Elovena-tuotteille uusi selkeämpi ilme

Teksti:Toimitus
JULKAISTU: 2017-03-01
PÄIVITETTY: 2023-02-16


Raisio uudistaa 92-vuotiaan Elovena-brändinsä. Kaikki yli 60 tuotetta uudistuvat, mutta Elovena-tyttö säilyy ennallaan kuluttajien toivomana.

Raisio on rakentanut uudistusta vuoden ajan. Kaikki yli 60 Elovena-tuotetta uudistuvat, kun ilme muuttuu sekä väritykseltään että kuvitukseltaan. Suomalaiset kuluttajat ovat päässeet mukaan vaikuttamaan uudistukseen.

Elovena-tuotteiden myynti kasvoi viime vuonna 10 prosenttia.

”Hyvä kasvu osoittaa, että Elovena-tuotteet vastaavat kuluttajien tarpeisiin. Uudistus vaati perinpohjaista tutkimusta ja testausta”, kertoo Raision Välipalat-yksikön strategia- ja brändijohtaja Mika Kukkurainen. 

Elovena-tyttö on ainoa elementti, joka päätettiin säilyttää entisellään. Vuosikymmenien aikana terveellisyyttä henkivän Elovena-tytön silmien väriä on muutettu sinisestä ruskeaksi, hiuksia on lyhennetty, kansallispuku on liehunut kovemmassa tuulessa ja taustalle on laitettu metsänreunassa hehkuvaa aurinkoa, joka myöhemmin otettiin pois.

”Testasimme Elovena-tytölle jopa kokonaan erilaista vaatetusta, mutta kuluttajatestissä kolme neljäsosaa suomalaisista sanoi, että kansallispuku on ainoa oikea Elovena-asu”, Kukkurainen kuvailee suunnitteluprosessia.

Elovena-tuotteiden visuaalisen ilmeen uudistus konkretisoituu tummemmassa sinisessä ja selkeämmissä pakkauksissa. Tuotteiden luonnolliset raaka-aineet, kuten kaura, marjat ja hedelmät, kuvataan selkeästi.

Uudistus lähtee liikkeelle annospikapuuron pakkauksista. Tämän vuoden lopussa kaikki yli 60 Elovena-tuotetta ovat kaupan hyllyillä uudella ilmeellä. Uudistettujen pakkausten suunnittelusta vastaa designtoimisto 358. Markkinointia Elovena tekee Bob the Robotin kanssa ja mediasuunnittelussa on mukana ToinenPHD.
 

 

 

Jatka lukemista

VTT aikoo jalostaa metsäteollisuuden päästöt kierrätysmuoviksi

VTT avasi talteenotettua hiilidioksidia hyödyntävän pilottilaitoksen, jonka tavoitteena on jalostaa metsäteollisuuden päästöt pitkäikäiseksi, kierrätettäväksi muoviksi.
vtt

Flexican edustamat fleksopainon kulutustuotteet siirtyvät Marvacolle

Flexica Oy:n edustamat fleksopainon kulutustuotteet siirtyvät Marvaco Oy:lle 1.10.2024 alkaen Suomessa. Sopimukseen kuuluu Agergaard GmbH:n, Polymount BV:n, Polywest GmbH:n, Sandon Global Ltd:n, Swedev AB:n ja SWG GmbH:n tuotteita.
Flexica

Raisiolle uusi toimitusjohtaja kesäkuussa

Raisio Oyj:n hallitus on nimittänyt yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi kauppatieteiden maisteri Pasi Flinkmanin. Hän aloittaa Raisio Oyj:n toimitusjohtajana 15.6.2024. Flinkman siirtyy Raisioon Orkla Suomen toimitusjohtajan tehtävästä.
Finland

Pakkaus- ja printtimessuilla vilkasta

Pakkausalan ja graafisen teollisuuden ammattitapahtuma keräsi runsaasti kävijöitä Helsingin Messukeskukseen 13.-14.3.2023. PacTec, FoodTec & PlastExpo Nordic 2024 -tapahtuman kävijämäärä nousi edellisestä kerrasta 36 % ja oli 4 387.
stora

Uusimmat uutiset

Pohjoismaiden biomuoviyhdistys lobbaa EU:ssa

Pohjoismaiden biomuoviyhdistys on avannut uuden oven EU:ssa järjestettyään tapaamisen Pär Holmgrenin ja Jessica Roswallin kanssa Brysselissä.
bioplast

Stora Enso valmistautuu myymään metsiään Ruotsissa

Stora Enso valmistautuu myymään noin 12 prosenttia 1,4 milj. hehtaarin metsäomaisuudestaan Ruotsissa. Asia käy ilmi sen lyhytsanaisesta tiedotteesta.
andrew-charney-3tW2GR0KAd8-unsplash

Gallukselta tutkimusläpimurto: matta UV-mustesuihku

Gallus Group, joka on Heidelberger Druckmaschinen AG:n tytäryhtiö, kutsuu lanseeraustaan tutkimusläpimurroksi: Gallus MatteJet -teknologiaksi.
MatteJet_01x

Hollantilainen Albert Heijn myy jälleen muovipillejä

EU kieltää muovipillit, mutta se ei näytä estävän niiden myyntiä.
sugror-stor