Suomalainen startup-yritys Magic Add on saanut 250 000 dollaria rahoitusta tuotekehitykseen ja kansainvälisen tuottajien sekä asiakkaiden verkoston luomiseen. Yhtiö on tehnyt yhteistyötä Huhtamäen kanssa älysovellusten kehittämisessä ruokapakkauksille.
Magic Add on tehnyt yhteistyösopimuksia myös muiden kansainvälisten yritysten kanssa. Yhtiö uskoo, että lähitulevaisuudessa kaikissa pakkauksissa on uniikkeja koodeja, jotka tehostavat logistiikkaa, varmistavat tuotteen aitouden ja antavat kuluttajalle tietoja tuotteen tuotantoketjusta, sisällöstä ja tuoreudesta. Yhtiö nimittää tätä kehitystä pakkausten internetiksi (IoP).
Älypakkaukset mahdollistavat etujen tarjoamisen kuluttajalle. Lokakuussa 2015 Magic Add toteutti Huhtamäen kanssa innovatiivisen kuppiratkaisun ABC-ketjulle. ABC:n myymälöiden take away -kahvikuppi tarjosi myös digitaalista sisältöä. Nelonen Median Ruutu+ -palvelun koodin sai lokakuussa kupin kyljestä viideltätoista ABC-asemalta.