Chileläiset Santa Helena -hanaviinit pukeutuvat ensimmäisenä uuteen Packdesign ID:n kehittämään hanaviinien pakkausratkaisuun. Uuden pakkausratkaisun materiaaliksi valittiin Paptic Oy:n kestävä ja ympäristöystävällinen Paptic Tringa, joka tarjoaa sekä hyvän painopinnan että koko pakkausketjun haasteet kestävän vastuullisen materiaalin.
– Parhaat ratkaisut ovat tunnetusti yksinkertaisia, mutta kun on kyse teollisesta pakkausketjusta, uuden ratkaisun tehokkaan ja toimivan käytännön toteutuksen löytäminen vaatii sinnikkyyttä ja kykyä löytää yhä uusia vaihtoehtoisia ratkaisuja haasteisiin, joita matkan varrella väistämättä tulee eteen. Tässä hyvät yhteistyökumppanit ovat ensisijaisen tärkeitä, kiittelee Packdesign ID:n Emma Kosonen Paptic Oy:tä, joka oli mukana projektissa alusta loppuun saakka.
Santa Helena -hanaviinejä markkinoivalle Pernod Ricard Finlandille ratkaisu tarjosi mahdollisuuden tuoda uusi tuotedesign markkinoille nopeammin ilman, että designuudistuksen yhteydessä syntyi pakkausmateriaalihävikkiä, kun olemassa olevat laatikkopakkaukset voitiin päivittää pakkaamalla ne uudella visuaalisella ilmeellä varustettuun kassiratkaisuun.
Kuluttajalle uusi ratkaisu tarjoaa tyylikkään hanaviinipakkauksen, jonka voi hyvällä omallatunnolla hankkia juhlien viemiseksi tai antaa vaikka lahjaksi, ja jonka Paptic Tringa-kahvaan on miellyttävä tarttua.