Syyskuussa suomen kauppoihin tulevan Coca-Cola Zero Sugar 3000 -juoman maku ja pakkaus on kehitetty ihmisen ja tekoälyn yhteistyöllä. Juoman maun kehittämisessä on käytetty apuna kansainvälisen kuluttajakyselyn vastauksia. Coca Cola Finlandin tiedotteen mukaan Creations-juomat eivät maistu perinteisen Coca-Colan tavoin selkeästi yhdelle, vahvalle ja tunnistettavalle aromille, vaan niiden maku on moniulotteinen ja jokainen kokee sen oman makuaistinsa kautta yksilöllisesti.
Coca-Cola 3000 -juomaa saa Suomessa 250 ml tölkissä. Creations-tölkin ilme poikkeaa perinteisestä Coca Colasta ja siihen vaikuttaa kulloinenkin makuteema. Uuden 3000:n tölkki ilmentää Coca Colan tiedotteen mukaan ”futuristista ja optimistista tunnelmaa.”
Coca-Cola Creations -logo muodostuu poreilevista kuplista. Myös pakkauksen suunnittelussa on hyödynnetty tekoälyä. Sen avulla nestettä on kuvattu graafisten muoto- ja värimuutosten keinoin muuttuvassa ja kehittyvässä tilassa, yhtiö kertoo.
Lisäksi tölkissä olevan QR-koodin kautta pääsee Creations Hubiin, jossa on mahdollista käyttää räätälöityjä AI-linssejä ja ”katsoa niiden läpi tulevaisuuteen”, kuten yhtiö kuvailee.
Coca-Cola 3000 on jatkoa aiemmin kansainvälisesti julkaistuille Creations -juomille, joita olivat mm. Rosalian kanssa toteutettu Movement, avaruuden makuinen Coca-Cola Starlight, DJ Marshmellon kanssa toteutettu erikoisjuoma Coca-Cola Byte, unelmien makuinen Coca-Cola Dreamworld, and Coca-Cola Soul Blast.