Raflatac lanseeraa uuden älytarraratkaisun

Teksti:Toimitus
JULKAISTU: 2017-09-10
PÄIVITETTY: 2023-01-18


UPM Raflatac lanseeraa uuden innovatiivisen tarratuotteen brändimarkkinoinnin, tuotesuojauksen ja logistiikan käyttökohteisiin. Se on kehitetty yhteistyössä Magic Add -yhtiön kanssa.

RafMore on tarra, johon on painettu yksilöllinen koneella luettava koodi, joka on yhteydessä pilvipalveluun. Ratkaisun avulla jokaiselle merkitylle tuotteelle voi antaa yksilöllisen digitaalisen identiteetin. Tarroihin painetut yksilölliset koodit tallennetaan pilvitietokantaan. Ne mahdollistavat tiedonkeruun tuotteen tuotantovaiheesta aina kuluttajalle saakka. Tämä avaa uusia mahdollisuuksia tuotteiden varmennukseen ja seurantaan, markkinointianalytiikkaan ja kuluttajien sitouttamiseen.

Brändimarkkinoinnissa RafMore tarjoaa uusia mahdollisuuksia bränditarinan kertomiseen ja kuluttajien sitouttamiseen. Tarrassa olevaan koodiin voi esimerkiksi linkittää digitaalista sisältöä, joka muuttuu asiakaskokemuksen eri vaiheissa. Lisäksi RafMore mahdollistaa uusien palvelumallien luomisen, tuotteiden tarkan seuraamisen ja jäljittämisen, paremman varastonhallinnan, tuotteiden aitouden varmistamisen ja väärennysyritysten ennaltaehkäisyn.

”RafMoren avulla brändit voivat hyödyntää tuotteisiin kiinnitettävien tarrojen käyttämätöntä potentiaalia monin eri tavoin. RafMore yhdistää jokaisen merkityn tuotteen verkkoon ja auttaa brändejä keräämään arvokasta tietoa, jota voidaan käyttää parantamaan asiakkaiden käyttökokemusta sekä sitoutumista, optimoimaan logistiikkaa ja ylläpitämään brändin eheyttä”, kertoo Jan Hasselblatt, Director, Global Business Development, UPM Raflatac.

RafMore-tuotteita esitellään Labelexpo Europe 2017 -messuilla.
 

 

 

Uusimmat uutiset

Robotfactory esitteli automaattisen leikkauslaitteen Zünd D3-leikkuupöydälle

Äskettäin päättyneillä Fespa-messuilla Berliinissä Robotfactory esitteli automatisoitua leikkausjärjestelmäänsä. Siinä kaksi ABB:n teollisuusrobottia työskentelee teollisen Zünd D3 -leikkauspöydällä.
robot_01

Labelexpo Europe -messut laajenivat – mukaan tulivat taivekartongit

Ei ole harvinaista, että etikettivalmistajat tuottavat painokoneillaan myös pientä taivekartonkia. Tämä näkyy vuoden 2025 Labelexpo Europe -messuilla, jotka laajenevat taivekartonkiteknologian suuntaan. Tähän asti Labelexpossa on keskitytty etiketteihin ja joustopakkauksiin. Informa Markets Labels & Packaging Groupin strateginen johtaja Andy Thomas-Emans kertoo, miksi näin tapahtui.
lsbel

Starbucks lanseerasi muovittomat kahvimukit

Starbucksin ikonisen valkoisen kupin uusi versio lanseerattiin Euroopassa. Pitkän tutkimus- ja kehitystyön tuloksena Starbucks on nyt esitellyt mukin, jossa muovivuoraus on korvattu mineraalipohjaisella pinnoitteella. Myös kertakäyttöiset muovikannet on korvattu kuitupohjaisilla vaihtoehdoilla, jotka on päällystetty samalla mineraalipohjaisella materiaalilla. Uusi muki on sertifioitu kotikompostoitavaksi ja se on laajasti kierrätettävissä.
astar

”Räjähtävä” ketsuppipakkaus

Hollantilainen suunnittelutoimisto Akarton on esitellyt kampanjapakkauksen, jonka se teki kotimaassaan toimivalle Helalle ja heidän Hela Tomaten Ketchupilleen. Se osoittaa, kuinka innovatiivisuus ja käytännöllisyys voivat toimia yhdessä. Pallomainen pakkaus avautuu tavalla, joka muistuttaa räjähdystä. Yrityksen mielestä se tuo uuden standardin elintarviketeollisuudelle. Hela satsaa nyt influencereihin tavoittaakseen kuluttajamarkkinat.
Akarton_VM3_25_opening.1x

Jatka lukemista

Metsä Group pilotoi hiilidioksidin talteenottoa Raumalla – tavoitteena koetehdas

Metsä Group aikoo kokeilla ensi kesänä Rauman sellutehtaalla puuperäisen hiilidioksidin talteenottoa. Sitä voitaisiin hyödyntää fossiilisia materiaaleja ja polttoaineita korvaavien tuotteiden raaka-aineena, mutta ensin teknologioiden ja markkinoiden pitäisi kehittyä.
Biotehdas

Orapacille Pohjoismaiden ensimmäinen uuden sarjan KBA-stanssauskone

Oravaisen tehtaille asennettiin marraskuussa harvinaislaatuinen stanssauskone. Se pystyy käsittelemään käyriä aaltopahviarkkeja paremmin kuin edeltäjänsä.
20241009_120639

Suomalaiskeksintö: pakkauspaperin biomuovikalvo kestää rasvan ja hapen

Suomalainen metsä- ja paperiyhtiö UPM on kehittänyt yhdessä yhdysvaltalaisen Eastmanin kanssa uuden pakkauspaperin elintarvikkeille. Materiaaliin on lisätty rasvan- ja hapenkestävä kalvo, joka on valmistettu selluloosapohjaisesta biomuovista. Näin kertoo Pohjoismaiden biomuoviyhdistys (Nordisk Bioplastförening) verkkosivuillaan.
upm-biobarrier-toppx

VTT aikoo jalostaa metsäteollisuuden päästöt kierrätysmuoviksi

VTT avasi talteenotettua hiilidioksidia hyödyntävän pilottilaitoksen, jonka tavoitteena on jalostaa metsäteollisuuden päästöt pitkäikäiseksi, kierrätettäväksi muoviksi.
vtt