Meijeriyhtiö Arlan Ihana-jogurttituoteperhe on saanut uuden ilmeen ja laajentunut. Mustat pakkaukset asemoivat tuotetta uudelleen.
Mustat pakkaukset erottuvat muista kauppojen hyllyillä. Arlan jogurtti on haastaja ja pyrkii uudistuksilla sekä näkyvällä kampanjalla nostamaan markkinaosuuttaan.
Ihana Greek Style -jogurttien ensimmäinen kampanja alkoi ystävänpäivänä ja kestää viisi viikkoa. Kampanja näkyy televisiossa, verkossa, printissä ja isosti ulkomainonnassa.
Maistatuksiin ja myymälänäkyvyyteen on uudistuksen myötä ”satsattu poikkeuksellisen paljon”, kertoo Arlan markkinointijohtaja Saija Moisio Markkinointi ja Mainonta-lehdelle. Kokonaisuudessa kampanja kestää tämän vuoden ajan.
Moisio kertoo, että Arlan tavoitteena on haastajana ”tehdä asioita vähän eri tavalla”. Ihana-jogurteissa onkin mukana keskivertoa erikoisempia makuvaihtoehtoja, kuten veriappelsiini & inkivääri tai mango & chili.
Pakkausuudistuksesta ja designista vastaa Kuudes Kerros ja mainontaa toteuttaa 358. Molemmat ovat Arlan luottotoimistoja. Lisäksi mukana on ollut mediatoimisto Carat.
Ihanan uudistus ja pakkausmuotoilu on nostettu myös Vuoden Huippujen shortlistalle.