Biopohjaisten ja -hajoavien muovien kehittäjä Sulapac ja pakkausmateriaalivalmistaja Scanfill yhdistivät voimansa auttaakseen lämpömuovivalmistajia vastaamaan asiakkaidensa kasvaviin kestävän kehityksen vaatimuksiin. Samalla tavoitteena oli säilyttää tuotteen laatu ja valmistusominaisuudet. Ne toteutetaan uudella puukomposiittipohjaisella materiaalilla.
Scanfillin Degrafoil Flow 1.7 on valmistettu Sulapac Flow 1.7 -puukomposiitista, ja sitä käytetään lämpömuovauskoneissa suoraan vaihtoehtona perinteisille muovipohjaisille pakkausmateriaaleille. Sulapac Flow 1.7 yhdistää muovin toiminnallisuuden ja kuitumateriaalien edut. Se on teollisesti kompostoitava, ja sen korkean biopohjaisen sisällön ansiosta se voi merkittävästi vähentää pakkauksen hiilijalanjälkeä verrattuna perinteisiin muoveihin, kuten PET:iin.
Flow 1.7:stä valmistetuissa lopputuotteissa on sileä, kuitumainen pinta, joka erottuu selkeästi tavallisesta muovista. Värivaihtoehdot ovat lähes rajattomat. Naarmuuntumisenkesto ja kestävyys ovat Degrafoil Flow 1.7:ssä verrattavissa valmistajan mukaan perinteiseen muoviin.
– Asiakkaat arvostavat Flow 1.7:n tinkimättömiä ominaisuuksia, tiivistää Scanfillin myyjä Niklas Linde.
Valmistaja lupaa tasaista laatua
Sulapacin mukaan tuotteessa saavutettiin tasainen laatu, ja sitä on helppo käsitellä lämpömuovauksessa. Näiden ratkaisevien ominaisuuksien myötä Sulapac uskoo erottuvansa kilpailijoista.
– Olemme pitkään halunneet sisällyttää kompostoitavan vaihtoehdon valikoimaamme, mutta vasta Sulapac Flow 1.7:n myötä pystyimme täyttämään laatuvaatimuksemme. Degrafoil Flow 1.7:n avulla asiakkaamme voivat vastata brändinomistajien kasvaviin vaatimuksiin uusiutuvasta sisällöstä ja pienemmästä hiilijalanjäljestä ilman, että heidän tarvitsee muuttaa tuotantoaan, kertoo Karl Banke, Scanfillin kestävyyden asiantuntija ja tekninen tukihenkilö.
– Sulapacin tavoite on aina tehdä kestävästä valinnasta helppo valinta. Näin varmistamme, että innovaatiomme leviävät laajasti ja tekevät todellisen eron. Yhteistyössä Scanfillin kanssa, jolla on laaja asiakaskunta ja vahva myyntikapasiteetti koko Euroopassa, voimme nopeuttaa matkaa kohti tätä tavoitetta, selittää Sulapacin myyntipäällikkö Juho Luukkanen.