Cannesin voittajille personoituja samppanjoita

Teksti:Toimitus
JULKAISTU: 2018-06-24
PÄIVITETTY: 2023-02-16


Cannes Lions 2018 -markkinointikilpailun voittajat saivat tänä vuonna samppanjapulloja, joiden etiketit ja pakkaukset oli personoinut HP. Kilpailussa palkittiin neljä suomalaista markkinointikampanjaa.

HP teki personoinnin yhteistyössä kuvanveistäjä Karen Chekerdjianin kanssa. Juoman pakkaus on taiteilijan kuusikulmaisen kultaveistoksen muotoinen ja hänen signeeraamansa. Pakkauksessa on kilpailun Grand Prix- voittajien nimet. Samppanja on arvokasta Moët & Chandon’s MCIII -merkkiä.

HP painoi digitaalisesti etikettejä ja pakkauksia myös 300:lle tuomariston jäsenelle ja 400:lle platinapassin omistajalle. Työt teki Barcelonassa toimiva painotalo Serafi. Töissä käytettiin HP Indigo 12000 ja Indigo 6900 -digipainokoneita sekä Indigon hopeaväriä.

Suomalaiset markkinointikampanjat menestyivät hyvin Cannes Lions -kilpailussa. Fazerin Sirkkaleipä-tuotteen lanseeraus palkittiin Sustainable Development Goals -kategoriassa pronssilla. Pronssia saivat myös S-ryhmän Hihna 24/7, Hasan & Partnersin Planille suunnittelema Sheboard ja TBWAHelsingin ja Finavian kampanja #LIFEINHEL.

 

 

 

Jatka lukemista

Raisiolle uusi toimitusjohtaja kesäkuussa

Raisio Oyj:n hallitus on nimittänyt yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi kauppatieteiden maisteri Pasi Flinkmanin. Hän aloittaa Raisio Oyj:n toimitusjohtajana 15.6.2024. Flinkman siirtyy Raisioon Orkla Suomen toimitusjohtajan tehtävästä.
Finland

Pakkaus- ja printtimessuilla vilkasta

Pakkausalan ja graafisen teollisuuden ammattitapahtuma keräsi runsaasti kävijöitä Helsingin Messukeskukseen 13.-14.3.2023. PacTec, FoodTec & PlastExpo Nordic 2024 -tapahtuman kävijämäärä nousi edellisestä kerrasta 36 % ja oli 4 387.
stora

Päätyykö pakkaus hylkyyn vai kiertoon?

Lajittelu ja muovipakkauksen päätyminen oikeaan paikkaan kierrätyslaitoksella määrittävät kierrätyksen onnistumisen.
ia_ahl_etiketit

Valion maitotölkit pukeutuvat kevätkuoseihin

Viljele hyvää -maitotölkit ilmestyvät kauppoihin tästä viikosta alkaen ja ovat saatavilla heinä-elokuun vaihteeseen asti.
Valio 22032022

Uusimmat uutiset

Drupa alkoi - tässä on 18 vinkkiä messuille

Ensimmäistä kertaa vuoden 2016 jälkeen Drupa järjestetään Düsseldorfissa. Jättimessuilla on monen vuoden jälkeen paljon uutta esiteltävää, erityisesti pakkausalasta kiinnostuneille. Eikä niitä kutsuta syyttä yhä useammin Drupack-messuiksi. Tästä löydät vinkkejä, joita kävijät voivat nähdä messuilla. Packnews on luonnollisesti paikalla.
DRUPA24_01x

Diageo testaa PulPacin paperisia Baileys-pulloja Barcelonan festivaaleilla

Diageo testaa kuivamuotoiltua kuitupulloa, joka koostuu 90-prosenttisesti paperista, jossa on ohut muovivuoraus ja foliotiiviste. Koe toteutetaan yhteistyössä PA Consultingin kanssa, joka on osa Bottle Collectivea yhdessä PA:n ja Pulpacin kanssa.
Diageo-to-trial-paper-Baileys-bottlesx

Burger King testaa uudelleenkäytettäviä biomukeja

Restel Oy kokeilee neljässä toimipisteessään uudelleenkäytettäviä juomamukeja, jotka on valmistettu biopohjaisesta ja kierrätettävästä Sulapac-materiaalista.
Sulapac-spring-24-12327-Edit-6924x4616-ORIGINAL-Jenni-Kohox

"Olemme ylpeitä kuin kukot” – Orapac toivoo voittavansa Packnorth Award 2024:n

Suomalainen Oy Orapac AB on yksi yrityksistä, joka haluaa voittaa Packnorth Award 2024 -palkinnon. Kilpailutyö, jota he kutsuvat Greenboxiksi, on periaatteessa yksinkertainen: laatikko kannella. Se on kuitenkin valmistettu täysin kierrätetyistä kuiduista ja eristää lämpöä ja kylmää paremmin kuin EPS-pakkaus edellyttää. Otimme yhteyttä Orapacin toimitusjohtaja Fredric Tidströmiin ja varatoimitusjohtaja Torbjörn Nyholmiin saadaksemme lisätietoja.
Greenbox