Singaporen F1-formulakilpailut vauhdittavat suomalaisen vodkan ja kivennäisveden brändin rakennusta ja vientiä.
Tyrnäväläisen Laplandia Vodkan Aasian ja Singaporen markkinoiden avaus tapahtuu Singaporen F1-kisan yhteydessä tulevana viikonloppuna. Vodkasta rakennetaan nyt kansainvälistä huippubrändiä laajalla rintamalla, sillä Laplandia Vodka on valittu Singaporen F1 -kisan virallisten Ritz-Charltonissa järjestettävien jatkobileiden, The Podium Loungen kaatovodkaksi koko viikonlopun ajaksi.
Podium Lounge -sopimuksen lisäksi Laplandia Vodka toimii yksinoikeudella tarjoiltavana vodkana ja sponsorina F1-legenda Jackie Stewartin kunniaksi järjestettävällä gaalaillallisella.
Kansainvälisten avausten ja uutisten lisäksi myös kotimaassa tapahtuu. Laplandia Vodka toi elokuussa 2017 markkinoille ensimmäisenä valmistajana aidoista marjoista tehdyt lakka- ja mustikkavodkat. Vodkaa valmistaa Oy Shaman Spirits Ltd.
Myös suomalainen Vellamo-kivennäisvesi otti paalupaikan Singaporen F1-kisoissa. Formula 1:n virallinen vip-juhlien järjestäjä Amber Lounge kutsui uudistuneen Vellamo-kivennäisveden yhteistyökumppanikseen Singaporen Grand Prixiin.
”Toukokuun puolivälissä olimme juuri saaneet Vellamolle uuden ilmeen, kirkkaan tarinan ja pullon designin konseptikuvat ennakkomarkkinointia varten. Olihan se iso yllätys, kun Amber Loungesta otettiin yhteyttä ja kysyttiin, pystyisimmekö toimittamaan Vellamoa Monacon GP:n vip- tilaisuuksiin”, Ice Age Water Oy:n osakas ja hallituksen puheenjohtaja Pekka Kari kertoo.
Ice Age Water Oy osti keväällä käyttöoikeudet Vellamo-tavaramerkkiin ja Heinolan Viikinäisissä sijaitsevaan syväkaivoon. Kaivon mineraalipitoinen vesi on keskimäärin 8 000 vuotta vanhaa, ja noin 30 prosenttia siitä on jääkauden ajalta. Suomalaisista vesistä on yhtiön mukaan vain Vellamo luonnon omaa kivennäisvettä.