tuttu olutmaulle sopiva hauska slogan.
Tuotteita itsessään eli niiden reseptiä ei muutettu uudistuksen yhteydessä. Uudella ilmeellä myymälöissä on jo saatavilla Porteria sekä uutta IPAa, muut pakkaukset vaihtuvat loppuvuoden aikana.