Gold&Green -brändi Valiolle

Teksti:Johanna Nikunen
JULKAISTU: 2022-03-02
PÄIVITETTY: 2023-01-18


Paulig on tehnyt sopimuksen Gold&Green-brändin ja Gold&Green Foodsin aineettoman omaisuuden sekä sen tutkimus- ja kehitystoiminnan myymisestä Valiolle. Valio tavoittelee kaupalla entistäkin vahvempaa asemaa kasvavilla kasviproteiinimarkkinoilla tulevaisuudessa.

Nyhtökaurasta tunnettu Gold&Green Foods on ollut osa Pauligia vuodesta 2016. Paulig on tukenut tuotemerkin kehitystä ja investoinut sen tuotantoon, organisaatioon ja kansainväliseen kasvuun.

– Gold&Green on edelläkävijä kasvipohjaisissa elintarvikkeissa ja uusien tuotteiden kehittämisessä, ja Valio on kehittänyt menestyksekkäästi kasvipohjaisen Oddlygood-tuotevalikoiman. Gold&Greenin tutkimus- ja kehitystiimi liittyy nyt tukemaan strategista tavoitettamme, jonka mukaisesti tähtäämme entistäkin vahvempaan asemaan kasvavilla kasviproteiinimarkkinoilla. Kehitämme yhdessä Gold&Greenin tuotekehitysputken innovaatioita ja jatkamme brändin tarinaa, kertoo kasvuliiketoiminnoista ja tuotekehityksestä vastaava johtaja Tuomas Salusjärvi

Toivotan Gold&Greenin tutkimus- ja kehitystiimin lämpimästi tervetulleeksi Valiolle. Meillä on pitkät perinteet innovaatiotoiminnasta ja saamme nyt runsaan 100 hengen tuotekehitys- ja tutkimustiimiimme työkavereiksi uusia huippuasiantuntijoita. He tuovat meille uudenlaista osaamista ja yhdessä pääsemme jatkamaan töitä Gold & Greenin tulevien innovaatioiden kanssa. Kasvipohjaisten tuotteiden markkinalle tarvitaan lisää uusia, houkuttelevia tuotteita, sanoo Valion tuotekehitys- ja tutkimustoiminnon johtaja Harri Kallioinen.

Uskomme, että kasvipohjaiset ruokavaliot ovat kasvava trendi, ja jatkamme kasvun edistämistä Tex Mex-, mausteet ja snacks -tuoteryhmillämme. Vuosien aikana olemme investoineet Gold&Greenin kansainväliseen kasvuun, ja tuotteita on tällä hetkellä saatavilla 17 maassa. Emme ole kuitenkaan onnistuneet kasvattamaan liiketoimintaa kannattavasti, Pauligin toimitusjohtaja Rolf Ladau sanoo ja jatkaa:

– Valion kanssa tehty sopimus varmistaa ainutlaatuisen ja innovatiivisen Gold&Green-brändin jatkuvuuden ja mahdollistaa sen täyden potentiaalin toteutumisen tulevaisuudessa.

Sopimus sisältää kaikki Gold&Green-brändin oikeudet, immateriaalioikeudet sekä tutkimus- ja kehitystyön. Sopimus ei koske muita Gold&Green Foods -toimintoja eikä Gold&Green Foodsin tuotantolaitosta Järvenpäässä. Gold&Green Foods jatkaa nykyisiä toimintoja ja käynnistää suunnitelman niiden vaiheittaisesta lopettamisesta sekä tuotantolaitoksen sulkemisesta.

Paulig jatkaa Gold&Green-tuotteiden myyntiä Valion lisenssillä kaikilla markkinoilla toimintojen mahdolliseen lopettamiseen saakka.

Jatka lukemista

Dovelta uudelleentäytettävä deodoranttipakkaus

Dove on julkistanut ensimmäisen uudelleentäytettävän ja -käytettävän deodoranttinsa.
11272_pe_dove_canada2_888904

Arla ryhtyy vastaanottamaan maitoa uusilta maidontuottajilta

Fazerille viime vuosina maitoa Kaakkois-Suomessa ja Uudellamaalla tuottaneet maitotilat siirtyvät tuottamaan maitoa Arlan jalostettavaksi.
arla-uusi

R-kioski korvaa 10 miljoonaa kahvikupin kantta kuitukansilla  

R-kioski siirtyy käyttämään täysin kierrätettäviä, uusiutuvista ja sertifioiduista raaka-aineista valmistettuja muovittomia Huhtamäen kuitukansia noutokahvikuppien kansina.
vastuullinen_kahvi_rkioski_2023-VERKKO

DS Smith lahjoitti Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien keräysastiat

DS Smith on suunnitellut ja valmistanut Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien kierrätysastioita take away-pakkausten kierrätyksen edistämiseksi osana korkeakoulun koordinoimaa RUOKO-hanketta ja osana DS Smithin kestävän kehityksen strategian mukaisia toimia.
Ruoko

Uusimmat uutiset

Drupa alkoi - tässä on 18 vinkkiä messuille

Ensimmäistä kertaa vuoden 2016 jälkeen Drupa järjestetään Düsseldorfissa. Jättimessuilla on monen vuoden jälkeen paljon uutta esiteltävää, erityisesti pakkausalasta kiinnostuneille. Eikä niitä kutsuta syyttä yhä useammin Drupack-messuiksi. Tästä löydät vinkkejä, joita kävijät voivat nähdä messuilla. Packnews on luonnollisesti paikalla.
DRUPA24_01x

Diageo testaa PulPacin paperisia Baileys-pulloja Barcelonan festivaaleilla

Diageo testaa kuivamuotoiltua kuitupulloa, joka koostuu 90-prosenttisesti paperista, jossa on ohut muovivuoraus ja foliotiiviste. Koe toteutetaan yhteistyössä PA Consultingin kanssa, joka on osa Bottle Collectivea yhdessä PA:n ja Pulpacin kanssa.
Diageo-to-trial-paper-Baileys-bottlesx

Burger King testaa uudelleenkäytettäviä biomukeja

Restel Oy kokeilee neljässä toimipisteessään uudelleenkäytettäviä juomamukeja, jotka on valmistettu biopohjaisesta ja kierrätettävästä Sulapac-materiaalista.
Sulapac-spring-24-12327-Edit-6924x4616-ORIGINAL-Jenni-Kohox

"Olemme ylpeitä kuin kukot” – Orapac toivoo voittavansa Packnorth Award 2024:n

Suomalainen Oy Orapac AB on yksi yrityksistä, joka haluaa voittaa Packnorth Award 2024 -palkinnon. Kilpailutyö, jota he kutsuvat Greenboxiksi, on periaatteessa yksinkertainen: laatikko kannella. Se on kuitenkin valmistettu täysin kierrätetyistä kuiduista ja eristää lämpöä ja kylmää paremmin kuin EPS-pakkaus edellyttää. Otimme yhteyttä Orapacin toimitusjohtaja Fredric Tidströmiin ja varatoimitusjohtaja Torbjörn Nyholmiin saadaksemme lisätietoja.
Greenbox