UPM Raflatac lanseeraa uuden innovatiivisen tarratuotteen brändimarkkinoinnin, tuotesuojauksen ja logistiikan käyttökohteisiin. Se on kehitetty yhteistyössä Magic Add -yhtiön kanssa.
RafMore on tarra, johon on painettu yksilöllinen koneella luettava koodi, joka on yhteydessä pilvipalveluun. Ratkaisun avulla jokaiselle merkitylle tuotteelle voi antaa yksilöllisen digitaalisen identiteetin. Tarroihin painetut yksilölliset koodit tallennetaan pilvitietokantaan. Ne mahdollistavat tiedonkeruun tuotteen tuotantovaiheesta aina kuluttajalle saakka. Tämä avaa uusia mahdollisuuksia tuotteiden varmennukseen ja seurantaan, markkinointianalytiikkaan ja kuluttajien sitouttamiseen.
Brändimarkkinoinnissa RafMore tarjoaa uusia mahdollisuuksia bränditarinan kertomiseen ja kuluttajien sitouttamiseen. Tarrassa olevaan koodiin voi esimerkiksi linkittää digitaalista sisältöä, joka muuttuu asiakaskokemuksen eri vaiheissa. Lisäksi RafMore mahdollistaa uusien palvelumallien luomisen, tuotteiden tarkan seuraamisen ja jäljittämisen, paremman varastonhallinnan, tuotteiden aitouden varmistamisen ja väärennysyritysten ennaltaehkäisyn.
”RafMoren avulla brändit voivat hyödyntää tuotteisiin kiinnitettävien tarrojen käyttämätöntä potentiaalia monin eri tavoin. RafMore yhdistää jokaisen merkityn tuotteen verkkoon ja auttaa brändejä keräämään arvokasta tietoa, jota voidaan käyttää parantamaan asiakkaiden käyttökokemusta sekä sitoutumista, optimoimaan logistiikkaa ja ylläpitämään brändin eheyttä”, kertoo Jan Hasselblatt, Director, Global Business Development, UPM Raflatac.
RafMore-tuotteita esitellään Labelexpo Europe 2017 -messuilla.