Automaatiojärjestelmällä tehokkaampaa pakkaamista

Teksti:Hanna Kiventöyry
JULKAISTU: 2021-05-19
PÄIVITETTY: 2023-01-18


Orfer Oy toimittaa KiiltoClean Oy:lle kodinpuhdistusaineiden laatikoimiseen ja lavaamiseen automaatiojärjestelmän, joka tehostaa tuottavuutta, auttaa vähentämään pakkausmateriaalia ja tehostaa kuormalavojen täyttöä. Järjestelmä toimitetaan KiiltoClean Oy:n Hankasalmen tuotantolaitokselle syksyllä 2021. Automaatiojärjestelmä suunnitellaan, rakennetaan ja testataan Orferin tiloissa Orimattilassa. 

Automaatiojärjestelmä kattaa yksittäispakatun tuotteen pakkaamisen myyntilaatikoihin ja edelleen kuljetusvalmiiksi kuormalavoille. Orferin Formeca-ryhmäpakkauskone muodostaa myyntilaatikon kodinpuhdistusainepullojen ympärille ja laatikon saumat suljetaan Kiillon kuumaliimalla. Ryhmäpakkauskoneella muodostettu laatikko vähentää myyntipakkaukseen tarvittavan kartongin määrää jopa viidenneksen perinteiseen pahvilaatikkoon verrattuna. 

– Loppupakkauksen automatisoinnin myötä voimme tehostaa toimintaamme ja olla entistä kilpailukykyisempiä. Ratkaisu edesauttaa myös työssä jaksamista, kun henkisesti ja fyysisesti kuluttava pakkotahtinen sekä toistoliikkeitä sisältävä työvaihe voidaan automatisoida. Wrap Around -laatikoiden myötä voimme muuttaa myös pakkausratkaisuamme ympäristöystävällisempään suuntaan, mikä on linjassa Lupaus Ympäristölle -projektimme kanssa. Valinnassa painoi myös Orferin ratkaisun hyvät etävalvontavalmiudet sekä referenssit, laatu ja kotimaisuus, kertoo KiiltoClean Oy:n tuotantopäällikkö Anssi Manninen. 

– Orferin toiminnan ydin on auttaa asiakkaitamme tehostamaan toimintaa ja pienentämään ympäristöjalanjälkeä, joka syntyy tuotteen toimittamisesta loppukäyttäjälle, kertoon Orfer Oy:n toimitusjohtaja Jussi Muikku. 

Jatka lukemista

Dovelta uudelleentäytettävä deodoranttipakkaus

Dove on julkistanut ensimmäisen uudelleentäytettävän ja -käytettävän deodoranttinsa.
11272_pe_dove_canada2_888904

Arla ryhtyy vastaanottamaan maitoa uusilta maidontuottajilta

Fazerille viime vuosina maitoa Kaakkois-Suomessa ja Uudellamaalla tuottaneet maitotilat siirtyvät tuottamaan maitoa Arlan jalostettavaksi.
arla-uusi

R-kioski korvaa 10 miljoonaa kahvikupin kantta kuitukansilla  

R-kioski siirtyy käyttämään täysin kierrätettäviä, uusiutuvista ja sertifioiduista raaka-aineista valmistettuja muovittomia Huhtamäen kuitukansia noutokahvikuppien kansina.
vastuullinen_kahvi_rkioski_2023-VERKKO

DS Smith lahjoitti Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien keräysastiat

DS Smith on suunnitellut ja valmistanut Tampereen Ammattikorkeakoululle kertakäyttöisten kahvikuppien kierrätysastioita take away-pakkausten kierrätyksen edistämiseksi osana korkeakoulun koordinoimaa RUOKO-hanketta ja osana DS Smithin kestävän kehityksen strategian mukaisia toimia.
Ruoko

Uusimmat uutiset

Packnorth Award 2025 tuo useita jännittäviä uutuuksia

Packnorth Award 2025 -kilpailu on nyt avattu. Helmikuun ensimmäisestä päivästä lähtien on voinut lähettää ehdotuksia Pohjoismaiden suurimpaan pakkausalan kilpailuun. Tänä vuonna kilpailussa on useita uutuuksia uusissa sarjoissa sekä kansainvälistä väriä tuomaristossa.
PA-1

Jäätelö valittiin Vuoden 2024 ruokahuijaukseksi

Valmistus siirrettiin ulkomaille – salaa. Ruotsalaiset äänestivät Alvestaglassin ja Järnaglassin ”voittajiksi” Vuoden ruokahuijauskilpailussa, joka järjestettiin kymmenennen kerran. Nämä saman yrityksen valmistamat jäätelöt saivat yhteensä 7 793 ääntä, joka on lähes kolmasosa kaikista 24 352 annetusta äänestä.
glass

Dow vähentää 1 500 työpaikkaa ympäri maailmaa

Osana miljardin dollarin vuotuista säästösuunnitelmaa Dow on ilmoittanut vähentävänsä 1 500 työpaikkaa maailmanlaajuisesti. Suunnitelmaan kuuluu myös 500 – 700 miljoonan dollarin suorien kustannusten leikkaus, joka kohdistuu etupäässä kolmansilta osapuolilta ostettuihin palveluihin ja sopimustyöhön.
Dow-HQ-main_ix

Kosmetiikkapakkausten valkaistu sellukartonki voi aiheuttaa puolet suuremman hiilijalanjäljen kuin taivekartonki

Metsä Boardin uusien laskelmien mukaan kartongin valinta voi vähentää merkittävästi kauneudenhoito- ja kosmetiikkabrändien pakkausten hiilijalanjälkeä. Tutkimuksessa verrattiin Metsä Boardin kartonkeja Euroopan markkinoilla käytettyihin tuotteisiin.  IVL Swedish Environmental Research Institute varmensi Metsä Boardin arvioinnin.
kosmetiikka