Etikettimarkkinoiden kasvu jatkuu vahvana

Teksti:Toimitus
JULKAISTU: 2017-03-30
PÄIVITETTY: 2023-02-16


Etikettien kysyntä pakkaustarkoituksiin kasvaa maailmassa vahvasti seuraavan viiden vuoden aikana Smithers Piran uuden tutkimuksen mukaan. Markkinoiden arvon ennustetaan kasvavan keskimäärin 5,4 % vuodesta 2016 vuoteen 2021. Yksi vahvoista trendeistä on no-label ulkoasun yleistyminen.

Etikettien markkinoiden arvo tulee tutkimuksen mukaa nousemaan 44,8 miljardiin dollariin vuonna 2021. Etikettien pohjamateriaalien markkinat kasvavat hieman hitaammin, keskimäärin 4,6 % vuodessa seuraavan viiden vuoden aikana.

Kasvua ylläpitävät globaalit trendit, kuten valmisruuan kasvava kysyntä ja suurten kauppaketjujen vahvistuminen. Brändin omistajat haluavat vähentää toimittajiensa määrää ja lisätä tuotteidensa ympäristöystävällisyyttä. Etiketit ovat suhteellisen edullinen tapa varioida pakkauksia ja tyydyttää kasvavan säätelyn vaatimukset pakkausmerkinnöistä.

Yksi tutkimuksessa havaituista vahvoista trendeistä on no-label ulkoasun yleistyminen. Se tarkoittaa läpinäkyvien muovisten etikettien käyttämistä lasisissa juomapulloissa ja muovipulloissa sekä kosmetiikan ja terveydenhoidon tuotteissa.

Tutkimuksessa ennustetaan itsekiinnittyvien etikettien säilyttävän hallitsevan markkina-asemansa. Nyt niiden osuus käytettyjen etikettien määrästä on 44,4 % ja arvosta 63,3 %. Märkäliimatut etiketit ovat toiseksi suurin tuotekategoria. Niiden osuus määrästä on 35,6 % ja arvosta 22,6 %. Näiden etikettien kasvu jatkuu tasaisena. Sleevereiden osuus markkinoista on vielä suhteellisen pieni, mutta niiden kasvu on keskimääräistä nopeampaa.

Smithers Piran tutkimus ”The Future of Labels and Release Liners to 2021” tarkastelee myös eri painomenetelmien ja pohjamateriaalien markkinoiden kehitystä lähivuosina.
 

 

 

Jatka lukemista

VTT aikoo jalostaa metsäteollisuuden päästöt kierrätysmuoviksi

VTT avasi talteenotettua hiilidioksidia hyödyntävän pilottilaitoksen, jonka tavoitteena on jalostaa metsäteollisuuden päästöt pitkäikäiseksi, kierrätettäväksi muoviksi.
vtt

Flexican edustamat fleksopainon kulutustuotteet siirtyvät Marvacolle

Flexica Oy:n edustamat fleksopainon kulutustuotteet siirtyvät Marvaco Oy:lle 1.10.2024 alkaen Suomessa. Sopimukseen kuuluu Agergaard GmbH:n, Polymount BV:n, Polywest GmbH:n, Sandon Global Ltd:n, Swedev AB:n ja SWG GmbH:n tuotteita.
Flexica

Raisiolle uusi toimitusjohtaja kesäkuussa

Raisio Oyj:n hallitus on nimittänyt yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi kauppatieteiden maisteri Pasi Flinkmanin. Hän aloittaa Raisio Oyj:n toimitusjohtajana 15.6.2024. Flinkman siirtyy Raisioon Orkla Suomen toimitusjohtajan tehtävästä.
Finland

Pakkaus- ja printtimessuilla vilkasta

Pakkausalan ja graafisen teollisuuden ammattitapahtuma keräsi runsaasti kävijöitä Helsingin Messukeskukseen 13.-14.3.2023. PacTec, FoodTec & PlastExpo Nordic 2024 -tapahtuman kävijämäärä nousi edellisestä kerrasta 36 % ja oli 4 387.
stora

Uusimmat uutiset

Antalis aloitti yhteistyön liimajätin kanssa

Maailman suurimmasta liimayhtiöstä H.B. Fullerista sekä paperi- ja pakkaustukkuri Antaliksesta tuli strategisia kumppaneita.
Antalis

InterSystem laajenee Suomeen

InterSystem perustettiin Ruotsissa vuonna 1989, joten se juhlii nyt 35. vuottaan. InterSystem laajensi myyntiä Norjaan vuonna 2014 ja vuonna 2021 se teki saman Tanskassa. Nyt on Suomen vuoro.
Finland_InterSystem-palletizerx

Tätä on luvassa Sign Print&Pack -messuilla Odensessa syyskuun puolivälissä

Enää on reilu viikko aikaa Sign Print&Pack -messuihin Tanskassa. AGIn Lars Jensen ja Daniel Wahlgren, mitä voimme odottaa tämän vuoden messuilta Odensessa?
FotoJet-99x

Innovaatiot ja kestävyys teemana Fachpackissa syyskuun lopulla

Pakkausteollisuuden johtajat, innovaattorit ja asiantuntijat kokoontuvat jälleen Fachpack-messuille Saksan Nürnbergiin 24.–26. syyskuuta 2024. Nürnberg Messe lupaa tarjota laajan valikoiman innovaatioita, kestävän kehityksen ratkaisuja ja verkostoitumismahdollisuuksia, mikä houkuttelee kävijöitä kaikkialta maailmasta, Ruotsia ja Suomea myöden.  
Messegeschehen / Fair activities in general