Persil lisää uuden parannetun saavutettavuuskoodin (Accessible QR eli AQR) pesuainekapseleidensa pakkauksiin. Uusi koodi tulee käyttöön merkin muovittomiin kapselipakkauksiin ja Ultimate Liquids-sarjan pakkauksiin Iso-Britanniassa maaliskuun loppuun mennessä ja kaikkiin brändin pakkauksiin ensi vuoden loppuun mennessä.
Älypuhelimella käytettävän koodin kautta tuote-, käyttö-, turvallisuus- ja kierrätystiedot ovat paremmin sokeiden ja heikkonäköisten käyttäjien saatavilla. Koodi on suunniteltu toimimaan puhelimeen määritettyjen saavutettavuusasetusten kanssa, jotta tiedot voidaan näyttää suurempana tekstinä tai kuvailutulkattuina ja ääniohjattuina.
AQR koodit on luotu yhteistyössä lisätyn todellisuuden asiantuntijoiden Zapparin ja Royal National Institute of Blind Peoplen (RNIB) kanssa.
Unilever aikoo laajentaa ja lisätä helppokäyttöisiä QR-koodeja kuluvan vuoden aikana valikoidusti myös muiden Dirt is good- linjansa tuotteisiin paitsi Isossa-Britanniassa, myös maailmanlaajuisesti.