Suomalainen vodka ja vesi esiin formulakisoissa

Teksti:Toimitus
JULKAISTU: 2017-09-13
PÄIVITETTY: 2023-02-16


Singaporen F1-formulakilpailut vauhdittavat suomalaisen vodkan ja kivennäisveden brändin rakennusta ja vientiä.

Tyrnäväläisen Laplandia Vodkan Aasian ja Singaporen markkinoiden avaus tapahtuu Singaporen F1-kisan yhteydessä tulevana viikonloppuna. Vodkasta rakennetaan nyt kansainvälistä huippubrändiä laajalla rintamalla, sillä Laplandia Vodka on valittu Singaporen F1 -kisan virallisten Ritz-Charltonissa järjestettävien jatkobileiden, The Podium Loungen kaatovodkaksi koko viikonlopun ajaksi.

Podium Lounge -sopimuksen lisäksi Laplandia Vodka toimii yksinoikeudella tarjoiltavana vodkana ja sponsorina F1-legenda Jackie Stewartin kunniaksi järjestettävällä gaalaillallisella.

Kansainvälisten avausten ja uutisten lisäksi myös kotimaassa tapahtuu. Laplandia Vodka toi elokuussa 2017 markkinoille ensimmäisenä valmistajana aidoista marjoista tehdyt lakka- ja mustikkavodkat. Vodkaa valmistaa Oy Shaman Spirits Ltd.

Myös suomalainen Vellamo-kivennäisvesi otti paalupaikan Singaporen F1-kisoissa. Formula 1:n virallinen vip-juhlien järjestäjä Amber Lounge kutsui uudistuneen Vellamo-kivennäisveden yhteistyökumppanikseen Singaporen Grand Prixiin.

”Toukokuun puolivälissä olimme juuri saaneet Vellamolle uuden ilmeen, kirkkaan tarinan ja pullon designin konseptikuvat ennakkomarkkinointia varten. Olihan se iso yllätys, kun Amber Loungesta otettiin yhteyttä ja kysyttiin, pystyisimmekö toimittamaan Vellamoa Monacon GP:n vip- tilaisuuksiin”, Ice Age Water Oy:n osakas ja hallituksen puheenjohtaja Pekka Kari kertoo.

Ice Age Water Oy osti keväällä käyttöoikeudet Vellamo-tavaramerkkiin ja Heinolan Viikinäisissä sijaitsevaan syväkaivoon. Kaivon mineraalipitoinen vesi on keskimäärin 8 000 vuotta vanhaa, ja noin 30 prosenttia siitä on jääkauden ajalta. Suomalaisista vesistä on yhtiön mukaan vain Vellamo luonnon omaa kivennäisvettä.
 

 

 

Uusimmat uutiset

”Räjähtävä” ketsuppipakkaus

Hollantilainen suunnittelutoimisto Akarton on esitellyt kampanjapakkauksen, jonka se teki kotimaassaan toimivalle Helalle ja heidän Hela Tomaten Ketchupilleen. Se osoittaa, kuinka innovatiivisuus ja käytännöllisyys voivat toimia yhdessä. Pallomainen pakkaus avautuu tavalla, joka muistuttaa räjähdystä. Yrityksen mielestä se tuo uuden standardin elintarviketeollisuudelle. Hela satsaa nyt influencereihin tavoittaakseen kuluttajamarkkinat.
Akarton_VM3_25_opening.1x

Uudet älyominaisuudet vähentävät käsityötä esipainossa

Kuudennen sukupolven RIP-ohjelma Adobe PDF Print Engine 7 on saamassa uutta älyä ns. prepressintelligensin myötä. Se helpottaa painokoneiden laajennetun värispektrin koko potentiaalin käyttöä. Esipaino-osastoilla ei enää tarvitse avata ja muuntaa käsin Photoshop- ja Illustrator-alkuperäistiedostoja PDF-muotoon.
Adobe-1

PackIndx: Kiristekalvojen valmistusta uhkaa raaka-ainepula

Donald Trumpin tullien aiheuttama turbulenssi on vaikuttanut tiettyjen raaka-aineiden saatavuuteen. Tämä koskee etenkin C4:ää (buteenia), jota käytetään mm. standardilaatuisten kiristekalvojen valmistuksessa.
triofilm

DePoly perustaa ainutlaatuisen koelaitoksen PET- ja polyesterijätteen kierrättämiseksi Sveitsissä

Sveitsiläinen DePoly avaa kesällä koelaitoksen, jonka kapasiteetti on 500 tonnia vuodessa. Tarkoituksena on antaa vanhalle muoville uusi elämä. Samalla yritys on varmistanut 23 miljoonan dollarin rahoituksen sijoittajilta.
depoly1

Jatka lukemista

Metsä Group pilotoi hiilidioksidin talteenottoa Raumalla – tavoitteena koetehdas

Metsä Group aikoo kokeilla ensi kesänä Rauman sellutehtaalla puuperäisen hiilidioksidin talteenottoa. Sitä voitaisiin hyödyntää fossiilisia materiaaleja ja polttoaineita korvaavien tuotteiden raaka-aineena, mutta ensin teknologioiden ja markkinoiden pitäisi kehittyä.
Biotehdas

Orapacille Pohjoismaiden ensimmäinen uuden sarjan KBA-stanssauskone

Oravaisen tehtaille asennettiin marraskuussa harvinaislaatuinen stanssauskone. Se pystyy käsittelemään käyriä aaltopahviarkkeja paremmin kuin edeltäjänsä.
20241009_120639

Suomalaiskeksintö: pakkauspaperin biomuovikalvo kestää rasvan ja hapen

Suomalainen metsä- ja paperiyhtiö UPM on kehittänyt yhdessä yhdysvaltalaisen Eastmanin kanssa uuden pakkauspaperin elintarvikkeille. Materiaaliin on lisätty rasvan- ja hapenkestävä kalvo, joka on valmistettu selluloosapohjaisesta biomuovista. Näin kertoo Pohjoismaiden biomuoviyhdistys (Nordisk Bioplastförening) verkkosivuillaan.
upm-biobarrier-toppx

VTT aikoo jalostaa metsäteollisuuden päästöt kierrätysmuoviksi

VTT avasi talteenotettua hiilidioksidia hyödyntävän pilottilaitoksen, jonka tavoitteena on jalostaa metsäteollisuuden päästöt pitkäikäiseksi, kierrätettäväksi muoviksi.
vtt