Fazer valloittaa kauralla Pohjoismaita

Teksti:Toimitus
JULKAISTU: 2018-09-18
PÄIVITETTY: 2023-02-16


Fazer Yosa on aloittanut pohjoismaisten markkinoiden valloituksen uudistuneen brändin ja kahdeksan uutuustuotteen voimin. Fazer pitää kauramarkkinoiden kasvumahdollisuuksia vahvoina.

 Yritys on tehnyt merkittäviä investointeja vauhdittaakseen kaurapohjaisten tuotteiden maailmanmarkkinoiden valloitusta.

”Maailmalla on kasvavaa kiinnostusta juuri kaurapohjaisia tuotteita kohtaan, ja Fazerilla on paljon annettavaa kansainvälisesti tämän tuotekategorian kehittämisessä. Vaikka kilpailu markkinoilla kiristyy, uskomme, että Fazer Yosa -tuotteille on kysyntää, sillä ne ovat makunsa ja innovatiivisuutensa puolesta huippuluokkaa. Lisäksi hyödynnämme tuotteissa pohjoismaista kauraa, jota pidetään maailman parhaimpana”, kertoo Heli Anttila, Fazer Lifestyle Foods -liiketoiminnan toimitusketjusta vastaava johtaja.

Yosa on ollut ensimmäinen kauratuote Suomessa ja edelläkävijä kauratuotteiden tuoteryhmässä yli 20 vuoden ajan. Kauratuotteiden asiantuntijana Fazer jatkaa Yosa-tuotteiden kehittämistä osana kauraan ja kasvipohjaisiin tuotteisiin tekemiään merkittäviä investointeja. Seuraavaksi Fazer Yosa valloittaa Pohjoismaat, kun tuotteet lanseerataan Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa.

Yosa-brändin uudistumisen yhteydessä myös pakkausilme on uudistunut. Fazer Yosa luo kuluttajille kokonaisvaltaisia kokemuksia kaikille aisteille. Pakkausdesign kertoo kauran tarinaa sekä tuo kauneutta jokaiseen hetkeen ja päivään aamiaiselta illallispöytään. Pakkausten Y-kirjain kuvastaa kauraa, joka kasvaa maasta vapauttaen voimansa. Designin on suunnitellut palkittu brittiläinen designtoimisto Pearlfisher.

 

 

 

Uusimmat uutiset

Robotfactory esitteli automaattisen leikkauslaitteen Zünd D3-leikkuupöydälle

Äskettäin päättyneillä Fespa-messuilla Berliinissä Robotfactory esitteli automatisoitua leikkausjärjestelmäänsä. Siinä kaksi ABB:n teollisuusrobottia työskentelee teollisen Zünd D3 -leikkauspöydällä.
robot_01

Labelexpo Europe -messut laajenivat – mukaan tulivat taivekartongit

Ei ole harvinaista, että etikettivalmistajat tuottavat painokoneillaan myös pientä taivekartonkia. Tämä näkyy vuoden 2025 Labelexpo Europe -messuilla, jotka laajenevat taivekartonkiteknologian suuntaan. Tähän asti Labelexpossa on keskitytty etiketteihin ja joustopakkauksiin. Informa Markets Labels & Packaging Groupin strateginen johtaja Andy Thomas-Emans kertoo, miksi näin tapahtui.
lsbel

Starbucks lanseerasi muovittomat kahvimukit

Starbucksin ikonisen valkoisen kupin uusi versio lanseerattiin Euroopassa. Pitkän tutkimus- ja kehitystyön tuloksena Starbucks on nyt esitellyt mukin, jossa muovivuoraus on korvattu mineraalipohjaisella pinnoitteella. Myös kertakäyttöiset muovikannet on korvattu kuitupohjaisilla vaihtoehdoilla, jotka on päällystetty samalla mineraalipohjaisella materiaalilla. Uusi muki on sertifioitu kotikompostoitavaksi ja se on laajasti kierrätettävissä.
astar

”Räjähtävä” ketsuppipakkaus

Hollantilainen suunnittelutoimisto Akarton on esitellyt kampanjapakkauksen, jonka se teki kotimaassaan toimivalle Helalle ja heidän Hela Tomaten Ketchupilleen. Se osoittaa, kuinka innovatiivisuus ja käytännöllisyys voivat toimia yhdessä. Pallomainen pakkaus avautuu tavalla, joka muistuttaa räjähdystä. Yrityksen mielestä se tuo uuden standardin elintarviketeollisuudelle. Hela satsaa nyt influencereihin tavoittaakseen kuluttajamarkkinat.
Akarton_VM3_25_opening.1x

Jatka lukemista

Metsä Group pilotoi hiilidioksidin talteenottoa Raumalla – tavoitteena koetehdas

Metsä Group aikoo kokeilla ensi kesänä Rauman sellutehtaalla puuperäisen hiilidioksidin talteenottoa. Sitä voitaisiin hyödyntää fossiilisia materiaaleja ja polttoaineita korvaavien tuotteiden raaka-aineena, mutta ensin teknologioiden ja markkinoiden pitäisi kehittyä.
Biotehdas

Orapacille Pohjoismaiden ensimmäinen uuden sarjan KBA-stanssauskone

Oravaisen tehtaille asennettiin marraskuussa harvinaislaatuinen stanssauskone. Se pystyy käsittelemään käyriä aaltopahviarkkeja paremmin kuin edeltäjänsä.
20241009_120639

Suomalaiskeksintö: pakkauspaperin biomuovikalvo kestää rasvan ja hapen

Suomalainen metsä- ja paperiyhtiö UPM on kehittänyt yhdessä yhdysvaltalaisen Eastmanin kanssa uuden pakkauspaperin elintarvikkeille. Materiaaliin on lisätty rasvan- ja hapenkestävä kalvo, joka on valmistettu selluloosapohjaisesta biomuovista. Näin kertoo Pohjoismaiden biomuoviyhdistys (Nordisk Bioplastförening) verkkosivuillaan.
upm-biobarrier-toppx

VTT aikoo jalostaa metsäteollisuuden päästöt kierrätysmuoviksi

VTT avasi talteenotettua hiilidioksidia hyödyntävän pilottilaitoksen, jonka tavoitteena on jalostaa metsäteollisuuden päästöt pitkäikäiseksi, kierrätettäväksi muoviksi.
vtt