Ympäristöä säästävät pesuaine ja pakkaus

Teksti:Toimitus
JULKAISTU: 2018-11-22
PÄIVITETTY: 2023-01-18


Unilever on kehittänyt OMO EcoActive -tuotteen, jonka pesuaine sisältää enemmän kasvisperäisiä ainesosia ja pakkauksesta on 25 % kierrätysmuovia.

Uusi tuote on lanseerattu ensimmäisenä Australiassa ja Uudessa-Seelannissa. Pullot on valmistettu 25-prosenttisesti Australiasta peräisin olevasta kierrätetystä muovista. Tavoitteena on lisätä australialaisen muovijätteen kysyntää.

Pesuaineen koostumus sisältää 70 % kasviperäisiä ainesosia.

Unileverin mukaan OMO EcoActive -tuotteen ensimmäisen vuoden ennustetun myynnin perusteella tuote säästää pääsemästä ympäristöön 7 miljoonaa tonnia kerta-annosmuovipusseja. Määrä kasvaa jopa 21 miljoonaan tonniin seuraavien kolmen vuoden aikana.

”Tutkimuksemme osoitti, että 70 % kuluttajista Australiassa ja Uudessa-Seelannissa halusi pyykinpesuaineita, jotka ovat ympäristöystävällisempiä, joten työskentelimme kierrätysmuovipakkausten saamiseksi markkinoille mahdollisimman pian,” sanoo OMO Australian ja Uuden-Seelannin Brand Lead Lynsey Forrest.

”Aiomme lisätä OMO EcoActive-pakkauksissa käytetyn kierrätysmuovin määrää 25 %:sta vähintään 50 %:iin, ja tutkimme kierrätysmuovin lisäämistä useisiin tuotteisiin myös pyykinpesuaineidemme tuotesalkussa tulevaisuudessa,” Lynsey lisää.

Tammikuussa 2017 Unilever sitoutui siihen, että 100 % muovipakkauksista suunnitellaan siten, että ne ovat täysin uudelleenkäytettäviä, kierrätettäviä tai kompostoitavia vuoteen 2025 mennessä. Samalla yritys sitoutui lisäämään pakkauksissa kierrätetyn muovin pitoisuutta vähintään 25 %:iin vuoteen 2025 mennessä.

 

 

 

Jatka lukemista

Raisiolle uusi toimitusjohtaja kesäkuussa

Raisio Oyj:n hallitus on nimittänyt yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi kauppatieteiden maisteri Pasi Flinkmanin. Hän aloittaa Raisio Oyj:n toimitusjohtajana 15.6.2024. Flinkman siirtyy Raisioon Orkla Suomen toimitusjohtajan tehtävästä.
Finland

Pakkaus- ja printtimessuilla vilkasta

Pakkausalan ja graafisen teollisuuden ammattitapahtuma keräsi runsaasti kävijöitä Helsingin Messukeskukseen 13.-14.3.2023. PacTec, FoodTec & PlastExpo Nordic 2024 -tapahtuman kävijämäärä nousi edellisestä kerrasta 36 % ja oli 4 387.
stora

Ruotsi ottaa käyttöön muovipussiveron

Ruotsin valtiopäivät on hyväksynyt muovipussiveron käyttöönoton. Se tulee voimaan toukokuun alusta ja koskee sekä muovikasseja että kaupan ohuita muovipusseja. Vero ei koske kasseja, jotka on tarkoitettu jatkuvaan käyttöön.
plast-skatt-utvald

Uusi merkintäväri steriloituihin pakkauksiin

Merkintäjärjestelmiä valmistava Linx Printing Technologies on kehittänyt uuden mustesuihkuvärin, jolla voidaan merkitä ruokapakkauksia ennen niin sterilointia. Väri kestää hyvin kuumuutta ja kosteutta.
linx-ink-utvald

Uusimmat uutiset

Burger King testaa uudelleenkäytettäviä biomukeja

Restel Oy kokeilee neljässä toimipisteessään uudelleenkäytettäviä juomamukeja, jotka on valmistettu biopohjaisesta ja kierrätettävästä Sulapac-materiaalista.
Sulapac-spring-24-12327-Edit-6924x4616-ORIGINAL-Jenni-Kohox

"Olemme ylpeitä kuin kukot” – Orapac toivoo voittavansa Packnorth Award 2024:n

Suomalainen Oy Orapac AB on yksi yrityksistä, joka haluaa voittaa Packnorth Award 2024 -palkinnon. Kilpailutyö, jota he kutsuvat Greenboxiksi, on periaatteessa yksinkertainen: laatikko kannella. Se on kuitenkin valmistettu täysin kierrätetyistä kuiduista ja eristää lämpöä ja kylmää paremmin kuin EPS-pakkaus edellyttää. Otimme yhteyttä Orapacin toimitusjohtaja Fredric Tidströmiin ja varatoimitusjohtaja Torbjörn Nyholmiin saadaksemme lisätietoja.
Greenbox

Brittiläisten päivittäistavarakauppojen pakkauspomot haluavat luopua muovista, mutta se ei ole helppoa

Aquapak-pakkausyrityksen uuteen tutkimukseen otti osaa sata brittiläisen päivittäistavarakaupan pakkausvastaavaa. Heistä enemmistö (92 prosenttia) suunnittelee luopuvansa kokonaan muovin käytöstä kuluttajapakkauksissaan.
Aquapak

Muuttaako uusi nestekartonkipakkaus markkinat?

Pakkausalan lehdistöä kokoontui 15. toukokuuta Amsterdamiin ottamaan osaa täysin uuden pakkausratkaisun lanseeraukseen. Tilaisuuden järjesti Zotefoams, joka väittää olevansa ”gamechanger”. Pitäisikö suurten nestekartonkipakkausten valmistajien tuntea olonsa uhatuksi?
rezorce