Absolut Vodka testaa paperipohjaista pulloaan brittiläisissä Tesco -supermarketeissa. 500 ml:n kokoisia paperipulloja myydään 22 Tesco-liikkeessä ympäri Suur-Manchesteria koko kesän ajan. Kokeilun tavoitteena on saada näkemyksiä kuluttajilta, jälleenmyyjiltä ja toimitusketjukumppaneilta kaupallisesti kannattavan, täysin biopohjaisen pullon lanseeraamista varten. Yhtiö on testannut paperipohjaista pakkausta aiemmin Absolut Mixt ready-to-drink -juomilla, joiden alkoholipitoisuus oli 5 %. Uudessa kokeilussa pullo sisältää 40 prosenttista Absolut Vodkaa.
Yhdestä muotista valmistetuista pulloista 57 % on paperia ja niissä on integroitu kierrätettävästä muovista valmistettu suoja. Asiakkaat voivat kierrättää pakkauksen paperina tavallisen kotitalousjätteen mukana. Absolut-pullon tuttu muotoilu säilyisi myös paperipulloissa. Paperipullojen tarkoitus on yhtiön mukaan täydentää valikoimaa, ei korvata Absolutin lasipulloa. Absolut uskoo lasipulloa kahdeksan kertaa kevyemmän paperipullon olevan kuluttajien mieleen erityisesti kodin ulkopuolella liikuttaessa, kuten festivaaleilla.
Paperipulloaloite on osa laajempaa yhteistyötä Pabocon (Paper Bottle Company) ja The Coca-Cola Companyn, Carlsbergin, P&G:n ja L’Oréalin kanssa.