Canon lähtee mukaan etikettimarkkinoille

Teksti:Toimitus
JULKAISTU: 2018-06-07
PÄIVITETTY: 2023-01-18


Canon lähtee mukaan digitaalisen etikettipainamisen markkinoille uudella Océ LabelStream 4000 -mustesuihkupainokoneella. Canonin mukaan se tarjoaa merkittäviä etuja verrattuna muihin vastaaviin markkinoilla oleviin laitteisiin.

Canonin mukaantulo lisää tungosta nopeasti kasvavilla markkinoilla, joissa painajalla on tarjolla monia erilaisia vaihtoehtoja. Canonin uutuuskone asettuu laitevalikoiman keskivaiheille alle 50 metriä minuutissa painavien mustesuihku- sekä toonerikoneiden ja nopeampien perinteisellä tekniikalla toimivien painolinjojen väliin.

Canonin kone on syksystä lähtien saatavilla 330 tai 410 millimetrin levyisellä painoradalla. Koneen nopeus on 48-68 metriä minuutissa. Värejä on CMYK+valkoinen. Konetta toimitetaan erikseen, inline-viimeistelyllä varustettuna tai hybridilinjana, jossa on fleksopainoyksiköitä.

Canon kehitti koneen yhteistyössä brittiläisten FFEI ja Edale-yritysten kanssa. Kirjoituspäänä on Xaar 2001 drop-on-demand pietsokirjoituspää. Xaarin kirjoituspäätä käytetään nyt ensimmäistä kertaa etiketti- tai joustopakkauspainokoneessa. Resoluutio on 720 x 600 dpi.
Uusi kone on suunnattu itsekiinnittyvien etikettien tuotantoon, ja se soveltuu myös joidenkin joustopakkausten tekoon.

Canonin digitaalisen pakkaamisen laitteista vastaavan Crit Driessenin mukaan uusi painokone on hyvin tärkeä askel Canonille ja Océlle.

”Monet digipainokoneista perustuvat näillä markkinoilla edelleen tooneritekniikkaan, mutta inkjet on tulevaisuuden tekniikka. Uskomme että se on nyt kypsä tähän tuotantoon”, Driessen sanoo.

 

 

 

Jatka lukemista

Raisiolle uusi toimitusjohtaja kesäkuussa

Raisio Oyj:n hallitus on nimittänyt yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi kauppatieteiden maisteri Pasi Flinkmanin. Hän aloittaa Raisio Oyj:n toimitusjohtajana 15.6.2024. Flinkman siirtyy Raisioon Orkla Suomen toimitusjohtajan tehtävästä.
Finland

Pakkaus- ja printtimessuilla vilkasta

Pakkausalan ja graafisen teollisuuden ammattitapahtuma keräsi runsaasti kävijöitä Helsingin Messukeskukseen 13.-14.3.2023. PacTec, FoodTec & PlastExpo Nordic 2024 -tapahtuman kävijämäärä nousi edellisestä kerrasta 36 % ja oli 4 387.
stora

Ruotsi ottaa käyttöön muovipussiveron

Ruotsin valtiopäivät on hyväksynyt muovipussiveron käyttöönoton. Se tulee voimaan toukokuun alusta ja koskee sekä muovikasseja että kaupan ohuita muovipusseja. Vero ei koske kasseja, jotka on tarkoitettu jatkuvaan käyttöön.
plast-skatt-utvald

Uusi merkintäväri steriloituihin pakkauksiin

Merkintäjärjestelmiä valmistava Linx Printing Technologies on kehittänyt uuden mustesuihkuvärin, jolla voidaan merkitä ruokapakkauksia ennen niin sterilointia. Väri kestää hyvin kuumuutta ja kosteutta.
linx-ink-utvald

Uusimmat uutiset

Diageo testaa PulPacin paperisia Baileys-pulloja Barcelonan festivaaleilla

Diageo testaa kuivamuotoiltua kuitupulloa, joka koostuu 90-prosenttisesti paperista, jossa on ohut muovivuoraus ja foliotiiviste. Koe toteutetaan yhteistyössä PA Consultingin kanssa, joka on osa Bottle Collectivea yhdessä PA:n ja Pulpacin kanssa.
Diageo-to-trial-paper-Baileys-bottlesx

Burger King testaa uudelleenkäytettäviä biomukeja

Restel Oy kokeilee neljässä toimipisteessään uudelleenkäytettäviä juomamukeja, jotka on valmistettu biopohjaisesta ja kierrätettävästä Sulapac-materiaalista.
Sulapac-spring-24-12327-Edit-6924x4616-ORIGINAL-Jenni-Kohox

"Olemme ylpeitä kuin kukot” – Orapac toivoo voittavansa Packnorth Award 2024:n

Suomalainen Oy Orapac AB on yksi yrityksistä, joka haluaa voittaa Packnorth Award 2024 -palkinnon. Kilpailutyö, jota he kutsuvat Greenboxiksi, on periaatteessa yksinkertainen: laatikko kannella. Se on kuitenkin valmistettu täysin kierrätetyistä kuiduista ja eristää lämpöä ja kylmää paremmin kuin EPS-pakkaus edellyttää. Otimme yhteyttä Orapacin toimitusjohtaja Fredric Tidströmiin ja varatoimitusjohtaja Torbjörn Nyholmiin saadaksemme lisätietoja.
Greenbox

Brittiläisten päivittäistavarakauppojen pakkauspomot haluavat luopua muovista, mutta se ei ole helppoa

Aquapak-pakkausyrityksen uuteen tutkimukseen otti osaa sata brittiläisen päivittäistavarakaupan pakkausvastaavaa. Heistä enemmistö (92 prosenttia) suunnittelee luopuvansa kokonaan muovin käytöstä kuluttajapakkauksissaan.
Aquapak