Coca-Cola on aloittanut uuden ”Share a Coke” -kampanjan, jossa pulloissa, tölkeissä ja muissa pakkauksissa on tunnettujen laulujen ja sävellysten nimiä.
Tänä keväänä USA:ssa aloitetussa mainoskampanjassa ovat mukana yhtiön neljä tuotemerkkiä Coca-Cola, Diet Coke, Coke Zero ja Coca-Cola Life. Kappaleiden nimet on painettu pakkausten kylkiin.
Kampanjassa käytetään yli 70 musiikkikappaletta vanhoista hiteistä ajankohtaisiin suosikkeihin. Nimet painetaan joko suoraan pakkaukseen tai sen etikettiin. Kampanjaan sisältyy laaja mainoskampanja ja some-kampanjointi. Pakkauksessa olevan laulun sanat saa puhelimeensa Shazam-sovelluksen avulla.
Pakkausten yhtenäistäminen alkoi Meksikosta
Coca-Cola on myös aloittanut juomapakkaustensa yhtenäistämiskampanjan Meksikossa. Siellä on ensimmäisenä otettu käyttöön yhtenäinen ulkoasu tuotemerkeille. Tämä on yhtiön uuden yhden brändin strategian mukaista. Kaikissa juomissa näkyy punainen levy-symboli (The Red Disc) yhdistävänä tekijänä.