Saarioinen panostaa terveellisyyteen

Teksti:Toimitus
JULKAISTU: 2016-03-06
PÄIVITETTY: 2023-01-18


Saarioinen aikoo panostaa erityisesti terveellisyys- ja hyvinvointitrendiin sekä kasvavaan välipalamarkkinaan. Vuonna 2015 yhtiön tulosta rasitti hintakilpailu.

Saarioisen liikevaihtoa rasittivat viime vuonna koko elintarvikealaa koskeva hintakilpailu ja kotimaisen kuluttajakysynnän lasku. Saarioinen jatkoi kuitenkin valmisruokien markkinajohtajana sekä Vähittäiskauppa- että Foodservice-sektorilla.

Yritys uskoo, että strategian mukaiset uudistukset vahvistavat kilpailukykyä ja näkyvät kuluvan vuoden tuloksessa positiivisesti. Saarioisten liikevaihto vuonna 2015 oli 259,6 miljoonaa euroa. Liikevaihto laski edelliseen vuoteen verrattuna noin 23 miljoonaa euroa ja tulos ennen satunnaisia eriä oli 0,8 miljoonaa euroa.

Valmisruokien kulutuksessa korostui yhtiön mukaan viime vuonna arjen helpottamisen ohella terveellisyys- ja hyvinvointitrendi, mikä on lisännyt keittojen ja salaattiaterioiden myyntiä. Trendi näkyy myös syksyllä 2015 Saarioisten lanseeraamassa Balanssi-tuotesarjassa, joka pohjautuu ravitsemussuosituksiin ja on kerännyt kuluttajilta runsaasti positiivista palautetta.

Liikkuva elämäntapa kasvattaa välipalamyyntiä
Suomalaisten entistä liikkuvampi elämäntapa puolestaan näkyi välipalojen suosion kasvuna: esimerkiksi Saarioisten uusia marjaisia Vispis-välipaloja myytiin vuoden 2015 aikana yli miljoona kappaletta. Lihavalmistetuotteissa suosiotaan kasvattivat erityisesti raakamakkarat, joiden myynti kasvoi 35 % edellisvuoteen verrattuna.

”Tuomme tänäkin vuonna markkinoille runsaasti uutuuksia vastataksemme kuluttajien toiveisiin ja syömisen trendeihin. Panostamme muun muassa hyvinvointitrendiin Balanssi-sarjamme uusilla lanseerauksilla sekä kasvavaan välipalamarkkinaan useilla eri tuotteilla. Panostamme myös ruuanlaittoa helpottaviin tuotteisiin.”, sanoo Saarioinen Oy:n toimitusjohtaja Ilkka Mäkelä.

 

 

 

Jatka lukemista

Raisiolle uusi toimitusjohtaja kesäkuussa

Raisio Oyj:n hallitus on nimittänyt yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi kauppatieteiden maisteri Pasi Flinkmanin. Hän aloittaa Raisio Oyj:n toimitusjohtajana 15.6.2024. Flinkman siirtyy Raisioon Orkla Suomen toimitusjohtajan tehtävästä.
Finland

Pakkaus- ja printtimessuilla vilkasta

Pakkausalan ja graafisen teollisuuden ammattitapahtuma keräsi runsaasti kävijöitä Helsingin Messukeskukseen 13.-14.3.2023. PacTec, FoodTec & PlastExpo Nordic 2024 -tapahtuman kävijämäärä nousi edellisestä kerrasta 36 % ja oli 4 387.
stora

Ruotsi ottaa käyttöön muovipussiveron

Ruotsin valtiopäivät on hyväksynyt muovipussiveron käyttöönoton. Se tulee voimaan toukokuun alusta ja koskee sekä muovikasseja että kaupan ohuita muovipusseja. Vero ei koske kasseja, jotka on tarkoitettu jatkuvaan käyttöön.
plast-skatt-utvald

UPM investoi uuden sukupolven biokemikaaleihin

UPM käynnistää merkittävän kasvuhankkeen biokemikaaleissa ja investoi biojalostamoon Leunassa, Saksassa. Biojalostamo tuottaa sataprosenttisesti puupohjaisia biokemikaaleja, jotka mahdollistavat siirtymän fossiilisten raaka-aineiden käytöstä kestävämpiin vaihtoehtoihin useissa kuluttajalähtöisissä lopputuotteissa, kuten pakkauksissa.
upm-biokemikaalit-rakeet

Uusimmat uutiset

Drupa alkoi - tässä on 18 vinkkiä messuille

Ensimmäistä kertaa vuoden 2016 jälkeen Drupa järjestetään Düsseldorfissa. Jättimessuilla on monen vuoden jälkeen paljon uutta esiteltävää, erityisesti pakkausalasta kiinnostuneille. Eikä niitä kutsuta syyttä yhä useammin Drupack-messuiksi. Tästä löydät vinkkejä, joita kävijät voivat nähdä messuilla. Packnews on luonnollisesti paikalla.
DRUPA24_01x

Diageo testaa PulPacin paperisia Baileys-pulloja Barcelonan festivaaleilla

Diageo testaa kuivamuotoiltua kuitupulloa, joka koostuu 90-prosenttisesti paperista, jossa on ohut muovivuoraus ja foliotiiviste. Koe toteutetaan yhteistyössä PA Consultingin kanssa, joka on osa Bottle Collectivea yhdessä PA:n ja Pulpacin kanssa.
Diageo-to-trial-paper-Baileys-bottlesx

Burger King testaa uudelleenkäytettäviä biomukeja

Restel Oy kokeilee neljässä toimipisteessään uudelleenkäytettäviä juomamukeja, jotka on valmistettu biopohjaisesta ja kierrätettävästä Sulapac-materiaalista.
Sulapac-spring-24-12327-Edit-6924x4616-ORIGINAL-Jenni-Kohox

"Olemme ylpeitä kuin kukot” – Orapac toivoo voittavansa Packnorth Award 2024:n

Suomalainen Oy Orapac AB on yksi yrityksistä, joka haluaa voittaa Packnorth Award 2024 -palkinnon. Kilpailutyö, jota he kutsuvat Greenboxiksi, on periaatteessa yksinkertainen: laatikko kannella. Se on kuitenkin valmistettu täysin kierrätetyistä kuiduista ja eristää lämpöä ja kylmää paremmin kuin EPS-pakkaus edellyttää. Otimme yhteyttä Orapacin toimitusjohtaja Fredric Tidströmiin ja varatoimitusjohtaja Torbjörn Nyholmiin saadaksemme lisätietoja.
Greenbox