Hedelmäpakkaukset voittivat pakkauskilpailun

Teksti:Toimitus
JULKAISTU: 2018-05-20
PÄIVITETTY: 2023-02-16

Viktoriia Schmidtin ja Arthur Schmidtin (Saksa) Fruit Glasses voitti ensimmäisen palkinnon Stora Enso Recreate Packaging 2018 suunnittelukilpailun ammattilaissarjassa. Opiskelijoiden sarjassa voiton vei Marcus Ziebollin ja Tino Buschhornin MonsterFruits (Stuttgart Media University, Saksa).

Recreate Packaging 2018 kilpailun teemana olivat lapsille suunnattujen elintarvikkeiden pakkaukset, ja palkinnot jaettiin näyttävästi 17.5.2018 Madridissa. Innovatiivisen muotoilun ja uusiutuviin materiaaleihin perustuvien uusien pakkausratkaisujen edistämiseen tähtäävä kilpailu järjestettiin nyt neljännen kerran.

”Asiantuntijatuomaristomme kiitteli palkittujen töiden korkeaa laatua. Niissä yhdistyivät toimivuus ja leikkisä muotoilu sekä mielenkiintoiset muodot ja graafiset elementit. Itse asiassa kaikilla kilpailun finalistien joukkoon selviytyneillä töillä olisi suurta potentiaalia vaikuttaa kuluttajien ostokäyttäytymiseen ja puhutella sekä lapsia että aikuisia”, sanoo tuomariston puheenjohtaja, Stora Enson Consumer Board divisioonan johtaja Annica Bresky.

Tänä vuonna kilpailun teemana olivat lapsille suunnattujen elintarvikkeiden pakkaukset, ja suosio oli valtaisa: kilpailutöiden määrä kasvoi edellisestä kerrasta huimat 61 %. Tehtävänä oli hyödyntää kestävän kehityksen mukaisia, uusiutuvia materiaaleja ja suunnitella parempia ratkaisuja lapsille tarkoitettujen elintarvikkeiden pakkaamiseen. Tehtävä koettiin selvästi innostavaksi, sillä kilpailuun osallistui yhteensä 258 työtä.

Kilpailutöiden arviointikriteerit olivat toimivuus ja käyttäjäkokemus, markkinapotentiaali, materiaalin innovatiivinen käyttö, soveltuvuus tuotantoon sekä edut kaupan ja logistiikan näkökulmasta.

Kaikki palkitut työt esitellään kilpailun verkkosivustolla www.recreatepackaging.com

 

 

Jatka lukemista

Raisiolle uusi toimitusjohtaja kesäkuussa

Raisio Oyj:n hallitus on nimittänyt yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi kauppatieteiden maisteri Pasi Flinkmanin. Hän aloittaa Raisio Oyj:n toimitusjohtajana 15.6.2024. Flinkman siirtyy Raisioon Orkla Suomen toimitusjohtajan tehtävästä.
Finland

Pakkaus- ja printtimessuilla vilkasta

Pakkausalan ja graafisen teollisuuden ammattitapahtuma keräsi runsaasti kävijöitä Helsingin Messukeskukseen 13.-14.3.2023. PacTec, FoodTec & PlastExpo Nordic 2024 -tapahtuman kävijämäärä nousi edellisestä kerrasta 36 % ja oli 4 387.
stora

Päätyykö pakkaus hylkyyn vai kiertoon?

Lajittelu ja muovipakkauksen päätyminen oikeaan paikkaan kierrätyslaitoksella määrittävät kierrätyksen onnistumisen.
ia_ahl_etiketit

Valion maitotölkit pukeutuvat kevätkuoseihin

Viljele hyvää -maitotölkit ilmestyvät kauppoihin tästä viikosta alkaen ja ovat saatavilla heinä-elokuun vaihteeseen asti.
Valio 22032022

Uusimmat uutiset

Diageo testaa PulPacin paperisia Baileys-pulloja Barcelonan festivaaleilla

Diageo testaa kuivamuotoiltua kuitupulloa, joka koostuu 90-prosenttisesti paperista, jossa on ohut muovivuoraus ja foliotiiviste. Koe toteutetaan yhteistyössä PA Consultingin kanssa, joka on osa Bottle Collectivea yhdessä PA:n ja Pulpacin kanssa.
Diageo-to-trial-paper-Baileys-bottlesx

Burger King testaa uudelleenkäytettäviä biomukeja

Restel Oy kokeilee neljässä toimipisteessään uudelleenkäytettäviä juomamukeja, jotka on valmistettu biopohjaisesta ja kierrätettävästä Sulapac-materiaalista.
Sulapac-spring-24-12327-Edit-6924x4616-ORIGINAL-Jenni-Kohox

"Olemme ylpeitä kuin kukot” – Orapac toivoo voittavansa Packnorth Award 2024:n

Suomalainen Oy Orapac AB on yksi yrityksistä, joka haluaa voittaa Packnorth Award 2024 -palkinnon. Kilpailutyö, jota he kutsuvat Greenboxiksi, on periaatteessa yksinkertainen: laatikko kannella. Se on kuitenkin valmistettu täysin kierrätetyistä kuiduista ja eristää lämpöä ja kylmää paremmin kuin EPS-pakkaus edellyttää. Otimme yhteyttä Orapacin toimitusjohtaja Fredric Tidströmiin ja varatoimitusjohtaja Torbjörn Nyholmiin saadaksemme lisätietoja.
Greenbox

Brittiläisten päivittäistavarakauppojen pakkauspomot haluavat luopua muovista, mutta se ei ole helppoa

Aquapak-pakkausyrityksen uuteen tutkimukseen otti osaa sata brittiläisen päivittäistavarakaupan pakkausvastaavaa. Heistä enemmistö (92 prosenttia) suunnittelee luopuvansa kokonaan muovin käytöstä kuluttajapakkauksissaan.
Aquapak