Ikoninen Royal-suklaa uudistuu

Teksti:Johanna Nikunen
JULKAISTU: 2021-12-02
PÄIVITETTY: 2023-01-18


Vuonna 1961 Suomen markkinoille tuotu ja siitä lähtien myynnissä ollut Royal-suklaa uudistuu tammikuussa.  Uuden suklaan maun ja pakkauksen ulkoasun lisäksi Royal saa myös uuden muodon, kun kapeat suklaapalat jäävät historiaan. Jatkossa Royal-tuotteet tunnistaa punaisesta väristään.

Suomalaiset mieltävät Royal-brändin laadukkaaksi ja monella on muistoja tuotteesta omasta menneisyydestään. Uudistuksen tarkoitus on päivittää Royal nykyhetkeen, jossa suomalaisten makumieltymykset, visuaaliset mieltymykset ja jopa arvomaailma ovat erilaisia kuin Royalin synnyn aikoihin 60 vuotta sitten.

Royal-suklaa saa uudistumisen yhteydessä konkreettisesti uuden muodon, kun kapeiden palojen sijaan tuotteet muodostuvat aiempaa suuremmista palasista.

Uudistuksen myötä myös Royal-suklaiden ulkonäkö päivittyy. Kaupan hyllyiltä tuotteet tulevat erottumaan punaisina.

− Royalin laadukkuus ilmenee varsin eri tavoin kuin menneinä vuosikymmeninä. Esimerkiksi kultaiset yksityiskohdat pakkauksessa eivät ole enää ole välttämättömyys laadukkaan mielikuvan rakentaja. Enemmän merkitsee tyylikäs kokonaisuus ja se, että tuote tai brändi on helposti lähestyttävä, sanoo Royal-brändistä vastaava tuoteryhmäpäällikkö Niina Lammila Cloettalta.

Royal-valikoima sisältää tammikuusta lähtien myös suklaalevyjä. Kaikissa Cloettan suklaatuotteissa on Rainforest Alliancen logo takuuna siitä, että tuotteet on valmistettu vastuullisesti tuotetusta kaakaosta. Kaikki uudet Royal-suklaat ovat palmuöljyttömiä eikä niiden valmistuksessa ei ole käytetty gluteenia sisältäviä raaka-aineita.

Uusimmat uutiset

Labelexpon paljastukset: Gallus Five määrittelee hybridipainokoneet uudella tavalla

Heidelbergin/Galluksen osastolla Labelexpo-messuilla oli tungosta, kun yritys kutsui lehdistön paikalle. Hallin rikkoutuneen ilmastoinnin vuoksi lämpötila nousi lähes sietämättömäksi, mutta toimittajat saivat runsaasti tietoa kahdesta uutuudesta: Gallus Fivestä ja Gallus Alphasta.
Gallus-CEO
Labelexpon paljastukset: Gallus Five määrittelee hybridipainokoneet uudella tavalla

SIG kehitti ensimmäisen alumiinittoman aseptisen kartongin

SIG kutsuu uutta aseptista kartonkipakkaustaan maailman ensimmäiseksi barriäärimateriaaliksi, jossa ei ole alumiinikerrosta. Nyt Aldi aikoo käyttää sitä Terra-pakkauksessa.
sig
SIG kehitti ensimmäisen alumiinittoman aseptisen kartongin

Suomalaisille kaksi voittoa Packnorth Award 2025 -kilpailusta

Kiinnostuneita riitti, kun Packnorth Award 2025 -kilpailun voittajat julkistettiin Empack-messuilla lokakuun alussa. Tuomaristo palkitsi kolmetoista jännittävää pakkausratkaisua yli neljästäkymmenestä ehdotuksesta, jotka oli jätetty arvioitaviksi – jotkut niistä ottivat osaa useampaankin kategoriaan. Palkinnot jakoi tuomariston puheenjohtaja Bo Wallteg. Tässä ovat kaikki voittajat sekä tuomariston perustelut.
1 BoWx
Suomalaisille kaksi voittoa Packnorth Award 2025 -kilpailusta

Öljyvuoto ja muutosneuvottelut – Metsä Groupin syksy on synkkä

Viime torstaina Metsä Group ilmoitti vähentävänsä Suomesta noin 540 työtehtävää ja sunnuntaina Äänekosken kartonkitehtaalta vuosi kiertovoiteluöljyä vesistöön.
Metsä Board and Metsä Fibre Äänekoski__office
Öljyvuoto ja muutosneuvottelut – Metsä Groupin syksy on synkkä

Jatka lukemista

Dovelta uudelleentäytettävä deodoranttipakkaus

Dove on julkistanut ensimmäisen uudelleentäytettävän ja -käytettävän deodoranttinsa.
11272_pe_dove_canada2_888904
Dovelta uudelleentäytettävä deodoranttipakkaus

Arla ryhtyy vastaanottamaan maitoa uusilta maidontuottajilta

Fazerille viime vuosina maitoa Kaakkois-Suomessa ja Uudellamaalla tuottaneet maitotilat siirtyvät tuottamaan maitoa Arlan jalostettavaksi.
arla-uusi
Arla ryhtyy vastaanottamaan maitoa uusilta maidontuottajilta

R-kioski korvaa 10 miljoonaa kahvikupin kantta kuitukansilla  

R-kioski siirtyy käyttämään täysin kierrätettäviä, uusiutuvista ja sertifioiduista raaka-aineista valmistettuja muovittomia Huhtamäen kuitukansia noutokahvikuppien kansina.
vastuullinen_kahvi_rkioski_2023-VERKKO
R-kioski korvaa 10 miljoonaa kahvikupin kantta kuitukansilla  

DS Smith lahjoitti Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien keräysastiat

DS Smith on suunnitellut ja valmistanut Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien kierrätysastioita take away-pakkausten kierrätyksen edistämiseksi osana korkeakoulun koordinoimaa RUOKO-hanketta ja osana DS Smithin kestävän kehityksen strategian mukaisia toimia.
Ruoko
DS Smith lahjoitti Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien keräysastiat