Apetit on tehnyt historiansa suurimman lanseerauksen valmispakatuilla Tuorekset-tuorekasviksilla. Rasia voitti pussin pakkausmateriaalina.
Tuotteen taustalla on useiden vuosien kehitystyö, jonka aikana Apetit on muun muassa rakentanut uudet tuotantolinjat Tuoreksia varten. Apetit testasi tuotekonseptia kuluttajilla varhaisesta vaiheesta alkaen. Idea valmiiksi pestyistä, kuorituista ja pilkotuista tuoreista kasviksista ei ollut kuluttajille uusi.
”Takana on merkittävä tuotannollinen investointi. Kyseessä on Apetitin historian suurin lanseeraus kaikilla tapaa, myös markkinoinnissa – käytetään mittarina sitten rahaa tai mitä tahansa”, Apetit Ruoka Oy:n kaupallinen johtaja Esko Lantto kertoi Markkinointi&Mainonta-lehdelle.
Myös pakkauskonseptia testattiin kuluttajilla, ja rasia voitti pussin ”sata-nolla”, Lantto kertoo.
Pakkauksen graafisen ilmeen sekä Tuorekset-nimen takana on designtoimisto Kuudes Kerros. Lanseerauskampanjan muut toimistokumppanit ovat Make it Simple, Otto Production ja Dagmar.
Varsinaisen mediamainonnan lisäksi Apetit panostaa myymälänäkyvyyteen, yhteistyöhön ruokatoimitusten ja erilaisten blogien kanssa sekä kumppanimarkkinointiin.