Raision Elovena-pikapuurojen kampanjapakkaus voitti maailmanlaajuisen Xerox Best-of-the-Best kilpailun ensimmäisen sijan pakkauskategoriassa. Voittoisa digitaalinen pakkausratkaisu yhdisti sosiaalisen median ja pakkauksen innovatiivisesti.
”Kansainvälinen tuomaristo nosti toteutuksen selkeästi muiden yläpuolelle. Ratkaisumme erottui innovatiivisuudellaan ja eri digitaalisten kanavien hyödyntämisellä muista ratkaisuista. Kuluttajiin saatiin luotua tunteisiin vetoava yhteys nykyaikaisin keinoin”, kehuu Elovena-pakkaukset toteuttaneen PackageMedia Oy:n palvelu- ja kehitysjohtaja Vesa-Matti Marjamäki. PackageMedia kuuluu Pyroll-konserniin.
Pakkaus ja some yhdistyivät
Elovena juhlisti 90-vuotista taivaltaan #hyväteväätelämään-pakkauskampanjalla pikapuuroissa. Kuluttajat saivat jakaa ohjeita hyvään elämään Elovena-kaurapuuromaistiaisen kautta. Pakkauksien ja sosiaalisen median kautta lähetetyt viestit julkaistiin pakkauksissa kaupan hyllyillä. Tämän lisäksi kuluttajat saivat lähettää postissa puuromaistiaisen henkilökohtaisella viestillä ystävälleen. Pakkauksista valmistettiin satoja eri versioita ja yli tuhat kuluttajaa sai henkilökohtaisen maistiaisen.
”Muunsimme pakkauksen sosiaalisen median alustaksi kaupan hyllyssä”, sanoo Raision brändi- ja strategiajohtaja Mika Kukkurainen.
Xerox Best-of-the-Best kilpailussa palkitaan vuosittain innovatiiviset ja onnistuneet graafisen alan ratkaisut eri kategorioissa. Palkinto jaettiin Drupa-messujen yhteydessä touko-kesäkuun vaihteessa.