Absolut Vodka toi paperipullon kauppoihin Britanniassa

Teksti:Terhi Varonen
JULKAISTU: 2023-06-02
PÄIVITETTY: 2023-06-07

Absolut Vodka testaa paperipohjaista pulloaan brittiläisissä Tesco -supermarketeissa. 500 ml:n kokoisia paperipulloja myydään 22 Tesco-liikkeessä ympäri Suur-Manchesteria koko kesän ajan.  Kokeilun tavoitteena on saada näkemyksiä kuluttajilta, jälleenmyyjiltä ja toimitusketjukumppaneilta kaupallisesti kannattavan, täysin biopohjaisen pullon lanseeraamista varten. Yhtiö on testannut paperipohjaista pakkausta aiemmin Absolut Mixt ready-to-drink -juomilla, joiden alkoholipitoisuus oli 5 %.  Uudessa kokeilussa pullo sisältää 40 prosenttista Absolut Vodkaa.

Yhdestä muotista valmistetuista pulloista 57 % on paperia ja niissä on integroitu kierrätettävästä muovista valmistettu suoja. Asiakkaat voivat kierrättää pakkauksen paperina tavallisen kotitalousjätteen mukana. Absolut-pullon tuttu muotoilu säilyisi myös paperipulloissa. Paperipullojen tarkoitus on yhtiön mukaan täydentää valikoimaa, ei korvata Absolutin lasipulloa. Absolut uskoo lasipulloa kahdeksan kertaa kevyemmän paperipullon olevan kuluttajien mieleen erityisesti kodin ulkopuolella liikuttaessa, kuten festivaaleilla.

Paperipulloaloite on osa laajempaa yhteistyötä Pabocon (Paper Bottle Company) ja The Coca-Cola Companyn, Carlsbergin, P&G:n ja L’Oréalin kanssa.

Uusimmat uutiset

Virhe, jota ei salattu

Orkla Foods päätti olla peittelemättä virhettä Ruotsissa ja paljasti sen suomalaisen KAJs-yhtyeen innoittamana.
orkla
Virhe, jota ei salattu

Robotfactory esitteli automaattisen leikkauslaitteen Zünd D3-leikkuupöydälle

Äskettäin päättyneillä Fespa-messuilla Berliinissä Robotfactory esitteli automatisoitua leikkausjärjestelmäänsä. Siinä kaksi ABB:n teollisuusrobottia työskentelee teollisen Zünd D3 -leikkauspöydällä.
robot_01
Robotfactory esitteli automaattisen leikkauslaitteen Zünd D3-leikkuupöydälle

Labelexpo Europe -messut laajenivat – mukaan tulivat taivekartongit

Ei ole harvinaista, että etikettivalmistajat tuottavat painokoneillaan myös pientä taivekartonkia. Tämä näkyy vuoden 2025 Labelexpo Europe -messuilla, jotka laajenevat taivekartonkiteknologian suuntaan. Tähän asti Labelexpossa on keskitytty etiketteihin ja joustopakkauksiin. Informa Markets Labels & Packaging Groupin strateginen johtaja Andy Thomas-Emans kertoo, miksi näin tapahtui.
lsbel
Labelexpo Europe -messut laajenivat – mukaan tulivat taivekartongit

Starbucks lanseerasi muovittomat kahvimukit

Starbucksin ikonisen valkoisen kupin uusi versio lanseerattiin Euroopassa. Pitkän tutkimus- ja kehitystyön tuloksena Starbucks on nyt esitellyt mukin, jossa muovivuoraus on korvattu mineraalipohjaisella pinnoitteella. Myös kertakäyttöiset muovikannet on korvattu kuitupohjaisilla vaihtoehdoilla, jotka on päällystetty samalla mineraalipohjaisella materiaalilla. Uusi muki on sertifioitu kotikompostoitavaksi ja se on laajasti kierrätettävissä.
astar
Starbucks lanseerasi muovittomat kahvimukit

Jatka lukemista

Virhe, jota ei salattu

Orkla Foods päätti olla peittelemättä virhettä Ruotsissa ja paljasti sen suomalaisen KAJs-yhtyeen innoittamana.
orkla
Virhe, jota ei salattu

Robotfactory esitteli automaattisen leikkauslaitteen Zünd D3-leikkuupöydälle

Äskettäin päättyneillä Fespa-messuilla Berliinissä Robotfactory esitteli automatisoitua leikkausjärjestelmäänsä. Siinä kaksi ABB:n teollisuusrobottia työskentelee teollisen Zünd D3 -leikkauspöydällä.
robot_01
Robotfactory esitteli automaattisen leikkauslaitteen Zünd D3-leikkuupöydälle

Labelexpo Europe -messut laajenivat – mukaan tulivat taivekartongit

Ei ole harvinaista, että etikettivalmistajat tuottavat painokoneillaan myös pientä taivekartonkia. Tämä näkyy vuoden 2025 Labelexpo Europe -messuilla, jotka laajenevat taivekartonkiteknologian suuntaan. Tähän asti Labelexpossa on keskitytty etiketteihin ja joustopakkauksiin. Informa Markets Labels & Packaging Groupin strateginen johtaja Andy Thomas-Emans kertoo, miksi näin tapahtui.
lsbel
Labelexpo Europe -messut laajenivat – mukaan tulivat taivekartongit

Starbucks lanseerasi muovittomat kahvimukit

Starbucksin ikonisen valkoisen kupin uusi versio lanseerattiin Euroopassa. Pitkän tutkimus- ja kehitystyön tuloksena Starbucks on nyt esitellyt mukin, jossa muovivuoraus on korvattu mineraalipohjaisella pinnoitteella. Myös kertakäyttöiset muovikannet on korvattu kuitupohjaisilla vaihtoehdoilla, jotka on päällystetty samalla mineraalipohjaisella materiaalilla. Uusi muki on sertifioitu kotikompostoitavaksi ja se on laajasti kierrätettävissä.
astar
Starbucks lanseerasi muovittomat kahvimukit