Pingviinin Eskimo-jäätelöpakkaukset ja nimi uudistuvat. Keväästä 2021 lähtien jäätelö tunnetaan Pingviini Puikko -nimellä, mutta tuoteperheen tunnistettavuus säilyy pakkauksien designissa. Pakkausmateriaalien alkuperä on aina vastuullisesti hoidetuissa metsissä.
Nimivaihdos on ollut Fronerilla mietinnässä jo pidemmän aikaa, sillä kuluttajapalautetta asiaan liittyen on saatu aika ajoin. Aiheen ympärillä on käyty yhä laajempaa julkista keskustelua tämän vuoden aikana. Eskimo-jäätelöiden pakkausten ja reseptiikan uudistaminen oli suunniteltu keväälle 2021, joten nimivaihdos koettiin luontevana toteuttaa muun uudistumisen yhteydessä. Tasa-arvo ja kunnioitus kuuluvat vahvasti Fronerin arvoihin, ja siksi poisoppimista loukkaavista termeistä pidetään jäätelöyrityksessä tarpeellisena.
– Elämme globaalissa ja muuttuvassa maailmassa. Vaikka suomen kielessä Eskimo-sana ei ole sävyltään pahantahtoinen, on tässä syvimmiltään kyse olemassa olevasta ihmisryhmästä, jolla on oikeus määritellä itse, mitä termejä on sopivaa käyttää. Suurin osa kanadalaisista ja grönlantilaisista alkuperäiskansan edustajista preferoi muita termejä Eskimo-sanan sijaan, ja koimme, että tätä on tärkeää kunnioittaa, Froneri Finlandin markkinointijohtaja Minna Brunberg kertoo.
Pingviini-brändi haluaa kantaa lisäksi sosiaalista vastuuta. Pingviini uskoo kiltteyteen ja ”Aina on hyvä syy olla kiltti” -teema näkyy Pingviini Puikko -monipakkauksissa sekä muussa viestinnässä tulevana keväänä.
Pingviini Puikot ilmestyvät kauppoihin rullaavasti kevään aikana. Uudistetussa pakkauksessa seikkailee jatkossakin pingviini ja myös logokirjasin on säilytetty ennallaan. Pakkausten värimaailmaa on päivitetty kirkkaammaksi. Pakkausten FSC-merkki viestii, että pakkausten eli aaltopahvilaatikoiden, kääreiden ja jäätelötikkujen puumateriaalit ovat peräisin vastuullisesti hoidetuista metsistä.