Screen ja BHS kehittävät aaltopahvin painatusta

Teksti:Toimitus
JULKAISTU: 2016-06-27
PÄIVITETTY: 2023-01-18


Suurkuvalaitteiden valmistaja Screen ja konvertointilaitteiden valmistaja BHS kehittävät yhdessä uutta ratkaisua aaltopahvipakkausten tekemiseen.

Screen ja BHS Corrugated Maschinen sopivat Drupa-messuilla yhteistyöstä, jonka tavoitteena on kehittää 300 metriä minuutissa painava in-line-inkjetratkaisu BHS:n konvertointilaitteille. Yhtiöt perustivat uuden Screen GP IJC -yhtiön tätä varten. Se tulee toimimaan Englannissa lähellä Screenin tytäryhtiötä Inca Digitalia.

Saksalainen BHS on tiedotteen mukaan maailman johtava yritys konvertointilaitteissa ja sen markkinaosuus on yli 50 %. Toimitusjohtaja Christian Engelin mukaan projektilla on potentiaalia mullistaa alaa.

”Jos pakkauslaatikon painaminen tehdään konvertoinnin yhteydessä, se vähentää valtavasti pakkauksen tuotannon monimutkaisuutta. Tuotantonopeus kasvaisi selvästi, ja konvertointi yksinkertaistuisi.”

Uusi yhtiö on jo tehnyt testejä ja rakentaa 2,8 metriä leveää CMYK-väreillä toimivaa koekonetta. Prosessin kehittämisen arvioidaan kestävän kolme vuotta. Pakkauksen painamisen on tarkoitus tapahtua aaltopahvin päällystyspaperille ennen pakkauksen tekoa.

Mustesuihkupainamisen käyttämiseen aaltopahvipakkausten teossa kiinnostaa nyt monia alan yrityksiä. Yhteisiä kehitysprojekteja ovat julkistaneet Smurfit Kappa ja HP, EFI ja HP, HP ja KBA sekä Bobst ja Kodak.
 

 

 

Jatka lukemista

Raisiolle uusi toimitusjohtaja kesäkuussa

Raisio Oyj:n hallitus on nimittänyt yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi kauppatieteiden maisteri Pasi Flinkmanin. Hän aloittaa Raisio Oyj:n toimitusjohtajana 15.6.2024. Flinkman siirtyy Raisioon Orkla Suomen toimitusjohtajan tehtävästä.
Finland

Pakkaus- ja printtimessuilla vilkasta

Pakkausalan ja graafisen teollisuuden ammattitapahtuma keräsi runsaasti kävijöitä Helsingin Messukeskukseen 13.-14.3.2023. PacTec, FoodTec & PlastExpo Nordic 2024 -tapahtuman kävijämäärä nousi edellisestä kerrasta 36 % ja oli 4 387.
stora

Ruotsi ottaa käyttöön muovipussiveron

Ruotsin valtiopäivät on hyväksynyt muovipussiveron käyttöönoton. Se tulee voimaan toukokuun alusta ja koskee sekä muovikasseja että kaupan ohuita muovipusseja. Vero ei koske kasseja, jotka on tarkoitettu jatkuvaan käyttöön.
plast-skatt-utvald

UPM investoi uuden sukupolven biokemikaaleihin

UPM käynnistää merkittävän kasvuhankkeen biokemikaaleissa ja investoi biojalostamoon Leunassa, Saksassa. Biojalostamo tuottaa sataprosenttisesti puupohjaisia biokemikaaleja, jotka mahdollistavat siirtymän fossiilisten raaka-aineiden käytöstä kestävämpiin vaihtoehtoihin useissa kuluttajalähtöisissä lopputuotteissa, kuten pakkauksissa.
upm-biokemikaalit-rakeet

Uusimmat uutiset

Burger King testaa uudelleenkäytettäviä biomukeja

Restel Oy kokeilee neljässä toimipisteessään uudelleenkäytettäviä juomamukeja, jotka on valmistettu biopohjaisesta ja kierrätettävästä Sulapac-materiaalista.
Sulapac-spring-24-12327-Edit-6924x4616-ORIGINAL-Jenni-Kohox

"Olemme ylpeitä kuin kukot” – Orapac toivoo voittavansa Packnorth Award 2024:n

Suomalainen Oy Orapac AB on yksi yrityksistä, joka haluaa voittaa Packnorth Award 2024 -palkinnon. Kilpailutyö, jota he kutsuvat Greenboxiksi, on periaatteessa yksinkertainen: laatikko kannella. Se on kuitenkin valmistettu täysin kierrätetyistä kuiduista ja eristää lämpöä ja kylmää paremmin kuin EPS-pakkaus edellyttää. Otimme yhteyttä Orapacin toimitusjohtaja Fredric Tidströmiin ja varatoimitusjohtaja Torbjörn Nyholmiin saadaksemme lisätietoja.
Greenbox

Brittiläisten päivittäistavarakauppojen pakkauspomot haluavat luopua muovista, mutta se ei ole helppoa

Aquapak-pakkausyrityksen uuteen tutkimukseen otti osaa sata brittiläisen päivittäistavarakaupan pakkausvastaavaa. Heistä enemmistö (92 prosenttia) suunnittelee luopuvansa kokonaan muovin käytöstä kuluttajapakkauksissaan.
Aquapak

Muuttaako uusi nestekartonkipakkaus markkinat?

Pakkausalan lehdistöä kokoontui 15. toukokuuta Amsterdamiin ottamaan osaa täysin uuden pakkausratkaisun lanseeraukseen. Tilaisuuden järjesti Zotefoams, joka väittää olevansa ”gamechanger”. Pitäisikö suurten nestekartonkipakkausten valmistajien tuntea olonsa uhatuksi?
rezorce