Lidl vähentää muovia tuotteistaan jatkuvasti osana REset Plastic -muovistrategiaansa. Muovia on vähennetty omien merkkien tuotteista suunnittelemalla pakkauksia uudelleen, ja lisäksi uusia, kierrätetystä muovista tehtyjä tuotteita on tullut myyntiin.
Tällä hetkellä Lidl tekee paljon työtä muovin vähentämiseksi ja tavoitteena on vähentää muovia omien merkkien tuotepakkauksissa viidenneksellä vuoden 2025 loppuun mennessä. Tähän mennessä Lidl on esimerkiksi poistanut muovikorkit maitotölkeistä, pienentänyt pähkinäpusseja ja pesuainepulloja sisällön määrään koskematta, ohentanut vaippapakkausten muovia ja vaihtanut jauhelihapakkausten rasioita vakuumi- ja flowpack-pakkauksiin. Kierrätysmuovia käytetään jo Lidlin mehu- ja vesipulloissa ja käsisaippuapulloissa.
Keväällä 2021 tulppaanien kääreet sekä yrtti- ja salaattiruukut vaihdettiin paperisiin yhdessä kotimaisten tuottajien kanssa. Näiden tuotteiden muovin määrä väheni peräti 34 tonnilla vuodessa.
Lidl on tuonut myyntiin myös käyttötavaroita, jotka on tehty kierrätetystä muovista. Keväällä 2021 myyntiin tuli uusi, lähes kokonaan kierrätysmuovista tehty kodintuotesarja. Uusien tuotteiden valmistuksessa on käytetty lähes puolitoistatuhatta tonnia vanhaa, Saksan ja Itävallan kotitalouksista kerättyä muovia. Sekä muovin kierrätys että uusien muovituotteiden tuotanto on tehty Euroopassa Lidlin yritysverkoston kautta. Kesällä 2020 myyntiin tulivat ensimmäiset Crivit Ocean Bound Plastic -lenkkarit, joiden pintamateriaali oli kierrätysmuovista.
Edellä mainitut toimenpiteet ovat osa Schwarz-konsernin kansainvälistä REset Plastic -muovistrategiaa, jossa Lidl Suomikin on mukana.