Koskenkorvan kirkastus voitti Grand Effien

Teksti:Toimitus
JULKAISTU: 2018-01-25
PÄIVITETTY: 2023-02-16


Altian Koskenkorva-brändin kirkastaminen uudelleen toi arvokkaimman voiton Effie Finland 2017 -kilpailussa. Uudistuksen suunnitteli Bob The Robot -mainostoimisto.

”Koskenkorva-brändin vahvistaminen on oppikirjaesimerkki siitä, kuinka tuotteen uudelleen positiointi vahvojen perusarvojen ympärille sekä viestin dramatisointi kasvattavat myyntiä – tässä tapauksessa erityisesti vientiä”, perustelee tuomaristo Grand Effie -valintaa.

Koskenkorva sai myös kaksi kultaista Effietä Tuotteet ja palvelut- sekä Bisneshaaste-kategoriassa.

”Kun tuote ja brändi ovat business-haasteen edessä ja kaipaavat renessanssia, näin se homma hoidetaan. Suomalaista markkinointiosaamista parhaimmillaan eli maailman luokkaa. Tämän kokonaisuuden olisin itse halunnut ostaa”, sanoo tuomariston puheenjohtaja Tomi Wirtanen, Elisa Oyj:n markkinointijohtaja.

Koskenkorva Vodkan uudistus alkoi vuonna 2016 pakkauksen ilmeen uudistamisella. Uuden pullon suunnittelijaksi valikoitui tunnetun ruotsalaistoimisto Grow:n Niclas Engsäll. Hän halusi suunnitella pullon, joka kuvaisi Koskenkorva Vodkan pitkää historiaa. Lopputuloksena on yksinkertaisen tyylikäs pullo, joka näyttää ajan patinoimalta. Pullossa on puinen korkki ja sen sisäpinta on epäsäännöllisen aaltoileva.

Tuotteet ja palvelut -sarjassa kultaisen Effien sai myös Kone ja hasan & partners, jotka tekivät mystisen Internet of Thingsin konkreettiseksi kaikille hissimatkustajille. Keskenään keskustelevat hissit herättivät matkustajissa mielenkiintoa ja vahvistivat Koneen profiilia teknologisena edelläkävijänä.

Effie-kilpailua järjestetään 42 maassa. Suomessa Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL ry järjesti kilpailun nyt 16. kerran. Vuonna 2017 kilpailun pääyhteistyökumppanina oli Sanoma Media Finland.  Effie-voittajat ja töiden esittelyt löytyvät sivulta mtl.fi/effie.

 

 

 

Jatka lukemista

Raisiolle uusi toimitusjohtaja kesäkuussa

Raisio Oyj:n hallitus on nimittänyt yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi kauppatieteiden maisteri Pasi Flinkmanin. Hän aloittaa Raisio Oyj:n toimitusjohtajana 15.6.2024. Flinkman siirtyy Raisioon Orkla Suomen toimitusjohtajan tehtävästä.
Finland

Pakkaus- ja printtimessuilla vilkasta

Pakkausalan ja graafisen teollisuuden ammattitapahtuma keräsi runsaasti kävijöitä Helsingin Messukeskukseen 13.-14.3.2023. PacTec, FoodTec & PlastExpo Nordic 2024 -tapahtuman kävijämäärä nousi edellisestä kerrasta 36 % ja oli 4 387.
stora

Päätyykö pakkaus hylkyyn vai kiertoon?

Lajittelu ja muovipakkauksen päätyminen oikeaan paikkaan kierrätyslaitoksella määrittävät kierrätyksen onnistumisen.
ia_ahl_etiketit

Valion maitotölkit pukeutuvat kevätkuoseihin

Viljele hyvää -maitotölkit ilmestyvät kauppoihin tästä viikosta alkaen ja ovat saatavilla heinä-elokuun vaihteeseen asti.
Valio 22032022

Uusimmat uutiset

Drupa alkoi - tässä on 18 vinkkiä messuille

Ensimmäistä kertaa vuoden 2016 jälkeen Drupa järjestetään Düsseldorfissa. Jättimessuilla on monen vuoden jälkeen paljon uutta esiteltävää, erityisesti pakkausalasta kiinnostuneille. Eikä niitä kutsuta syyttä yhä useammin Drupack-messuiksi. Tästä löydät vinkkejä, joita kävijät voivat nähdä messuilla. Packnews on luonnollisesti paikalla.
DRUPA24_01x

Diageo testaa PulPacin paperisia Baileys-pulloja Barcelonan festivaaleilla

Diageo testaa kuivamuotoiltua kuitupulloa, joka koostuu 90-prosenttisesti paperista, jossa on ohut muovivuoraus ja foliotiiviste. Koe toteutetaan yhteistyössä PA Consultingin kanssa, joka on osa Bottle Collectivea yhdessä PA:n ja Pulpacin kanssa.
Diageo-to-trial-paper-Baileys-bottlesx

Burger King testaa uudelleenkäytettäviä biomukeja

Restel Oy kokeilee neljässä toimipisteessään uudelleenkäytettäviä juomamukeja, jotka on valmistettu biopohjaisesta ja kierrätettävästä Sulapac-materiaalista.
Sulapac-spring-24-12327-Edit-6924x4616-ORIGINAL-Jenni-Kohox

"Olemme ylpeitä kuin kukot” – Orapac toivoo voittavansa Packnorth Award 2024:n

Suomalainen Oy Orapac AB on yksi yrityksistä, joka haluaa voittaa Packnorth Award 2024 -palkinnon. Kilpailutyö, jota he kutsuvat Greenboxiksi, on periaatteessa yksinkertainen: laatikko kannella. Se on kuitenkin valmistettu täysin kierrätetyistä kuiduista ja eristää lämpöä ja kylmää paremmin kuin EPS-pakkaus edellyttää. Otimme yhteyttä Orapacin toimitusjohtaja Fredric Tidströmiin ja varatoimitusjohtaja Torbjörn Nyholmiin saadaksemme lisätietoja.
Greenbox