Uuden Serla Design -talouspaperin kuosi syntyi opiskelijoiden käsissä. Origami-kuosi on Aalto yliopiston PatternLab-projektin opiskelijoiden suunnittelema ja kuluttajien äänestämä. Kuosi sai innoituksensa talouspaperista itsestään.
PatternLab suunnitteli Serlalle viime kevään aikana useita erilaisia kuosivaihtoehtoja Serla Design -talouspapereihin. Kuluttajat saivat äänestää suosikkiaan kolmesta modernista ja raikkaasta vaihtoehdosta, ja lopulta eniten ääniä keräsi Katja Juntusen suunnittelema graafinen Origami-kuosi.
– Kuosia suunnitellessani halusin tehdä sellaista, missä on jotain kaikille. Origami-kuosi sai innoituksensa paperin taitteista syntyvistä kuvioista, eli tavallaan se on lähtöisin talouspaperista itsestään. Jokainen voi nähdä kuosissa mitä haluaa: kukkia, kaupungin kartan, eläimiä, tai jotain ihan muuta, kertoo suunnittelija Katja Juntunen.
Uudistunut brändi-ilme
Uusi Serla Design -kuosi sopii Serlan uudistuneeseen brändi-ilmeeseen.
– Jännittävä ja tyylikäs Origami-kuosi kuvastaa hyvin uudistuvaa Serlaa. Yhteistyö nuorten suunnittelijoiden kanssa on aina virkistävää, sillä suunnittelijoiden into ja raikkaat ideat ovat inspiroivia jo itsessään, kuvailee Serlan Brand Manager Hanna Hirvonen Metsä Tissuesta.
Pian 17 vuotta täyttävä PatternLab on suunnitellut kuoseja eri yrityksille ympäri maailmaa. Projektissa lahjakkaista opiskelijoista hioutuu pinta- ja tekstiilisuunnittelun ammattilaisia.
Serla Design -talouspaperit tulevat kauppojen hyllyille elokuussa.