Starbucks on lanseerannut elintarvikemyymälöissä ja muissa kaupoissa myytävälle kylmien kahvijuomien tuoteryhmälleen ulkoasultaan uudenlaiset pakkaukset.
Yhtiö on käyttänyt uudenlaista suunnittelua ja kuviointia vedotakseen kuluttajiin ja yhdenmukaistaakseen tuotteiston Starbucksin tuotemerkin kanssa. Aiemmin Starbucks Discoveries -nimellä tunnetut kylmät kahvijuomat lanseerataan uudestaan Starbucks-tuotemerkin alla uuden ulkoasun tukemiseksi. Muutosten seurauksena jotkut tuotevalikoiman tuotteet tullaan myös nimeämään uudelleen.
”Starbucksin valmiskahvijuomat tulivat Suomen markkinoille vuonna 2011, ja tuotekategoriaan on tullut mukaan myös uusia toimijoita. Starbucks valmiskahvijuomien myynti on kasvussa, ja olemme valmiina kesäkauteen uusien pakkausten kera”, kertoo Starbucksin Euroopan, Afrikan ja Lähi-Idän toimintojen Channel Business Development -yksikön Patrik Lundell.
Kuluttajilla suoritetut testit osoittivat yhtiön mukaan, että uusilla pakkauksilla on suuri mahdollisuus menestyä. Pakkaukset menestyivät 16 % tavallisia vertailuarvoja paremmin. Ne muistettiin ilman avustusta paremmin kuin kilpailijoiden tuotepakkaukset ja saivat kuluttajan ostamaan tuotteen keskimääräistä useammin.