DS Smith suunnitteli Silenta Groupin kuulonsuojaimille uuden, paremmin kilpailijoista erottuvan visuaalisen ilmeen. Pakkaus nostaa tuotteen paremmin esiin kaupassa.
Myyvä ja kilpailijoista erottuva pakkaus on tärkeä kilpailuvaltti myös rautakaupan hyllyssä. Silenta Group Oy halusi löytää ratkaisun uudesta myyntipakkauksesta, joka tukisi tuotteen myyntiä entistä paremmin. Yhtiö valmistaa CE-merkittyjä työturvallisuustuotteita kuulonsuojaukseen. Sen valmistamia kuulonsuojaimia käytetään ympäri maailmaa teollisuudessa, puolustusvoimissa ja vapaa-ajan käyttötarkoituksissa. Pakkauksen tulee olla sellainen, että se toimii usealla eri markkinalla, viestittää tuotteen laadukkuudesta ja turvallisuudesta, on tehokas tilankäytöltään ja tuotetta kuljetuksessa suojaava sekä erottuu kilpailijoistaan.
Myynnin lisäämiseksi DS Smith esitti ratkaisuksi uutta visuaalista ilmettä, jolla Silentan tuotteet erottuvat edukseen. Tämän perusteella PackRight Centressä työskentelevä DS Smithin oma graafinen suunnittelija suunnitteli pakkauksille uuden, paremmin kilpailijoista erottuvan visuaalisen ilmeen.
Silentan brändi tulee esille pakkauksessa, joten kuluttajat osaavat yhdistää tuotteet yrityksen muihin tuotteisiin. Vesiliukoisin värein toteutettu aaltopahvinen pakkausratkaisu on kierrätettävä ja ympäristöystävällinen.