Robert Auselius Suomen Nestlén johtoon

Teksti:Toimitus
JULKAISTU: 2019-02-10
PÄIVITETTY: 2023-01-18


Suomen Nestlén uusi toimitusjohtaja on Robert Auselius, 41. Hän aloittaa uudessa tehtävässään maaliskuun alussa.

Auselius tuli Suomen Nestlén toimitusjohtajaksi Ruotsista, jossa hän vastasi Nestlén kasvisruokaliiketoiminnasta ja sen pohjoismaisesta Hälsans Kök -tuotemerkistä. Sitä ennen hän oli vastuussa Nestlén kahvituoteryhmästä Pohjoismaissa. Auselius on suorittanut taloustieteen maisterin tutkinnon Lundin yliopistossa ja Nestlén johtajuusohjelman London Business Schoolissa.

”On hienoa tulla Suomen Nestlélle. Nestlé on sitoutunut vahvasti Suomeen ja meillä on täällä kaksi tehdasta. Haluan edelleen kehittää paikallisen kuluttajan toiveisiin vastaavaa yritystä. Haluan myös edelleen kehittää vahvoja suhteitamme suomalaisten asiakkaidemme kanssa”, Auselius sanoo.

Suomen Nestléllä on yli 300 työntekijää ja kaksi suomalaista tehdasta: lastenruokatehdas Turussa sekä liemi- ja kastiketehdas Juuassa. Nestlé investoi äskettäin Juuan tehtaaseen 7,9 miljoonaa euroa. Tuotevalikoimaan kuuluu Suomessa valmistettavien Piltti ja Bona -purkkilastenruokien sekä Puljonki-kastikkeiden lisäksi myös kansainvälisesti tunnetut tuotteet kuten Nescafé ja Maggi.

Suomessa toimii myös Nestlé Health Science, joka on edelläkävijä tieteeseen perustuvien ravitsemusratkaisujen kehittämisessä.

Suomen Nestlén toimitusjohtajana vuodesta 2016 työskennellyt Jonas Holfve siirtyy Ruotsin Nestlén toimitusjohtajaksi.

 

 

 

Jatka lukemista

Raisiolle uusi toimitusjohtaja kesäkuussa

Raisio Oyj:n hallitus on nimittänyt yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi kauppatieteiden maisteri Pasi Flinkmanin. Hän aloittaa Raisio Oyj:n toimitusjohtajana 15.6.2024. Flinkman siirtyy Raisioon Orkla Suomen toimitusjohtajan tehtävästä.
Finland

Pakkaus- ja printtimessuilla vilkasta

Pakkausalan ja graafisen teollisuuden ammattitapahtuma keräsi runsaasti kävijöitä Helsingin Messukeskukseen 13.-14.3.2023. PacTec, FoodTec & PlastExpo Nordic 2024 -tapahtuman kävijämäärä nousi edellisestä kerrasta 36 % ja oli 4 387.
stora

Ruotsi ottaa käyttöön muovipussiveron

Ruotsin valtiopäivät on hyväksynyt muovipussiveron käyttöönoton. Se tulee voimaan toukokuun alusta ja koskee sekä muovikasseja että kaupan ohuita muovipusseja. Vero ei koske kasseja, jotka on tarkoitettu jatkuvaan käyttöön.
plast-skatt-utvald

UPM investoi uuden sukupolven biokemikaaleihin

UPM käynnistää merkittävän kasvuhankkeen biokemikaaleissa ja investoi biojalostamoon Leunassa, Saksassa. Biojalostamo tuottaa sataprosenttisesti puupohjaisia biokemikaaleja, jotka mahdollistavat siirtymän fossiilisten raaka-aineiden käytöstä kestävämpiin vaihtoehtoihin useissa kuluttajalähtöisissä lopputuotteissa, kuten pakkauksissa.
upm-biokemikaalit-rakeet

Uusimmat uutiset

Diageo testaa PulPacin paperisia Baileys-pulloja Barcelonan festivaaleilla

Diageo testaa kuivamuotoiltua kuitupulloa, joka koostuu 90-prosenttisesti paperista, jossa on ohut muovivuoraus ja foliotiiviste. Koe toteutetaan yhteistyössä PA Consultingin kanssa, joka on osa Bottle Collectivea yhdessä PA:n ja Pulpacin kanssa.
Diageo-to-trial-paper-Baileys-bottlesx

Burger King testaa uudelleenkäytettäviä biomukeja

Restel Oy kokeilee neljässä toimipisteessään uudelleenkäytettäviä juomamukeja, jotka on valmistettu biopohjaisesta ja kierrätettävästä Sulapac-materiaalista.
Sulapac-spring-24-12327-Edit-6924x4616-ORIGINAL-Jenni-Kohox

"Olemme ylpeitä kuin kukot” – Orapac toivoo voittavansa Packnorth Award 2024:n

Suomalainen Oy Orapac AB on yksi yrityksistä, joka haluaa voittaa Packnorth Award 2024 -palkinnon. Kilpailutyö, jota he kutsuvat Greenboxiksi, on periaatteessa yksinkertainen: laatikko kannella. Se on kuitenkin valmistettu täysin kierrätetyistä kuiduista ja eristää lämpöä ja kylmää paremmin kuin EPS-pakkaus edellyttää. Otimme yhteyttä Orapacin toimitusjohtaja Fredric Tidströmiin ja varatoimitusjohtaja Torbjörn Nyholmiin saadaksemme lisätietoja.
Greenbox

Brittiläisten päivittäistavarakauppojen pakkauspomot haluavat luopua muovista, mutta se ei ole helppoa

Aquapak-pakkausyrityksen uuteen tutkimukseen otti osaa sata brittiläisen päivittäistavarakaupan pakkausvastaavaa. Heistä enemmistö (92 prosenttia) suunnittelee luopuvansa kokonaan muovin käytöstä kuluttajapakkauksissaan.
Aquapak