Suomalainen raakasuklaabrändi Goodio on tehnyt sopimuksen amerikkalaisen luomukaupan jätin Whole Foodsin kanssa. Goodion suklaiden myynti käynnistetään ketjun myymälöissä Yhdysvaltain koillisosissa marraskuussa.
”Tämä on meille jättimenestys. Olemme käyneet pitkäjänteisesti keskusteluita ja aloitamme myynnin alkuun noin 40 liikkeessä. Tämän myötä mahdollisuudet päästä ketjun satoihin muihinkin myymälöihin paranevat merkittävästi”, sanoo Goodion operatiivinen johtaja Jussi Salonen.
Whole Foods kuuluu maailman tunnetuimpien ja suurimpien luonnonmukaisia elintarvikkeita myyvien ketjujen joukkoon. Helsingistä ponnistavalle brändille ketjun valloitus on merkittävä askel globaaleilla markkinoilla.
”Ennusteen mukaan liikevaihtomme lähes tuplaantuu ensi vuonna. Sopimus Whole Foodsin kanssa tarkoittaa meille noin 1,2 miljoonan euron lisämyyntiä, mikäli myynti laajenee ketjun kaikkiin kauppoihin”, kertoo Goodion toimitusjohtaja Jonni Sinkkonen.
Yhdysvaltain-liiketoimintansa lokakuussa 2016 käynnistäneen Goodion myynti- ja markkinointitoimia USA:ssa rahoitetaan Rovion entisen toimitusjohtajan Mikael Hedin tuoreella pääomasijoituksella. Hedin mukaantulo tuo tiedotteen mukaan Goodiolle merkittävää kansainvälistä brändi- ja markkinointiosaamista.