Fazer Yosa on aloittanut pohjoismaisten markkinoiden valloituksen uudistuneen brändin ja kahdeksan uutuustuotteen voimin. Fazer pitää kauramarkkinoiden kasvumahdollisuuksia vahvoina.
Yritys on tehnyt merkittäviä investointeja vauhdittaakseen kaurapohjaisten tuotteiden maailmanmarkkinoiden valloitusta.
”Maailmalla on kasvavaa kiinnostusta juuri kaurapohjaisia tuotteita kohtaan, ja Fazerilla on paljon annettavaa kansainvälisesti tämän tuotekategorian kehittämisessä. Vaikka kilpailu markkinoilla kiristyy, uskomme, että Fazer Yosa -tuotteille on kysyntää, sillä ne ovat makunsa ja innovatiivisuutensa puolesta huippuluokkaa. Lisäksi hyödynnämme tuotteissa pohjoismaista kauraa, jota pidetään maailman parhaimpana”, kertoo Heli Anttila, Fazer Lifestyle Foods -liiketoiminnan toimitusketjusta vastaava johtaja.
Yosa on ollut ensimmäinen kauratuote Suomessa ja edelläkävijä kauratuotteiden tuoteryhmässä yli 20 vuoden ajan. Kauratuotteiden asiantuntijana Fazer jatkaa Yosa-tuotteiden kehittämistä osana kauraan ja kasvipohjaisiin tuotteisiin tekemiään merkittäviä investointeja. Seuraavaksi Fazer Yosa valloittaa Pohjoismaat, kun tuotteet lanseerataan Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa.
Yosa-brändin uudistumisen yhteydessä myös pakkausilme on uudistunut. Fazer Yosa luo kuluttajille kokonaisvaltaisia kokemuksia kaikille aisteille. Pakkausdesign kertoo kauran tarinaa sekä tuo kauneutta jokaiseen hetkeen ja päivään aamiaiselta illallispöytään. Pakkausten Y-kirjain kuvastaa kauraa, joka kasvaa maasta vapauttaen voimansa. Designin on suunnitellut palkittu brittiläinen designtoimisto Pearlfisher.