Ilmoittaudu Kestävät innovaatiot -kilpailuun

Teksti:Johanna Nikunen
JULKAISTU: 2024-01-17
PÄIVITETTY: 2024-01-24

PacTec, FoodTec & PlastExpo Nordic -tapahtumakokonaisuuden  Kestävät innovaatiot -kilpailussa etsitään pakkaus-, elintarvike- ja muovialojen tulevaisuuden konsepteja – kiinnostavimpia innovaatioita, joissa toteutuu kestävyyden näkökulma. Kaikille avoimen kilpailun voittaja julkistetaan PacTec, FoodTec & PlastExpo Nordic -tapahtumassa Helsingin Messukeskuksessa 13.3.2024.

Ilmoittaudu mukaan kilpailuun 16.2.2024 mennessä.

PacTec, FoodTec & PlastExpo Nordic -tapahtuma, joka järjestetään 13.-14.3.2024  Helsingin Messukeskuksessa kutsuu kaikki pakkaus-, elintarvike- ja muovialojen toimijat osallistumaan Kestävät innovaatiot -kilpailuun. Kilpailussa etsitään pakkaus-, elintarvike- ja muovialojen kiinnostavimpia uusia tuotteita, palveluita tai menetelmiä, jotka näyttävät suuntaa tulevaisuuden menestykselle.

Kilpailu on avoin kaikille ja siinä on kolme kategoriaa:

  • pakkaamisen tuotteille ja palveluille
  • elintarviketeollisuuden tuotteille ja palveluille
  • muoviteollisuuden tuotteille ja palveluille

Kilpailuraati valitsee osallistujien joukosta kolme finalistia, joiden innovaatiot esitellään ennen tapahtumaa messujen verkkosivuilla. Lisäksi finalistit pitchaavat ideansa tapahtuman PlastExpo-lavalla keskiviikkona 13.3.2024.

Pitchauksen pohjalta raati valitsee kilpailun voittajan, joka julkistetaan ja palkitaan tapahtumassa. Kestävä innovaatio -kilpailun voittaja saa Suomen Messusäätiön lahjoittaman 5 000 euron palkinnon.

Lsätietoja: Kestävät innovaatiot -kilpailu | PacTec, FoodTec ja PlastExpo 13.–14.3.2024 (messukeskus.com)

Uusimmat uutiset

Labelexpo Europe -messut laajenivat – mukaan tulivat taivekartongit

Ei ole harvinaista, että etikettivalmistajat tuottavat painokoneillaan myös pientä taivekartonkia. Tämä näkyy vuoden 2025 Labelexpo Europe -messuilla, jotka laajenevat taivekartonkiteknologian suuntaan. Tähän asti Labelexpossa on keskitytty etiketteihin ja joustopakkauksiin. Informa Markets Labels & Packaging Groupin strateginen johtaja Andy Thomas-Emans kertoo, miksi näin tapahtui.
lsbel

Starbucks lanseerasi muovittomat kahvimukit

Starbucksin ikonisen valkoisen kupin uusi versio lanseerattiin Euroopassa. Pitkän tutkimus- ja kehitystyön tuloksena Starbucks on nyt esitellyt mukin, jossa muovivuoraus on korvattu mineraalipohjaisella pinnoitteella. Myös kertakäyttöiset muovikannet on korvattu kuitupohjaisilla vaihtoehdoilla, jotka on päällystetty samalla mineraalipohjaisella materiaalilla. Uusi muki on sertifioitu kotikompostoitavaksi ja se on laajasti kierrätettävissä.
astar

”Räjähtävä” ketsuppipakkaus

Hollantilainen suunnittelutoimisto Akarton on esitellyt kampanjapakkauksen, jonka se teki kotimaassaan toimivalle Helalle ja heidän Hela Tomaten Ketchupilleen. Se osoittaa, kuinka innovatiivisuus ja käytännöllisyys voivat toimia yhdessä. Pallomainen pakkaus avautuu tavalla, joka muistuttaa räjähdystä. Yrityksen mielestä se tuo uuden standardin elintarviketeollisuudelle. Hela satsaa nyt influencereihin tavoittaakseen kuluttajamarkkinat.
Akarton_VM3_25_opening.1x

Uudet älyominaisuudet vähentävät käsityötä esipainossa

Kuudennen sukupolven RIP-ohjelma Adobe PDF Print Engine 7 on saamassa uutta älyä ns. prepressintelligensin myötä. Se helpottaa painokoneiden laajennetun värispektrin koko potentiaalin käyttöä. Esipaino-osastoilla ei enää tarvitse avata ja muuntaa käsin Photoshop- ja Illustrator-alkuperäistiedostoja PDF-muotoon.
Adobe-1

Jatka lukemista

Labelexpo Europe -messut laajenivat – mukaan tulivat taivekartongit

Ei ole harvinaista, että etikettivalmistajat tuottavat painokoneillaan myös pientä taivekartonkia. Tämä näkyy vuoden 2025 Labelexpo Europe -messuilla, jotka laajenevat taivekartonkiteknologian suuntaan. Tähän asti Labelexpossa on keskitytty etiketteihin ja joustopakkauksiin. Informa Markets Labels & Packaging Groupin strateginen johtaja Andy Thomas-Emans kertoo, miksi näin tapahtui.
lsbel

Starbucks lanseerasi muovittomat kahvimukit

Starbucksin ikonisen valkoisen kupin uusi versio lanseerattiin Euroopassa. Pitkän tutkimus- ja kehitystyön tuloksena Starbucks on nyt esitellyt mukin, jossa muovivuoraus on korvattu mineraalipohjaisella pinnoitteella. Myös kertakäyttöiset muovikannet on korvattu kuitupohjaisilla vaihtoehdoilla, jotka on päällystetty samalla mineraalipohjaisella materiaalilla. Uusi muki on sertifioitu kotikompostoitavaksi ja se on laajasti kierrätettävissä.
astar

”Räjähtävä” ketsuppipakkaus

Hollantilainen suunnittelutoimisto Akarton on esitellyt kampanjapakkauksen, jonka se teki kotimaassaan toimivalle Helalle ja heidän Hela Tomaten Ketchupilleen. Se osoittaa, kuinka innovatiivisuus ja käytännöllisyys voivat toimia yhdessä. Pallomainen pakkaus avautuu tavalla, joka muistuttaa räjähdystä. Yrityksen mielestä se tuo uuden standardin elintarviketeollisuudelle. Hela satsaa nyt influencereihin tavoittaakseen kuluttajamarkkinat.
Akarton_VM3_25_opening.1x

Uudet älyominaisuudet vähentävät käsityötä esipainossa

Kuudennen sukupolven RIP-ohjelma Adobe PDF Print Engine 7 on saamassa uutta älyä ns. prepressintelligensin myötä. Se helpottaa painokoneiden laajennetun värispektrin koko potentiaalin käyttöä. Esipaino-osastoilla ei enää tarvitse avata ja muuntaa käsin Photoshop- ja Illustrator-alkuperäistiedostoja PDF-muotoon.
Adobe-1