Gold&Green -brändi Valiolle

JULKAISTU: 2022-03-02
PÄIVITETTY: 2023-01-18


Paulig on tehnyt sopimuksen Gold&Green-brändin ja Gold&Green Foodsin aineettoman omaisuuden sekä sen tutkimus- ja kehitystoiminnan myymisestä Valiolle. Valio tavoittelee kaupalla entistäkin vahvempaa asemaa kasvavilla kasviproteiinimarkkinoilla tulevaisuudessa.

Nyhtökaurasta tunnettu Gold&Green Foods on ollut osa Pauligia vuodesta 2016. Paulig on tukenut tuotemerkin kehitystä ja investoinut sen tuotantoon, organisaatioon ja kansainväliseen kasvuun.

– Gold&Green on edelläkävijä kasvipohjaisissa elintarvikkeissa ja uusien tuotteiden kehittämisessä, ja Valio on kehittänyt menestyksekkäästi kasvipohjaisen Oddlygood-tuotevalikoiman. Gold&Greenin tutkimus- ja kehitystiimi liittyy nyt tukemaan strategista tavoitettamme, jonka mukaisesti tähtäämme entistäkin vahvempaan asemaan kasvavilla kasviproteiinimarkkinoilla. Kehitämme yhdessä Gold&Greenin tuotekehitysputken innovaatioita ja jatkamme brändin tarinaa, kertoo kasvuliiketoiminnoista ja tuotekehityksestä vastaava johtaja Tuomas Salusjärvi

Toivotan Gold&Greenin tutkimus- ja kehitystiimin lämpimästi tervetulleeksi Valiolle. Meillä on pitkät perinteet innovaatiotoiminnasta ja saamme nyt runsaan 100 hengen tuotekehitys- ja tutkimustiimiimme työkavereiksi uusia huippuasiantuntijoita. He tuovat meille uudenlaista osaamista ja yhdessä pääsemme jatkamaan töitä Gold & Greenin tulevien innovaatioiden kanssa. Kasvipohjaisten tuotteiden markkinalle tarvitaan lisää uusia, houkuttelevia tuotteita, sanoo Valion tuotekehitys- ja tutkimustoiminnon johtaja Harri Kallioinen.

Uskomme, että kasvipohjaiset ruokavaliot ovat kasvava trendi, ja jatkamme kasvun edistämistä Tex Mex-, mausteet ja snacks -tuoteryhmillämme. Vuosien aikana olemme investoineet Gold&Greenin kansainväliseen kasvuun, ja tuotteita on tällä hetkellä saatavilla 17 maassa. Emme ole kuitenkaan onnistuneet kasvattamaan liiketoimintaa kannattavasti, Pauligin toimitusjohtaja Rolf Ladau sanoo ja jatkaa:

– Valion kanssa tehty sopimus varmistaa ainutlaatuisen ja innovatiivisen Gold&Green-brändin jatkuvuuden ja mahdollistaa sen täyden potentiaalin toteutumisen tulevaisuudessa.

Sopimus sisältää kaikki Gold&Green-brändin oikeudet, immateriaalioikeudet sekä tutkimus- ja kehitystyön. Sopimus ei koske muita Gold&Green Foods -toimintoja eikä Gold&Green Foodsin tuotantolaitosta Järvenpäässä. Gold&Green Foods jatkaa nykyisiä toimintoja ja käynnistää suunnitelman niiden vaiheittaisesta lopettamisesta sekä tuotantolaitoksen sulkemisesta.

Paulig jatkaa Gold&Green-tuotteiden myyntiä Valion lisenssillä kaikilla markkinoilla toimintojen mahdolliseen lopettamiseen saakka.

Jatka lukemista

Dovelta uudelleentäytettävä deodoranttipakkaus

Dove on julkistanut ensimmäisen uudelleentäytettävän ja -käytettävän deodoranttinsa.
11272_pe_dove_canada2_888904

Arla ryhtyy vastaanottamaan maitoa uusilta maidontuottajilta

Fazerille viime vuosina maitoa Kaakkois-Suomessa ja Uudellamaalla tuottaneet maitotilat siirtyvät tuottamaan maitoa Arlan jalostettavaksi.
arla-uusi

R-kioski korvaa 10 miljoonaa kahvikupin kantta kuitukansilla  

R-kioski siirtyy käyttämään täysin kierrätettäviä, uusiutuvista ja sertifioiduista raaka-aineista valmistettuja muovittomia Huhtamäen kuitukansia noutokahvikuppien kansina.
vastuullinen_kahvi_rkioski_2023-VERKKO

DS Smith lahjoitti Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien keräysastiat

DS Smith on suunnitellut ja valmistanut Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien kierrätysastioita take away-pakkausten kierrätyksen edistämiseksi osana korkeakoulun koordinoimaa RUOKO-hanketta ja osana DS Smithin kestävän kehityksen strategian mukaisia toimia.
Ruoko

Uusimmat uutiset

PREM ja Merkopaino yhdistyvät

PREM (Suomenselän Laminointi Oy) on ostanut Merkopaino Oy:n osake-enemmistön.
prem_pieni

Pakkausinnovaatiot puhuttivat Slushissa

Huhtamäki toi yhdessä teollisuusteknologia-alan pääomasijoitusyhtiö Emerald Venturesin kanssa yhteen pakkausalan, kasvuyritykset, alan asiantuntijat sekä sijoittajat järjestämällä yhteisen työpajan Slushissa.
IMG_6711

Kreppipaperikiriste lavan ympärille

Antalis on lanseerannut paperikiristeen. Paperikuidusta valmistettu Master’in- tuote on monomateriaalia, joten se on lajiteltavissa kartonkikeräykseen.
antalis

EU-parlamentti päätti omasta kannastaan pakkaus- ja pakkausjäteasetukseen

EU-parlamentti päätti omasta kannastaan, mutta vasta kevättalvella selviää, minkälainen pakkaus- ja pakkausjäteasetus Euroopan Unioniin saatiin.
Pääkirjoitus